ادمین‌های قلابی سلبریتی‌ها، کلاهبردار بودند

منبع: برترین ها

130

1400/9/15

07:41


13 پسر جوان و نوجوان اعضای یک باند بزرگ کلاهبرداری بودند که با معرفی خود به‌عنوان ادمین صفحه و کانال‌‌های افراد معروف در فضای مجازی دست به کلاهبرداری از شرکت‌ها و مراکز تجاری می‌زدند.

همشهری: 13 پسر جوان و نوجوان اعضای یک باند بزرگ کلاهبرداری بودند که با معرفی خود به‌عنوان ادمین صفحه و کانال‌‌های افراد معروف در فضای مجازی دست به کلاهبرداری از شرکت‌ها و مراکز تجاری می‌زدند.

ادمین‌های قلابی سلبریتی‌ها، کلاهبردار بودند

 تحقیقات پلیس فتای استان البرز برای دستگیری این باند با شکایت تعدادی از مالباختگان آغاز شد. یکی از آنها صاحب فروشگاهی در کرج بود که می‌گفت ادمین صفحه یکی از فوتبالیست‌های معروف به بهانه تبلیغات از وی کلاهبرداری کرده است. او توضیح داد: مدتی قبل چند پسر جوان به فروشگاه من آمدند و مدعی شدند که ادمین پیج و کانال یکی از فوتبالیست‌های معروف و چند سلبریتی‌ دیگر در شبکه‌های اجتماعی هستند. آنها پیشنهاد دادند که تبلیغات مربوط به فروشگاهم را در پیج‌ها و کانال‌های آنها که بازدیدکنندگان میلیونی دارد، انجام دهم و در ازای تبلیغ در چند پیج و کانال، تخفیف خوبی هم پیشنهاد کردند.

شاکی ادامه داد: با مدارکی که این افراد به من نشان دادند، مطمئن شدم که حرف‌هایشان حقیقت دارد و آنها ادمین‌ پیج‌ها و کانال‌های مورد نظر هستند. از سوی دیگر با انجام تبلیغات در آنجا، مطمئن بودم که مشتریان فروشگاهم بیشتر خواهند شد. به همین دلیل قبول کردم و با آنها قرارداد بستم. پس از آن مبلغ هنگفتی به‌عنوان پیش‌ پرداخت به حسابی که گفتند واریز کردم. آنها رفتند اما هر چه منتظر ماندم خبری از تبلیغات نشد. پس از آن با شماره تلفنی که از آنها در اختیار داشتم تماس گرفتم اما تلفن خاموش بود و فهمیدم که در دام کلاهبرداران افتاده‌ام.

اظهارات شاکیان دیگر نیز مشابه اظهارات این مرد بود و بررسی‌ها نشان می‌داد که همه این کلاهبرداری‌ها توسط یک باند صورت گرفته است. در این شرایط تحقیقات برای شناسایی و دستگیری متهمان آغاز شد. هر چند آنها تلاش کرده بودند با استفاده از اسامی و مدارک جعلی و همچنین حساب‌ها و کارت‌های بانکی متعلق به افراد دیگر نقشه‌هایشان را عملی کنند و هیچ ردی از خودشان به‌جا نگذارند، اما در ادامه تحقیقات سرنخ‌هایی از این افراد به‌دست آمد.

طولی نکشید که اعضای این باند که متشکل از مردان جوان و پسران کم‌سن و سال بود یکی پس از دیگری شناسایی شدند و مخفیگاه‌های آنها در اطراف تهران محاصره و متهمان طی روزهای گذشته در چند عملیات مختلف دستگیر شدند.
سردار عباسعلی محمدیان، فرمانده انتظامی استان البرز با بیان این خبر گفت: اعضای این باند 13نفرند که خود را ادمین صفحه و کانال‌ افراد سرشناس و معروف اعم از هنرپیشه‌ها، فوتبالیست‌ها و بلاگرهای سرشناس معرفی می‌کردند و دست به کلاهبرداری از شرکت‌ها و مراکز تجاری می‌زدند.

وی افزود: درصورتی که شرکت یا مرکز تجاری مورد نظر این افراد در استان البرز بود، آنها با مراجعه حضوری نزد طعمه‌هایشان و به بهانه تبلیغات از آنها کلاهبرداری می‌کردند و اگر شرکت یا مرکز تجاری در شهرهای دیگر واقع بود، آنها از طریق فضای مجازی با طعمه‌هایشان تماس می‌گرفتند و نقشه‌شان را عملی می‌کردند.

محمدیان ادامه داد: تاکنون ۱۰۰نفر از مالباختگان این پرونده که در شهرهای مختلف کشور در دام آنها افتاده بودند با مراجعه به پلیس فتای استان البرز از آنها شکایت کرده‌اند و ارزش ریالی کلاهبرداری‌های صورت گرفته از این افراد بالغ بر 5میلیارد تومان است.

به‌گفته رئیس پلیس استان البرز، شهروندان و شرکت‌هایی که به این شیوه مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند، می‌توانند برای تشکیل پرونده و پیگیری موضوع به پلیس فتای استان البرز مراجعه کنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو