ایده ۱۰ میلیون پوندی بنکسی برای تبدیل کردن زندان سابق به مرکز فرهنگی هنری

98

1400/9/15

09:35


سرشناس‌ترین هنرمند ناشناس دنیا می‌خواهد با ۱۰ میلیون پوند زندان ردینگ را بخرد و آن را به یک مرکز فرهنگی هنری تبدیل کند.

ایده ۱۰ میلیون پوندی بنکسی برای تبدیل کردن زندان سابق به مرکز فرهنگی هنری

گروه تجسمی هنرآنلاین: زندان ردینگ همان جایی است که در زمان‌های دور اسکار وایلد، شاعر و نمایشنامه‌نویس نامدار و محبوب ایرلندی در آن زندانی بود. بنکسی هم ماه مارس گذشته یک نقاشی روی یکی از دیوارهای این زندان سابق کشید که به نظر می‌رسید وایلد را همراه با یک دستگاه تحریر در حال پایین آمدن از دیوار و فرار کردن نشان می‌داد. هر چند اندکی بعد خرابکاران بخش‌هایی از این نقاشی دیواری را تخریب کردند.

بنکسی می‌خواهد با فروختن شابلونی که با آن روی دیوار زندان ردینگ نقاشی کرده بود به مبلغ ۱۰ میلیون پوند، بخشی از هزینه خریدن زندان را تامین کند. انتظار می‌رود با کمک شوراهای محلی، حدود ۲.۵ میلیون پوند دیگر جمع‌آوری شود و به این ترتیب شاید بنکسی و اهالی ردینگ بتوانند جلوی فروختن زندان سابق را به سازندگان مجتمع‌های مسکونی و تجاری بگیرد.

شابلون بنکسی پیش از این در گالری موزه و هنر بریستول به نمایش درآمده و ممکن است در حراجی به ارزش بیش از ۱۰ میلیون پوند هم فروخته شود. برخی ستاره‌های بزرگ سینما از جمله بانو جودی دنچ، کنث برانا، کیت وینسلت و ناتالی دورمر هم حمایت خود را از ایده و پیشنهاد بنکسی اعلام کرده‌اند و می‌خواهند زندان پیشین ردینگ را زودتر به مرکزی فرهنگی هنری تبدیل کنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو