خودرو‌های آینده: بهترین‌های سال ۲۰۲۰ را بشناسید! (قسمت چهارم)

خودرو‌های آینده: بهترین‌های سال ۲۰۲۰ را بشناسید! (قسمت چهارم)


منبع: فوت و فن

137

1400/9/15

11:22


خودرو‌های آینده: بهترین‌های سال ۲۰۲۰ را بشناسید! (قسمت چهارم)

هر ساله در ماه نوامبر که شروع فصل نمایشگاه‌های خودرو به شمار می‌رود، تولید کنندگان این صنعت به معرفی خودرو‌های خود برای سال آینده می‌پردازند.

طراحی‌های مجدد، خودرو‌های بازسازی شده، و مدل‌های تماماً جدید، سالن مراکز گرد همایی در سرتاسر ایالات متحده را پر می‌کنند.

در سال جاری کمپانی‌هایی همچون فورد،‌ کادیلاک،‌ لکسوس، و دیگر برند‌ها مدل‌های جدیدی را به مشتریان عرضه می‌کنند که احتمالاً توجه شما را به خود جلب خواهند نمود.

خودرو‌های اسپورت، خودرو‌های لوکس، و کانورتیبل‌ها تنها نمونه‌ای از خودرو‌های جدیدی هستند که انتظارید شما را می‌کشند.

ما در سه بخش خودرو‌های تماماً جدید،‌ مدل‌های باز طراحی شده،‌ و شایعات سال ۲۰۲۰، اتومبیل‌هایی که در سال آینده روانه‌ی بازار خواهند شد را پوشش خواهیم داد.

در ادامه‌ی این مطلب همراه ما باشید تا با بهترین خودرو‌هایی که در سال ۲۰۲۰ روانه‌ی نمایندگی‌های فروش اتومبیل خواهند شد بیشتر آشنا شوید:

تریم‌های جدید برای مدل‌های شناخته شده

پیش از این با مدل‌های تماماً جدید و خودرو‌های باز طراحی شده آشنا شدیم، اما هنوز درباره‌ی خودرو‌های پایه‌ای که از ورژن‌های جدید برخوردار خواهند شد صحبتی نکرده‌ایم.

در ادامه‌ی این بخش خواهید دید که کدام خودرو سازان در حال ساخت ورژن‌های جدید از خودرو‌هایی که در حالت پایه‌ای خود نیز خودرو‌های فوق العاده‌ای هستند، می‌باشند.

به طور مثال کمپانی کیا تریم جدیدی به مدل استینگر خود اضافه کرده در حالیکه کمپانی مرسدس بنز یکی از جدید‌ترین خودرو‌های خود را از ویژگی AMG برخوردار ساخته است.

علاوه بر این کمپانی تویوتا نیز دنبال کردن خریداران‌های هاچ بک و هیبرید را ادامه می‌دهد، حتی با این وجود که برند‌های دیگر آن‌ها را رها کرده‌اند.

ادامه‌ی این بخش را دنبال کنید تا جدید‌ترین تریم‌هایی که در سال ۲۰۲۰ ارائه می‌شوند را بشناسید.

فورد موستانگ شلبی ۲۰۲۰ GT500

پیش از این هم شاهد وجود چند خودرو اسپورت دیگر در این لیست بودیم اما هیچ یک از آن‌ها همانند این خودرو نخواهد بود.

مدل جدید موستانگ شلبی GT500 قدرتمند‌ترین مدل تولیدی موستانگ است که کمپانی فورد تا به امروز تولید کرده است.

کمپانی فورد اعلام کرده است که این خودرو با بیش از ۷۰۰ اسب بخار قدرت و صفر تا صد ۳٫۵ ثانیه‌ای در پاییز سال ۲۰۱۹ به بازار عرضه خواهد شد.

طراحی این خودرو به ظاهر نسل کنونی آن شباهت دارد، اگرچه در مدل جدید دو نوار مسابقه‌ای در وسط که از جلو تا عقب خودرو امتداد یافته نیز به چشم می‌خورد.

علاوه بر این یک پنجره‌ی مشبک بزرگ در جلو به همراه لوگوی شلبی کبری نیز به سرعت توجه شما را به خود جلب خواهد کرد.

این خودرو به عنوان یک مدل کانورتیبل ارائه نخواهد شد و در نتیجه اوقات خوش شما در سرعت‌های بالا از تابش مستقیم نور خورشید در امان خواهد بود.

خروجی قدرت بیش از ۷۰۰ اسب بخاری این خودرو با استفاده از یک موتور ۵٫۲ لیتری هشت سیلندر تامین خواهد شد.

کمپانی فورد نیز همانند خودرو‌های اسپورت جدیدی همچون سوپرا تصمیم به حذف سیستم انتقال قدرت دستی از لیست آپشن‌های فورد موستانگ گرفته است.

در عوض یک سیستم انتقال قدرت اتوماتیک دو کلاج هفت سرعت به صورت پیش فرض در این خودرو موجود خواهد بود.

مدل موستانگ GT350 که در حال حاضر قدرتمند‌ترین موستانگ موجود در بازار به شمار می‌رود، با قیمت ۵۹٫۱۴۰ دلار عرضه می‌شود.

اگرچه جزئیات قیمت گذاری مدل شلبی GT500 هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد اما با این حال می‌توان انتظار داشت که این خودرو کمی بیشتر از این قیمت گذاری شود.

۲۰۲۰ BMW M340i

کمپانی BMW سری ۳ خود را در سال ۲۰۱۹ مجدداً‌ طراحی کرد، اما پیش از معرفی ورژن پرفورمنسی M340i به مدت یک سال است که در حال انتظارند.

مدل M340i که به صورت خودرو دو دیفرانسیل نیز موجود خواهد بود (M340i xDrive)، در کنار مدل M3 قدرتمند‌ترین سری ۳ خواهد بود که تاکنون ساخته شده است. (کمپانی BMW هنوز اطلاعاتی در رابطه با مدل باز طراحی شده‌ی M3 منتشر نکرده است.)

مدل جدید M340i به یک موتور شش سیلندر اینلاین توربو شارژ با خروجی قدرت ۳۸۲ اسب بخار و گشتاور ۳۶۹ پوند فوت مجهز شده است.

این ارقام در مقایسه با مدل پایه‌ی سری ۳ به معنای تقریباً ۱۳۰ اسب بخار افزایش قدرت است.

به گفته‌ی کمپانی BMW انتظار می‌رود تا مدل M340i در تنها چهار ثانیه از حالت سکون به سرعت ۶۰ مایل در ساعت یا صد کیلومتر در ساعت برسد.

این خودرو سایز کوچک لوکس به صورت استاندارد به همراه یک سیستم انتقال قدرت اتوماتیک هشت سرعت عرضه خواهد شد.

مدل M340i فاقد آپشن گیربکس دستی بوده که این موضوع می‌تواند خبری ناراحت کننده برای هواداران این دسته از سیستم انتقال قدرت باشد.

اگرچه این خودرو به تعویض کننده‌های دنده بر روی فرمان مجهز است که تقریباً حس تعویض دنده به صورت دستی را به شما منتقل خواهد کرد.

به گفته‌ی کمپانی BMW فضای داخلی این خودرو با هدف  “ارائه‌ی فضایی مدرن همراه با تمرکز بر لذت از رانندگی” طراحی شده است.

از این گذشته این کمپانی ادعا می‌کند که مدل M340i در ردیف دوم صندلی‌های خود دارای فضایی بیشتر از مدل پیشین خود می‌باشد.

در این خودرو روکش چرمی صندلی‌ها به عنوان آپشن ارائه خواهد شد اما با این اگر تمایلی به ارتقاء خودرو ندارید روکش چرم مصنوعی این خودرو نیز گزینه‌ی بدی نخواهد بود.

از امکانات پیش فرض در این خودرو می‌توان به صفحه نمایش لمسی ۱۰٫۲۵ اینچی، صفحه نمایش ابزاری دیجیتالی ۱۲٫۳ اینچی، و سیستم عامل جدید iDrive 7 Operating System کمپانی BMW اشاره کرد.

اگر به دنبال خودرویی جذاب و مناسب برای رانندگی روزانه هستید که برای مسافرت‌های آخر هفته نیز مناسب باشد، مدل M340i احتمالاً گزینه‌ی مورد نظر شماست.

لکسوس LC کانورتیبل ۲۰۲۰

مدل لکسوس LC هم اکنون در تمامی بازار‌های جهانی قابل دسترس است. با این وجود کمپانی لکسوس کانسپتی از نسخه‌ی کانورتیبل مدل اسپورت لوکس خود را در نمایشگاه خودرو دیترویت امسال معرفی کرد.

این خودرو شباهت بسیار زیادی به مدل کوپه‌ی LC دارد، با این تفاوت که به جای طراحی سقف شیب‌دار در این خودرو شاهد یک سقف جمع پذیر سافت تاپ پارچه‌ای یا هارد تاپ هستیم.

کمپانی لکسوس هنوز نوع سقف پیش فرض را مشخص نکرده است. مدل LC کانورتیبل یک کانسپت محسوب می‌شود اما این موضوع که این خودرو در آینده‌ای نزدیک به واقعیت تبدیل خواهد شد تقریباً تضمین شده است.

مدل LC کانورتیبل احتمالاً همانند مدل LC کوپه به همراه یک موتور ۵٫۰ لیتری هشت سیلندر با توان تولید ۴۷۱ اسب بخار قدرت عرضه می‌شود.

خروجی‌های این موتور از طریق یک سیستم انتقال قدرت اتوماتیک ده سرعت به چرخ‌ها منتقل خواهد شد.

این موتور ۵٫۰ لیتری عملکردی روان و شتابی لحظه‌ای را فراهم خواهد کرد.

مدل LC کوپه هندلینگ تنومندی که از یک خودرو اسپورت لوکس انتظار دارید را در اختیار شما قرار خواهد داد اما با این حال این خودرو در سرعت‌های معمولی نیز حس راحتی را به شما منتقل خواهد کرد که همین موضوع باعث شده تا مدل LC کوپه برای رانندگی به صورت روزمره نیز به خودرویی مناسب تبدیل شود.

اتاق مدل LC به لحاظ لوکس بودن در بالاترین سطح موجود قرار دارد. به طوریکه اتاق این خودرو نسبت به رقبایی همچون پورشه ۹۱۱،‌ مرسدس بنز GT، و آئودی R8 با فاصله‌ی زیادی برتری دارد.

این اتاق علاوه بر این که به صورت راننده محور طراحی شده و با استفاده از مواد باکیفیت پوشیده شده است، در آن جزئیات متفکرانه‌ای که در تزئینات از جنس پارچه‌ی جیر و آلومینیمی به نمایش گذاشته شده‌اند نیز به چشم می‌خورد.

قیمت مدل LC کانورتیبل هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد اما شروع قیمت در نظر گرفته شده برای مدل LC کوپه برابر با ۹۲٫۳۰۰ دلار است.

تویوتا کرولا هیبرید ۲۰۲۰

مدل هاچ بک تویوتا کرولا در سال ۲۰۱۹ بار دیگر طراحی شد و همین اتفاق برای مدل سدان این خودرو در سال ۲۰۲۰ نیز رخ خواهد داد، اما در کنار این دو خودرو کمپانی تویوتا در حال معرفی مدل جدیدی به نام کرولا هیبرید است.

مدل تماماً جدید کرولا هیبرید که بر پایه‌ی پلتفرم New Global Architecture این خودرو ساز ساخته شده و از تکنولوژی هیبریدی که در جدید‌ترین مدل پریوس معرفی شد بهره خواهد برد، طبق انتظارات در رانندگی شهری و در بزرگراه و به صورت ترکیبی راندمان سوختی برابر با ۵۰ مایل بر گالن را به ثبت خواهد رساند.

این خودرو جدید به صورت پیش فرض به یک موتور ۱٫۸ لیتری چهار سیلندر که با دو موتور الکتریکی ترکیب شده، مجهز خواهد بود.

خروجی قدرت این مجموعه به صورت ترکیبی معادل ۱۲۱ اسب بخار برآورد شده است. کمپانی تویوتا در پکیج باطری نیکل – هیدرید فلز این خودرو در حال معرفی تکنولوژی جدیدی است.

این تکنولوژی جدید که به نام Hyper-Prime Nickel شناخته می‌شود در حین کاهش اندازه و وزن باطری عملکرد آن را نیز بهبود می‌بخشد.

دلیل عمده‌ای که کمپانی تویوتا انتظار دستیابی کرولا هیبرید به راندمان سوخت بیش از ۵۰ مایل بر گالن را دارد وجود این تکنولوژی جدید باطری به شمار می‌رود.

تویوتا کرولا هیبرید نیز مانند دیگر محصولات این خودرو ساز ژاپنی از مجموعه‌ی وسیعی از امکانات ایمنی فعال و غیر فعال بهره می‌برد.

پکیج Safety Sense 2.0 این کمپانی شامل امکاناتی همچون سیستم ترمز اضطراری خودکار، سیستم کمک به حفظ خودرو در مسیر،‌ سیستم کمکی علائم جاده‌ای، کروز کنترل منطبق شونده در تمامی سرعت‌ها، و امکانات دیگر می‌شود.

صفحه نمایش لمسی ۸ اینچی، قابلیت پشتیبانی از اپل کار پلی، آمازون الکسا،‌ وای فای هات اسپات و بسیاری از دیگر ویژگی‌ها نیز امکانات از پیش موجود این خودرو را تشکیل می‌دهند.

این خودرو همچنین به جای استفاده از یک پنل ابزاری مرسوم به یک صفحه نمایش ۷ اینچی که سرعت، راندمان هیبریدی، و راهنمایی مربوط به شتاب دهنده‌ی ECO را به نمایش می‌گذارد، مجهز شده است.

تویوتا کمری ۲۰۲۰ TRD

زمانیکه بیشتر افراد به خط تولید Racing Development کمپانی تویوتا یا (TRD) فکر می‌کنند معمولاً تصویر خودرو‌هایی همچون تاکوما TRD، تاندرا TRD، و ۴Runner TRD در ذهن آن‌ها نقش می‌بندد.

با این حال کمپانی تویوتا در اضافه کردن نشان و طراحی TRD این سه خودرو به مدل‌های کمری و آوالون می‌باشد.

مدل کمری TRD نسخه‌ی اسپورت‌تر این سدان خانوادگی است. این ورژن مدل کمری به چرخ‌های ۱۹ اینچی و کمک فنر‌هایی که به صورت مخصوص تیون شده‌اند، مجهز می‌باشد.

علاوه بر این برای کاهش مرکز گرانش، ارتفاع این خودرو بیش از یک اینچ نیز کاهش یافته است.

این جهت کاملاً جدید مدل کمری نظر خریدارانی که به دنبال خودرویی مناسب برای رسیدن به محل کار خود هستند و در عین حال می‌خواهند امکان خروج از آنجا با سرعت هر چه تمام‌تر را نیز در اختیار داشته باشند را به خود جلب خواهد کرد.

تویوتا کمری TRD به صورت پیش فرض به یک موتور ۳٫۵ لیتری شش سیلندر با توان تولید ۳۰۱ اسب بخار قدرت مجهز شده که قدرت تولید شده توسط این موتور از طریق یک سیستم انتقال قدرت اتوماتیک هشت سرعت به چرخ‌ها منتقل خواهد شد.

در قسمت عقب این خودرو یک اگزوز مشکی رنگ که به صورت مخصوص تیون شده جلب توجه می‌شود. این اگزوز نه تنها ظاهر زیبایی دارد بلکه در هنگام ساکن بودن و شتاب گرفتن خودرو صدایی عمیق و زمخت‌تر را نیز ایجاد خواهد کرد.

علاوه بر این یک کیت بدنه‌ی آیرودینامیک نیز ویژگی‌هایی مانند اسپویلر در عقب، دیفیوزر پشتی، و یک اسپلیتر در جلو که به منظور زیبایی بدنه و افزایش ثبات خودرو در سرعت‌های بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد را به این خودرو اضافه می‌کند.

اتاق تویوتا کمری TRD از چرم مصنوعی مشکی رنگ به همراه قطعات قرمز و نشان قرمز رنگ TRD پوشیده شده است.

برای کمک به برجسته ساختن تفاوت‌های میان تریم TRD و مدل معمولی کمری، حتی در دنده و کمربند‌های ایمنی نیز استفاده از دوخت‌های قرمز رنگ به چشم می‌خورد.

اساساً هر کجا که در داخل اتاق کمری TRD به آن نگاه کنید احتمالاً با لوگوی چاپ شده‌ی TRD مواجه خواهید شد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو