دستورالعمل جدید کنترل و پیشگیری از کرونا در مدارس

79

1400/9/16

14:37


دستورالعمل کنترل و پیشگیری کرونا و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مدارس، برای دانش‌آموزان با هدف داشتن یک مدرسه ایمن و بدون کرونا امروز ۱۶ آذرماه در پایگاه اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش منتشر شد.

دستورالعمل جدید کنترل و پیشگیری از کرونا در مدارس

به گزارش بهداشت نیوز، طبق این دستورالعمل، در زمان همه گیری ویروس کرونا برای داشتن یک مدرسه ایمن و بدون کووید ۱۹ هر یک از دانش آموزان به عنوان «سفیر سلامت» وظیفه دارند نه تنها خودشان اصول بهداشتی را رعایت کرده بلکه بر لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی توسط دیگران نظارت داشته و آنها را نیز به انجام این امور تشویق کنند.   

بر اساس این دستورالعمل، اصول کلی در پیشگیری و کنترل کووید ۱۹ شامل واکسیناسیون همگانی، شستشوی مرتب و صحیح دست ها، رعایت فاصله فیزیکی مناسب، استفاده از ماسک و رعایت بهداشت تنفسی، تهویه مناسب، خودداری از انتشار شایعات در مورد  بیماری کووید، مشارکت همگانی در مبارزه با این بیماری و پرهیز از تجمعات و دورهمی ها است.

دستورالعمل کنترل و پیشگیری کووید ۱۹ و رعایت دستورالعمل های بهداشتی در مدارس ویژه دانش آموزان، از سوی مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش و با همکاری معاونت بهداشت، دفتر آموزش و ارتقای سلامت، مرکز سلامت محیط و کار، دفتر سلامت خانواده، جمعیت و مدارس، مرکز بیماری های واگیردار و دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش منتشر شد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو