توضیح درباره ورود چند شهروند آفریقای جنوبی به خوزستان

77

1400/9/15

13:42


توضیح درباره ورود چند شهروند آفریقای جنوبی به خوزستان

سلامت نیوز: رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز در خصوص ورود چند تبعه خارجی به کشور از بندرگاه های خوزستان و چگونگی ورود افراد از طریق مرزهای این استان توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، دکتر فرهاد ابول نژادیان بامداد دوشنبه در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به گزارش ارایه شده در ستاد استانی کرونا مبنی بر ورود چند تبعه از کشورهای هند، پاکستان و مصر به بندرگاه خوزستان افزود: این افراد قبل از اینکه جواب تست پی سی آر آنها مشخص شود به آنها اجازه روادید داده شد.

وی افزود: از این افراد تست گرفته شده بود ولی قبل از اینکه ۲۴ ساعت بگذرد و جواب تست آماده شود به آنها اجازه خروج از بندرگاه داده شده بود تا به سمت فرودگاه مهرآباد رفته و از کشور خارج شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: اگرچه این افراد از کشورهای پرخطر نبودند ولی برای اینکه روند نظارت اصلاح شود، تذکر داده شد که اگر کسی قصد ورود از سایر کشورها را داشت و از وی تست پی سی آر گرفته شد باید تا تعیین تکلیف نتیجه تست در همان کشتی بماند و اجازه خروج و روادید نباید به وی داده شود.

وی افزود: بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت در رابطه با مرزهای زمینی و دریایی و هوایی، کشورها به سه دسته تقسیم شدند. کشورهای ویژه که سویه جدید در آنها گردش بالایی داشته، کشورهای پرخطر که بروز این سویه در آنها افزایش یافته و دسته سوم سایر کشورها هستند.

ابول نژادیان گفت: کشورهای ویژه عمدتا آفریقایی بوده مانند بوتسوانا، لسوتو، مالاوی، موزامبیک، نامیبیا، آفریقا جنوبی و زیمباوه که ورود مردم این کشورها به طور مستقیم و غیرمستقیم ممنوع است همچنین ایرانی هایی که بخواهند از این کشورها وارد شوند حتما باید ۱۴ روز در قرنطینه بسر برند و سه نوبت تست پی سی آر داشته باشند.

وی افزود: کشورهای دیگر که سویه جدید در آنها شناسایی شده حتما باید ۲ نوبت واکسیناسیون را انجام داده باشند و حداقل ۲ هفته از آخرین دُز آن گذشته باشد همچنین تست پی ی آر همراه داشته باشند اما در صورتی که همکاران بهداشت تشخیص بدهند و ما صلاح بدانند باید تست مجدد انجام دهند.

اکنون همه شهرستان های خوزستان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

تاکنون بیش از پنج میلیون و ۳۳۵ هزار دُز واکسن کرونا در خوزستان تزریق شده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو