علائم کرونای آفریقایی

87

1400/9/15

11:39


علائم کرونای آفریقایی

سلامت نیوز: سویه جدید کرونا که احتمالا در بوتسوانا ظاهر شده است و به عنوان جهش یافته ترین و خطرناک ترین نسخه ویروس کرونای شناخته شده تا کنون معروف می باشد، باعث شد کارشناسان انگلیسی زنگ خطر را به صدا درآورند.

علائم کرونای آفریقایی

کرونای آفریقایی، خطرناک ترین جهش کووید 19

طبق بررسی های جدید، نوع جدیدی از ویروس کرونا با نام علمی B.1.1.529 که دارای 32 جهش خطرناک و وحشتناک می باشد، تکامل یافته ترین سویه از ویروس کرونا است که تاکنون مشاهده شده است. این سوویه جدید که می تواند از ویروس دلتا نیز بدتر و خطرناک تر باشد، اولین بار در تاریخ 11 نوامبر (معادل 20 آبان ماه) در کشور بوتسوانا تشخیص داده شد و سه روز بعد اولین مورد از مشاهده این ویروس در آفریقای جنوبی گزارش شد. تاکنون نزدیک به 59 مورد ابتلا به ویروس اُمیکرون در آفریقای جنوبی، زیمبابوه، نامبیا، بوتسوانا، اسواتینی و لسوتو تایید شده اما تاکنون هیچ موردی از ابتلا به این ویروس در انگلیس گزارش نشده است.

***لحظه آخر، ارائه دهنده انواع تورهای گردشگری داخلی، خارجی، تفریحی و زیارتی (نظیر تور کربلا 1400 ) با قیمت های مناسب و منصفانه می باشد. برای دیدن قیمت ها وارد لینک بالا شوید و ضمن مقایسه با سایت های دیگر اقدام به خرید نمایید.***

طبق گفته های کارشناسان، این سویه جدید دارای 32 جهش است که بسیاری از آن ها مقاومت شدید نسبت به واکسن های ساخته شده نشان می دهند؛ بنابراین این نوع از ویروس کرونا ممکن است "تقریبا از هر چیز دیگری بدتر باشد"

شیوع ویروس بوتسوانایی کرونا که باعث نگرانی شدید سازمان بهداشت جهانی و جوامع بشری شده است، به حدی تهدید بزرگی محسوب می شود که سازمان جهانی بهداشت در تاریخ 26 نوامبر، نشستی اضطراری برای بررسی گونه جدید ویروس کرونا برگزار نمود.

علائم کرونای آفریقایی

علائم کرونای آفریقایی

طبق اعلام رئیس انجمن پزشکی آفریقای جنوبی، سویه جدید ویروس کرونا با نام اُمیکرون، بیماری ای نسبتا خفیف با علایمی نظیر احساس خستگی و درد عضلانی به مدت چند روز می باشد و تاکنون گزارشی مبنی بر کاهش بویایی یا چشایی از بیماران دریافت نشده است. همچنین مبتلایان ممکن است به سرفه های خفیف دچار شوند

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو