معرفی تمام وسایل مورد نیاز برای جواهر دوزی

منبع: تالاب

52

1400/9/16

01:45


معرفی تمام وسایل مورد نیاز برای جواهر دوزی

جواهردوزی ترکیبی از زیبایی، ظرافت، خلاقیت و جذابیت‌های بی‌شمار است. این هنر زیبا که یکی از قدیمی‌ترین هنرها به شمار می‌آید کهتا به امروز محبوبیت خود را حفظ کرده و همواره در دکوراسیون، مد و فشن پرکاربرد و محبوب است. در ادامه با ما همراه باشید تا با وسایل مورد نیاز برای جواهر دوزی بیشتر آشنا شویم و در نهایت ببینیم که برای خرید وسایل جواهر دوزی با کیفیت از چه طریق می‌توانیم اقدام کنیم.

 

وسایل مورد نیاز جواهردوزی

جواهر دوزی هنری برای به وجود آوردن شکل‌ها و طرح‌های متفاوت، برای زینت بخشیدن به لباس‌ها و وسایل مختلف است؛ اما این طرح‌ها با کمک چه وسایلی پیاده سازی می‌شوند؟ در ادامه به این سوال پاسخ داده و وسایل مورد نیاز برای جواهر دوزی را بررسی می‌کنیم.

 

ملیله: ملیله‌ها در دو نوع شکسته و کامل در بازار عرضه می‌شوند. ملیله استوانه‌ای باریک و کوچک است که نخ از میان آن رد شده و به طرح، دوخته می‌شود. ملیله شکسته همان‌طور که از اسمش پیداست، کوچک‌تر از ملیله کامل است و اندازه آن تقریباً نصف ملیله کامل می‌شود؛ هرکدام از انواع ملیله برای دوختن طرح‌های متنوع به کار می‌روند. هنگام خرید ملیله شکسته و ملیله کامل برای هر طرحی که مدنظرتان باشد، رنگ و اندازه مناسب را به‌راحتی پیدا می‌کنید؛ زیرا ملیله‌ها در تنوع رنگی بسیار بالا، همچنین تنوع در جنس و اندازه به بازار عرضه می‌شوند و برای هر طرحی، می‌توان از ملیله مناسب برای ایجاد آن طرح استفاده کرد.

 

مروارید: مروارید برای جلوه زیباتر و پیاده سازی طرح‌های بیشتر و متنوع‌تر در جواهردوزی به کار می‌رود. مروارید نیز در سایزها و رنگ‌های مختلف در دسترس است تا برای ایجاد طرح‌های زیبا و خلاقیت، محدودیتی وجود نداشته باشد.

 

منجوق: منجوق‌ها بسیار ریز هستند و بیشتر برای پر کردن سطح و دور کار استفاده می‌شوند. در انتخاب رنگ منجوق باید دقت زیادی به خرج داد، زیرا با وجود اینکه ممکن است در شمایل کلی طرح نقشی نداشته باشد، اما تمام بخش‌های خالی طرح را منجوق پر می‌کند، در نتیجه بر جلوه کار تأثیر بسزایی دارد و یکی از پرکاربردترین وسایل در جواهر دوزی است؛ هنگام خرید منجوق باید به کیفیت آن نیز توجه کرد و آن‌ها را با دقت زیادی انتخاب کرد تا جلوه نهایی کار رضایت‌بخش شود.

 

پولک: پولک‌ها در انواع گود، شکوفه‌ای، تخت و سکه‌ای، در رنگ‌های متنوع عرضه می‌شوند و جلوه کار را دو چندان می‌کنند. با کمک پولک، می‌توان طرح‌های بسیار متنوعی را پیاده سازی کرد و رنگ متفاوتی به کار بخشید. پولک‌ها در رنگ‌های مات، شاین و سوپر شاین در سایزهای مختلف در بازار موجود است.

 

نگین: نگین از دیگر مواردی است که در جواهر دوزی بسیار کاربرد دارد. نگین‌ها در دو نوع‌اند؛ یا انواع بدون سوراخ که برای نصب آن روی کار نیاز به پایه دارد و انواع سوراخ‌دار آن که با نخ به کار دوخته می‌شوند.

 

سنگ‌های زینتی و کریستال: سنگ‌های زینتی می‌تواند سنگ‌های بسیار گران‌قیمت مانند یاقوت، زمرد، فیروزه، عقیق و … باشد که برای دوختن طرح‌های خاص به کار می‌روند و جلوه‌ای ویژه دارند. برای هر طرحی از این سنگ‌ها استفاده نمی‌شود.

 

از طرف دیگر کریستال‌ها براق و درخشان هستند و با قیمتی بسیار پایین‌تر برای ایجاد جلوه در کار استفاده می‌شوند و زیبایی کار را برجسته می‌کنند.

علاوه بر مواردی که گفته شد، تجهیزات اولیه مانند پارچه، کارگاه برای نگه داشتن بهتر پارچه و همچنین سوزن تنبور، برای دوخت تمامی موارد گفته شده به پارچه و ایجاد یک طرح زیبا، ضروری است.

 

خرید وسایل جواهردوزی

در جواهر دوزی کیفیت تجهیزات و وسایلی که استفاده می‌شود، بر جلوه­ی نهایی کار و ماندگاری آن تأثیر بسزایی دارد. فروشگاه آنلاین دوزی گل ارائه دهنده محصولات جواهردوزی با بالاترین کیفیت، قیمت مناسب و تنوع بسیار زیاد است.

 

در سال‌های اخیر، فروشگاه دوزی گل دغدغه هنرجویان و هنرمندان این حوزه، برای پیدا کردن محصولات با کیفیت و تنوع بالا در یک فروشگاه و خرید تمامی وسایل مورد نیاز خود به‌صورت یکجا را برطرف کرده است؛ این فروشگاه مجموعه‌ای کامل از انواع وسایل جواهر دوزی در مدل‌ها و رنگ‌های متنوع در اختیار این عزیزان قرار داده تا با خیال راحت خرید خود را انجام دهند.

 

شما می‌توانید برای مشاهده همه وسایل و خرید پولک سکه ای، منجوق، ملیله شکسته و کامل، انواع کریستال‌ها و بسیاری از تجهیزات دیگر، به سایت دوزی گل مراجعه کنید و تمام وسایل مورد نیاز خود را با بالاترین کیفیت خریداری کنید و به‌راحتی درب منزل تحویل بگیرید.

نظرات


تصویری


ویدئو