با عادت های غذایی جالب روزهای سرد در چند کشور آشنا شوید

81

1400/9/15

19:29


دمنوش گیاهی و سوپ جزء بهترین انتخاب‌های غذایی در روزهای سرد سال است. البته این تمایل غذایی همیشه یکسان نیست.

با عادت های غذایی جالب روزهای سرد در چند کشور آشنا شوید

به گزارش بهداشت نیوز، ساکنان مناطق مختلف دنیا عادت های غذایی جالبی دارند که نشان از اهمیت توجه به انتخاب‌های صحیح غذایی برای افزایش دمای بدن و مقاومت بیشتر در برابر سرما دارد.

در ادامه این مطلب، به برخی کشورها اشاره خواهیم کرد و با عادت های غذایی که در روزهای سرد سال پیدا می کنند، آشنا خواهیم شد. 

فرانسه

86 درصد از فرانسوی‌ها بر این باورند که در فصل زمستان نیاز به انرژی بیشتری دارند اما این باور تنها به تمایل غذایی برمی‌گردد. از جمله غذاهای محبوب در زمستان می‌توان به غذاهای نواحی کوهستانی مانند راکلت، تارتیفلت و... اشاره کرد. البته سوپ سبزیجات و غذاهای سنتی مانند "پو او فو" که شامل گوشت، استخوان قلم و سبزیجاتی مانند شلغم است نیز بسیار طرفدار دارد. 

اسپانیا

مردم اسپانیا در روزهای سرد حتما خورشت گوشت می‌خورند. این غذا شامل یک نوع گوشت، سیب‌زمینی و هویج است. معمولا این غذا پس از سوپ ورمیشل سرو می‌شود و برای گرم‌ نگه‌داشتن بدن عالی است. نکته دیگر در تغذیه زمستانی اسپانیایی‌ها این است که عدس در بسیاری از غذاهای شان استفاده می شود زیرا تاثیر خوبی در تحمل بدن نسبت به کاهش دما دارد. به‌همین دلیل، در اکثر رستوران‌ها و کافه‌های این کشور می‌توان انواع غذاهای حاوی عدس را سفارش داد که خوراک عدس با سوسیس کوریزو یکی از محبوب‌ترین آنهاست.

روسیه 

روس‌ها اصل غذاهای خود را سوپ و غلات می‌دانند و حتما در وعده ناهار سوپ می‌خورند. البته در زمستان سوپ معمولا غلیظ و حاوی عصاره گوشت، سیب‌زمینی، غلات و یا حتی خود گوشت است و هنگام سرو یک قاشق خامه غلیظ نیز به آن اضافه می‌کنند. 

ژاپن

برخلاف تصور، مردم ژاپن فقط ماهی نمی‌خورند و برنامه غذایی بسیار متعادلی دارند. آنها ماهی، جلبک، حبوبات، سویا، برنج، میوه و چای سبز را بیشتر می‌پسندند. تازگی خوراکی‌ها و احترام به فصول دو اصل مهم برای آنهاست؛ به‌همین دلیل ماهی‌های هر فصل را انتخاب می‌کنند. سنت غذایی ژاپنی‌ها در زمستان، مصرف گوشت، ماهی، نوشیدنی‌ها و سوپ‌های گرم است.

ترکیه

گرچه مردم ترکیه علاقه خاصی به چای دارند اما یکی از خصوصیات بارز آنها در فصل زمستان، انتخاب نوشیدنی سفیدرنگی به نام "نوشیدنی ثعلب" است که از ریشه ارکیده تهیه می‌شود و مختص روزهای سرد است. ممکن است این نوشیدنی با آب یا شیر میل شود اما حتما باید داغ باشد و روی آن پودر دارچین پاشیده ‌شود. در واقع، دمنوش ثعلب در میان مردم این کشور، جایگزین شکلات داغ در شب‌‌های زمستان است.   

منبع: salamat

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو