درپاسخ به برخی شایعات عنوان شد: این افراد می توانند دوز سوم را "واکسن برکت" بزنند

35

1400/9/16

14:37


تمام کسانی که در مرحله واکسیناسیون عمومی واکسن‌های برکت، سینوفارم و بهارات دریافت کرده‌اند، میتوانند واکسن کوو ایران برکت را به عنوان دوز سوم تزریق نمایند.

درپاسخ به برخی شایعات عنوان شد: این افراد می توانند دوز سوم را "واکسن برکت" بزنند

به گزارش بهداشت نیوز، متخصص بیماری‌های عفونی و معاون بیمارستان امام خمینی در پاسخ به پرسشی درخصوص برخی شایعات مطرح شده در فضای مجازی درخصوص تزریق دوز سوم واکسن گفت: تمام افرادی که در مراحل واکسیناسیون عمومی ، دوز اول و دوم را ازبین واکسن‌های InActive یا ویروس غیرفعال مانند برکت ، سینوفارم و بهارات دریافت کردند، میتوانند در دوز سوم "واکسن برکت" دریافت نمایند.

دکتر محمدرضا صالحی متخصص بیماری‌های عفونی و  دانشیار دانشگاه علوم‌پزشکی تهران افزود: هیچ الزامی برای تزریق واکسن دیگری به این افراد وجود ندارد.

صالحی خاطرنشان کرد: واکسن برکت در یکسال گذشته توانسته تمام مراحل کارآزمایی خود را با نتایج چشمگیری پشت‌سر بگذارد و در مرحله ایمنی‌زایی و اثربخشی کاملا موفق عمل کند.
همچنین رئیس اداره مبارزه با بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن و قرنطینه وزارت بهداشت نیز اعلام کرد: دو دسته از افراد مشمول دوز سوم واکسن کووید 19 می‌شوند؛ دسته اول تمامی افراد بالای 40 سال که در نوبت اول و دوم از واکسن‌های غیرفعال شده مانند سینوفارم، برکت و یا بهارات استفاده کردند، این افراد اگر سه‌ماه و بیشتر از نوبت دوم‌شان گذشته باشد، مشمول دریافت نوبت سوم واکسن هستند و می‌توانند واکسنی ترجیحا مشابه واکسن نوبت اول و دوم‌شان را دریافت کنند.

 دکتر سیدمحسن زهرایی افزود: گروه دوم افرادی هستند که در نوبت اول و دوم از واکسن‌های آدنوویروسی مانند اسپوتنیک‌وی یا آسترازنکا استفاده کرده‌اند؛ در این دسته، افرادی که بالای 60 سال باشند و شش ماه از نوبت دوم‌شان گذشته باشد، مشمول دریافت نوبت سوم‌شان هستند که برای این گروه، واکسن آسترازنکا و یا پاستوکووک‌پلاس را پیشنهاد می کنیم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو