فیلم‌های آینده دنیای دی‌سی

فیلم‌های آینده دنیای دی‌سی


منبع: فوت و فن

104

1400/9/15

11:49


ژانر ابرقهرمانی در طی سالیان اخیر به ژانر بسیار بزرگی تبدیل شده و در هر زمانی، چندین فیلم ابرقهرمانی در حال ساخت و تولید است. در زیر، لیستی از فیلم‌های دنیای دی‌سی قرار دارد که در سال‌های آینده بر روی پرده سینماها به اکران در خواهند آمد.

کمپانی برادران وارنر با ساخت فیلم Man of Steel (مرد پولادین) به طور رسمی دنیای سینمایی گسترده دی‌سی را شروع کرد. به دنبال آن نیز فیلم‌هایی همچون Batman v Superman: Dawn of Justice (بتمن در برابر سوپرمن: طلوع عدالت)، فیلم Suicide Squad (جوخه انتحار)، فیلم Wonder Woman (واندر وومن) و فیلم Justice League (لیگ عدالت) ساخته و پخش شدند.

 کمپانی برادران وارنر و کمپانی دی سی فیلمز موفق شدند تا با اندکی تغییر و تحول، فیلم‌های خود را در مسیر موفقیت قرار دهند و فیلم‌های جدیدی و جاه‌طلبانه‌ای را در برنامه تولید خود قرار دهند. در زیر لیستی از فیلم‌های آینده دی‌سی قرار دارد، چه فیلم‌هایی که در حال تولید هستند و چه فیلم‌هایی که تازه در مراحل اولیه قرار دارند.

فیلم The Batman (بتمن)

فیلم بتمن به کارگردانی مت ریوز است. این فیلم قرار است در تاریخ ۴ مارس ۲۰۲۰ به اکران دربیاید. فیلم بتمن مسیر تولید بسیار طولانی را پشت سر گذاشته است. در ابتدا و در سال ۲۰۱۵، کمپانی برادران وارنر با بن افلک به توافق رسیدند تا او کارگردانی و همچنین ایفای نقش بتمن را در این فیلم برعهده داشته باشد. افلک قرار بود تا فیلمنامه فیلم را به همراه جف جونز بنویسد.

در نهایت، بن افلک از صندلی کارگردانی فیلم کنار گذاشته شد و تنها قرار بود تا در فیلم نقش‌آفرینی کند. اما در سال ۲۰۱۹، در نهایت بن افلک از نقش بتمن در این فیلم کنار گذاشته شد. سپس مت ریوز سکان‌دار کارگردانی فیلم شد.

این فیلم قرار است به نسخه جوان‌تری از بتمن بپردازد. کارگردان سعی دارد تا جنبه‌های کاراگاهی این کاراکتر را در این فیلم بیشتر نمایان سازد. رابرت پتینسون قرار است نقش شوالیه تاریکی را به تصویر بکشد.

دیگر بازیگران فیلم بتمن نیز شامل زوئی کراویتز در نقش بت‌وومن، کالین فارل در نقش پنگوئن، پاول دانو در نقش ریدلر، اندی سرکیس در نقش آلفرد، جفری رایت در نقش جیمز گوردون، جان تورتورو در نقش کارمین فالکون و پیتر اسکارسگارد در نقشی نامشخص است. فیلمبرداری فیلم بتمن در اوایل سال ۲۰۲۰ در انگلستان شروع شد و قرار است در اوایل سال ۲۰۲۲ به اکران دربیاید.

فیلم Black Adam  (بلک ادم)

سال‌ها قبل بود که کمپانی برادران وارنر از ساخت فیلمی در مورد شخصیت شرور داستان‌های شزم به نام بلک ادم خبر داد و در همان ابتدا نیز آنها دوئین جانسون را برای ایفای این نقش برگزیدند. در ابتدا قرار بود که شخصیت بلک ادم در فیلم Shazam (شزم) حضور داشته باشد اما در نهایت، دوئین جانسون اعلام کرد که آنها تصمیم گرفتند تا دو فیلم مجزا بسازند، یکی برای کاراکتر شزم و یکی برای شخصیت شرور بلک ادم.

فیلم شزم ساخته شد و به اکران درآمد و به موفقیتی بزرگ تبدیل شد اما هنوز فیلم بلک ادم در حال توسعه است و پیشرفتی نداشته است. آدام استزیکیل قرار است فیلمنامه فیلم بلک ادم را قلم بزند. جوام کولت-سرا نیز قرار است کارگردانی این فیلم را برعهده داشته باشد. کولت-سرا و جانسون در فیلم Jungle Cruise (گشت و گذار در جنگل) با یکدیگر همکاری کرده‌اند.

این فیلم همچنین به معرفی گروه جامعه عدالت آمریکا خواهد پرداخت که شامل کاراکترهایی همچون اتم اسمشر با بازی نوا سنتینو، دکتر فیت، هاوک‌من با بازی آلدیس هاج و سایکلون با بازی کوینتسا سوئیندل است.

فیلم The Flash (فلش)

فیلم فلش مسیری طولانی برای رسیدن به مرحله تولید را پشت سر گذاشته است. در سال ۲۰۱۵، قرار بود تا نویسندگی فیلمنامه فیلم برعهده فیل لرد و کریس میلر باشد اما در نهایت آنها از این پروژه جدا شدند. ازرا میلر که نقش فلش را در فیلم لیگ عدالت بازی کرده، همچنان قرار است نقش فلش را در این فیلم بازی کند. پس از این نیز، ست گراهام-اسمیت برای کارگردانی و نویسندگی این فیلم انتخاب شد.

در آوریل سال ۲۰۱۶، ست گراهام-اسمیت از این پروژه کنار گذاشته شد و ریک فاموایوا را جایگزین او کردند. این کارگردان سرانجام کیرسی کلمونز را برای ایفای نقش ایریس وست و بیلی کرادوپ را برای نقش پدر فلش به نام هری الن انتخاب کرد اما در نهایت، این کارگردان نیز به دلیل اختلافات در مورد داستان و محتوای فیلم، از این پروژه خارج شد.

در نهایت جان فرانسیس دیلی و جاناتان گولدستاین برای برعهده گرفتن کارگردانی و نویسندگی این فیلم انتخاب شدند. اما در جولای سال ۲۰۱۹، این دو نیز از این پروژه کناره‌گیری کردند تا در نهایت، اندی موشیاتی سکان‌دار کارگردانی فیلم شود. با نوشتن چندین فیلمنامه برای این فیلم، کمپانی برادران وارنر تمامی آنها را کنار گذاشت و کریستینا هادسون را برای نوشتن فیلمنامه جدید فیلم به خدمت گرفت.

فیلمبرداری فیلم فلش قرار بود در سال ۲۰۲۰ آغاز شود اما به دلیل شیوع ویروس کرونا متوقف گردید و به زمان دیگری موکول شد. این فیلم قرار است ایده مولتی‌ورس یا جهان چندگانه را وارد دنیای سینمایی دی‌سی کند و مایکل کیتون و بن افلک نیز قرار است هر دو نقش بتمن را بازی کنند. در این فیلم، ساشا کیل قرار است نقش سوپرگرل را بازی کند و ران لیوینگستون نیز نقش پدر بری الن را بازی خواهد کرد. فیلم فلش برای اکران در تاریخ ۴ نوامبر ۲۰۲۲ برنامه‌ریزی شده است.

فیلم Aquaman and the Lost Kingdom (آکوامن و پادشاهی گمشده)

در دسامبر ۲۰۱۸، فیلم آکوامن در سینماها اکران شد و به بزرگترین موفقیت دنیای سینمایی دی‌سی تاکنون تبدیل شد و توانست به فروش ۱.۱ میلیارد دلاری در سرتاسر جهان دست یابد. در همین راستا، کمپانی برادران وارنر به سرعت دستور ساخت دنباله فیلم را داد. اما کارگردان فیلم اول یعنی جیمز وان هشدار داده که برای ساخت فیلم آکوامن ۲ باید فیلمنامه آن بی‌نقص باشد.

دیوید لزلی جانسون قرار است فیلمنامه فیلم آکوامن ۲ را بر اساس ایده‌ای از جیسون موموا، بازیگر نقش آکوامن، قلم بزند. دیگر بازیگران فیلم آکوامن ۲ شامل امبر هرد، پاتریک ویلسون، یحیی عبدالمتین دوم و پیلو اسبیک است. این فیلم قرار است در تاریخ ۱۶ دسامبر ۲۰۲۲ بر روی پرده سینماها اکران شود و فیلمبرداری فیلم نیز هم اکنون در جریان است.

فیلم Shazam! Fury of the Gods (شزم: خشم خدایان)

به دنبال موفقیت فیلم شزم در گیشه، بلافاصله دستور ساخت دنباله آن صادر شد و در همین راستا، هنری گیدون برای نوشتن فیلمنامه آن به خدمت گرفته شد. علاوه بر این، کارگردان فیلم اول یعنی دیوید اف سندبرگ قرار است کارگردانی این دنباله را در دست داشته باشد.

فیلمبرداری فیلم شزم ۲ در حال جریان است و لوسی لیو قرار است نقش شخصیت شرور فیلم را به تصویر بکشد. این فیلم قرار است در تاریخ ۲ ژوئن ۲۰۲۳ بر روی پرده سنیماها اکران شود. بازیگران فیلم نیز شامل زکری لوی، اشر انجل، جک دیلن گریزر، آدام برودی، فیت هرمن و فلن میرن است.

 فیلم Wonder Woman 3 (واندر وومن ۳)

به دنبال موفقیت فیلم واندر وومن ۲، کمپانی برادران وارنر به سرعت به دنبال توسعه فیلم سوم این مجموعه افتاد. بنابر اعلام آنها، پتی جنکینز، کارگردان فیلم‌های اول و دوم قرار است کارگردانی این فیلم را نیز در دست داشته باشد و گل گدات نیز نقشش به عنوان واندر وومن را در این فیلم بازآفرینی خواهد کرد. هنوز تاریخ اکران این فیلم مشخص نیست و معلوم نیست که تولید آن از چه زمانی شروع خواهد شد.

دیگر فیلم‌هایی که در ادامه لیست قرار دارند، فیلم‌های احتمالی هستند که تنها صحبت‌هایی از ساخت آنها شده و مشخص نیست که همه آنها بتوانند به مرحله تولید و اکران برسند.

فیلم بدون عنوان سوپرمن

در مارس ۲۰۲۱ اعلام شد که جی جی آبرامز قرار است تولید یک فیلم سوپرمن جدید را در دست داشته باشد و نویسندگی فیلمنامه آن نیز در دست تانهیسی کواتز است. این فیلم، یک سوپرمن سیاه‌پوست را به تصویر خواهد کشید و کمپانی قرار است یک کارگردان سیاه‌پوست برای کارگردانی آن به خدمت بگیرد.

فیلم Zatanna (زاتانا)

در مارس ۲۰۲۱ مشخص شد که فیلمساز امرلاد فینل قرار است نویسندگی فیلمنامه فیلم زاتانا را برعهده داشته باشد. هنوز اطلاعات دیگری در مورد توسعه و تولید این فیلم در دسترس نیست.

فیلم Blue Beetle (بلو بیتل)

گارنت دونت-الوسر قرار است فیلمنامه فیلم را بنویسد و داستان فیلم در مورد یک ابرقهرمان لاتین است. انگل منوئل سوتو قرار است سکان‌دار کارگردانی فیلم باشد و اکسولو ماریدوئنا نیز نقش اصلی فیلم را بازی خواهد کرد.

دیگر فیلم‌های در حال توسعه دنیای سینمایی دی‌سی نیز به شرح زیر است:

  • فیلم Batgirl (بت‌گرل)
  • فیلم Blackhawk (بلک‌هاوک)
  • فیلم بدون عنوان Joker (جوکر) با بازی جرد لتو
  • فیلم بدون عنوان Joker/Harley Quinn (جوکر / هارلی کوئین)
  • فیلم Supergirl (سوپرگرل)
  • فیلم Nightwing (نایت‌وینگ)
  • فیلم Justice League Dark (لیگ عدالت تاریک)
  • دنباله بدون عنوان فیلم Man of Steel (مرد پولادین)
  • فیلم بدون عنوان Deathstroke (دث‌استروک)
  • فیلم بدون عنوان Lobo (لوبو)

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو