طرز تهیه کیک تر یلدایی

کیک تر یلدایی , طرز تهیه کیک تر یلدایی , دستور پخت کیک تر یلدایی

کیک تر یلدایی یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و ساده ایرانی است که برای پذیرایی در شب یلدا درست می شود، برای مشاهده آموزش شیرینی پزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک تر یلدایی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم کیک تر یلدایی
تخم مرغ۲ عدد
شیر½ لیوان
وانیل¼ قاشق مربا خوری
روغن مایع⅓ لیوان
بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
شکر½ لیوان
خامه قنادیبه میزان کافی
آرد۱ و نیم لیوان
شکلات چیپسیبه مقدار کافی
رنگ خوراکی قرمز و سبزبه مقدار کافی

طرز تهیه کیک تر یلدایی

مرحله اول

برای تهیه کیک تر یلدایی خوشمزه ابتدا یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم، سپس تخم مرغ را درون آن می ریزیم و با دور تند همزن برقی هم می زنیم تا تخم مرغ از لختگی خارج شود. در ادامه وانیل و شکر را به تخم مرغ اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا مجددا با دور تند همزن برقی مخلوط می کنیم تا بافت مواد کرم رنگ و پف دار شود. در ادامه شیر و روغن مایع را به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم، سپس مجددا به مدت ۱ دقیقه هم می زنیم. در ادامه آرد و بکینگ پودر را مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله مخلوط آرد و بکینگ پودر را ۲ مرتبه الک می کنیم. در ادامه مجددا مخلوط آرد را درون الک می ریزیم و این بار طی ۲ مرحله روی مخلوط تخم مرغ الک می کنیم، سپس با لیسک به صورت دورانی درحد ترکیب شدن مخلوط می کنیم.

مرحله چهارم

حالا دو تابه مناسب انتخاب می کنیم، سپس درون آنها را کاغذ روغنی قرار می دهیم. در ادامه مایه کیک را به ۲ قسمت تقسیم می کنیم، سپس رنگ خوراکی قرمز را به نیمی از مایه کیک و رنگ سبز را به نیمی دیگر مایه کیک اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله مایه کیک را مخلوط می کنیم تا رنگ درون آن پخش شود و مایه کیک رنگی شود. در ادامه مایه کیک را هم زمان درون دو تابه می ریزیم. سپس درب تابه ها را می بندیم. در ادامه شعله پخش کن روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله ششم

حالا تابه ها را روی شعله پخش کن قرار می دهیم و اجازه می دهیم کیک ها به مدت ۳۵ تا ۴۰ دقیقه درون تابه بپزد. پس از گذشت این زمان کیک ها را با خلال دندان تست می کنیم، در صورتی که پخته بودند آنها را از روی حرارت بر می داریم.

مرحله هفتم

در این مرحله کیک ها را به فرم دلخواه و اندازه های یکسان برش می زنیم و از شکلات چیپسی تا کیک داغ است روی قسمت قرمز رنگ کیک می چینیم. در ادامه کیک ها را از تابه خارج می کنیم و اجازه می دهیم به طور کامل خنک شوند.

مرحله هشتم

در همین حین خامه قنادی را درون کاسه ی مناسب قرار می دهیم، سپس با دور تند همزن برقی به مدت ۱۰ دقیقه هم می زنیم تا خامه فرم بگیرد. در ادامه خامه فرم گرفته را درون قیف ماسوره ای یا قیف یک بار مصرف می ریزیم.

مرحله نهم

در نهایت روی برش کیک سبز مقداری خامه قنادی پایپ می کنیم، سپس آن را صاف می کنیم و در آخر کیک قرمز را روی آن قرار می دهیم و کمی فشار می دهیم. این کیک دو رنگ را می توانید در شب یلدا درست کنید و میل کنید. نوش جان