صرفه جویی در هزینه های سفر، چگونه در سفرهایمان بهترین ویلاها را با قیمت مناسب اجاره کنیم؟

منبع: نوداد

97

1400/9/15

11:28


تامین هزینه های سفر، به خصوص هزینه های مربوط به اجاره اقامتگاه، از اصلی‌ترین دغدغه‌های مسافران است.

حال اگر مقصد شما یکی از شهرهای شمالی باشد این دغدغه بیشتر هم می شود. چراکه اجاره ویلا در شمال به صورت کوتاه مدت روزانه هم هزینه بالایی دارد و بخش زیادی از بودجه سفر را به خودش اختصاص می دهد.

با این وجود نمی شود از زیبایی های نوار شمالی کشور گذشت. جذابیت‌های طبیعی این خطه از کشورمان از یک ‌طرف و امکانات تفریحی و رفاهی متنوع از طرف دیگر باعث شده توجه روز افزون مسافران و گردشگران به نوار ساحلی دریای خزر جلب شود. گذشته از این‌ها نزدیک بودن استان‌های مازندران و گیلان به پایتخت دلیل دیگر مسافران برای استقبال از سفر به این شهرهاست. همانطور که می دانید هرچه تقاضا بیشتر باشد عرضه هم بیشتر می شود، اما با قیمت بالاتر. قیمت ویلاهای شمال هم به نسبت مسافر پذیر بودن شهرها متغیر است.

کاهش هزینه های سفر با رزرو ویلا از لیدوماتریپ

هزینه های مربوط به اجاره اقامتگاه بخش قابل توجهی از هزینه های هر سفری را به خود اختصاص می دهند. اما با بررسی و شناخت عوامل تاثیر گذار بر نرخ اجاره بها می توان تا حدودی این هزینه ها را کاهش داد. این کار با یک سرچ ساده امکان پذیر است. کافی است به اینترنت دسترسی داشته باشید. با یک سرچ کوتاه می توانید چندین سایت در زمینه گردشگری و رزرو آنلاین اقامتگاه را پیدا کنید و از این طریق برای اجاره ویلا یا سوئیت اقدام کنید. البته دقت داشته باشید در این زمینه نمی توان به هر سایتی اطمینان کرد. باید یک وبسایت معتبر را انتخاب کنید تا خیالتان از هر بابت راحت باشد.

لیدوماتریپ این اطمینان را به شما می دهد که انتخابی درست داشته‌اید. با مراجعه به وبسایت لیدوما و پس از انتخاب شهر مورد نظرتان، لیستی از بهترین اقامتگاه ها را با قیمت های مقرون به صرفه پیش رویتان قرار می‌گیرد که شما می توانید با بررسی اطلاعات کامل و تصاویر مربوط به هر اقامتگاه، مقایسه‌ای آگاهانه انجام دهید و در نهایت مناسب ترین گزینه را با توجه به بودجه، نیاز و سلیقه‌تان انتخاب و رزرو کنید.

رزرو اولیه در لیدوماتریپ کاملا رایگان است و تا زمانی که از انتخابتان مطمئن نشدید و یا درخواستتان از طرف میزبان تایید نشده باشد نیازی به پرداخت هزینه نیست. بعد از تایید از سمت میزبان و واریز وجه پرداختی از جانب شما، شماره تلفن میزبان و آدرس اقامتگاه در اختیارتان قرار می‌گیرد و پس از تحویل، در مدت اقامت و تا هنگام تخلیه نیز تیم پشتیبانی لیدوماتریپ به صورت 24 ساعته پاسخگوی شما هستند. به این ترتیب اجاره ویلا در گیلان را به راحت ترین و سریع ترین شکل ممکن و با اطمینان خاطر انجام می دهید.

روش های اجاره اقامتگاه

به طور کلی سه گزینه برای اجاره اقامتگاه در سفر شمال پیش روی شماست: رزرو اتاق در هتل، اجاره سوئیت و آپارتمان دربست و یا رزرو و اجاره ویلا.

تکلیف کسانی که تمایل به اقامت در هتل دارند روشن است. کافی است با جستجویی در اینترنت لیستی از هتل‌های شهر مقصد پیداکرده و با تماس تلفنی یکی را به دلخواه رزرو کنید. هرچند که رزرو اتاق در یک هتل راه امنی برای اقامت در شهرهای شمالی است؛ اما در این صورت باید هزینه زیادی هم بابت اقامتتان بپردازید. یکی از عوامل مؤثر بر میزان اجاره‌بها انتخاب هتل‌ها به خصوص هتل‌هایی در نوار ساحلی است خصوصاً اگر بخواهید برای مدت زمان طولانی و تعداد نفرات بالا اتاق اجاره کنید. شاید اجاره هتل در شمال برای یکی دو شب و تعداد نفرات پایین از نظر هزینه تا حدودی منطقی به نظر برسد، اما اگر برنامه‌ریزی شما برای یک سفری طولانی است و تعداد نفراتتان بیشتر از دو یا سه نفر است دیگر رزرو و اجاره هتل منطقی نیست.

از اجاره هتل که بگذریم برای اجاره سوئیت و آپارتمان و یا ویلا در شمال دو روش متفاوت پیش روی گردشگران است. اولین روش اجاره اقامتگاه به شکل حضوری و روش دوم رزرو و اجاره آنلاین سوئیت و ویلا در شمال است. اگر دغدغه اصلی شما پایین آوردن هزینه‌ها باشد بهتر است روش‌های کهنه و قدیمی را کنار گذاشته و اجاره ویلا در آستارا را به صورت آنلاین تجربه کنید.

مزیت های رزرو آنلاین اقامتگاه

رزرو آنلاین اقامتگاه علاوه بر راحتی مزایای دیگری هم دارد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

  1. صرفه جویی در زمان

فرض کنید امکان رزرو آنلاین وجود نداشت. شما باید قبل از سفر تایمی را برای اجاره اقامتگاه در نظر می گرفتید و به این ترتیب بخشی از زمان سفرتان صرف پیدا کردن و اجاره اقامتگاه می‌شد. امروزه با پیشرفت تکنولوژی و گسترش فضای مجازی این امکان برای مسافران فراهم شد که بدون نیاز به مراجعه حضوری و صرف وقت زیاد و مراجعه به افراد و مراکز متعدد، در منزل و از طریق پلتفرم های رزرو آنلاین، اقامتگاه مورد نظر خود را پیدا کرده و با سرعت بیشتری رزرو و اجاره ویلا در رشت را انجام دهید.

  1. صرفه جویی در هزینه

در رزرو آنلاین، شما می توانید گزینه های موجود را با هم مقایسه کنید و با توجه به قیمت هر اقامتگاه، نزدیک ترین مورد به استانداردهایتان را انتخاب کنید. همچنین در این روش دست دلالان کوتاه شده و دیگر مجبور به پرداخت هزینه‌های اضافی و نامعقول نیستید. در تمام طول سال و به خصوص در ایام تعطیلات دغدغه پیدا نکردن اقامتگاه مناسب باعث می‌شود به افراد سودجو اعتماد کرده و به قیمت‌گذاری‌های سلیقه‌ای تن دهیم. از آنجایی که بازار دلالان از هیچ قانونی برای اجاره سوئیت و ویلا در شهرهای شمالی پیروی نمی‌کند مسافران هم برای اقامت در این شهرها مجبور به پرداخت هزینه‌های غیرمنطقی و بسیار بالاتر از ارزش واقعی آن ویلا هستند.

  1. تنوع بالا

مزیت مهم دیگری که در روش رزرو آنلاین وجود دارد وجود گزینه های متنوع پیش روی مسافران است. شما با استفاده از روش اینترنتی گزینه های زیادی را همراه با اطلاعات کامل پیش روی خود دارید و می توانید از بین تعداد زیادی از انواع اقامتگاه، انتخاب مطمئن تری داشته باشید.

چند نکته برای کاهش هزینه های سفر با لیدوماتریپ

اگر می خواهید هزینه های سفرتان را کاهش دهید باید به نکاتی کلی توجه کنید. فرقی نمی کند به دنبال اجاره ویلا در ماسال باشید و یا بخواهید به تهران بروید و خواست شما اجاره روزانه خانه در تهران باشد. نکاتی که در ادامه می خوانید به طور کلی و در تمام سفرها به کارتان می آیند.

اگر وقتتان برای سفر آزاد است و محدودیت ندارید، در ایامی از سال که هزینه ها پایین تر است سفر کنید. معمولا شهرهای پر مسافر در ایام تعطیل شلوغ تر و گران تر هستند. برای اینکه هزینه های سفرتان را کاهش دهید می توانید برای سفر به جنوب فصل های بهار و تابستان و برای سفرهای شمالی پاییز و زمستان را انتخاب کنید.

معمولا در شهرهای شمالی برای اجاره سوئیت و ویلاهای ساحلی باید اجاره‌ بهای بیشتری بپردازید. پس در صورتی که می‌خواهید هزینه‌های سفرتان را کاهش دهید بهتر است به جای اجاره ویلای ساحلی به سمت اقامتگاه‌ هایی در مرکز شهر و نزدیک به مراکز تفریحی، مراکز خرید، رستوران‌ها و جاذبه‌های توریستی خودتان را از شر هزینه‌های بالای حمل ‌و نقل درون‌ شهری نجات دهید.

توجه به چشم‌انداز ویلا، متراژ، تعداد اتاق‌خواب، امکانات داخلی و ... از مواردی هستند که روی قیمت ها تاثیر می گذارند.



مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو