به گزارش دنیای اقتصاد به نقل از خبرگزاری مهر، بلژیک شاهد اعتراض گسترده هزاران کارگر این کشور در خیابان‌های بروکسل پایتخت و برخی دیگر از شهرها بود.

گفته شده تظاهرات کارگران بلژیکی در اعتراض به دستمزدهای پایین و تورم صوت گرفته است.

این کارگران خواستار لغو قانون محدودکننده افزایش دستمزد بدلیل افزایش تورم بودند.

اعتراضات کارگران در بلژیک طی روز دوشنبه از مقابل ایستگاه پایانی قطار در «بروکسل» آغاز شد و تا ایستگاه مرکزی این شهر ادامه یافت.

در بلژیک براساس قانونی که در سال ۱۹۹۶ تصویب شده و به قانون ۹۶ معروف است، امکان افزایش دستمزد کارگران به بیش از ۴ درصد سالانه نیست. این قانون با مخالفت و اعتراض بسیاری از کارگران روبرو شده که نرخ توروم این کشور را بدلیل گران شدن حامل‌های انرژی بسیار بیشتر می‌دانند.

گفته شده که اغلب معترضان روز دوشنبه را کارکنان مترو اتوبوس و تراموای شهر بروکسل تشکیل می‌دادند و به همین دلیل پایتخت اتحادیه اروپا صبح دوشنبه تقریباً بدون وسایل حمل و نقل عمومی وشهری بود و بسیاری از کارکنان بخش‌های خصوصی هم بدلیل نبود مترو و اتوبوس‌های شهری نتوانستند به سر کار خود بروند و روند روزمره در پایتخت اتحادیه اروپا به دلیل این اعتراضات مختل و فلج شده بود.

اتحادیه کارگران مسیحی و سندیکای سوسیالیست‌ها این اعتصاب و تجمع را فراخوان و سازماندهی کرده بود. آنها منتقد و مخالف اصلاحات اداری مورد نظر دولت فدرال بلژیک هستند و معتقدند که اصلاحات اداری بطور مشخص مانع پیشرفت مقامی کارمندان و کارگران و افزایش حقوق مورد نظر شده است.