بهترین توصیه ها برای بیماران قلبی

منبع: نبض ما

180

1400/9/16

15:16


آشنایی با بیماری­‌های مختلف و شناخت علائم آنها به ما کمک می‌­کند تا آنجا که می‌­توانیم به بیماری مبتلا نشویم و یا از جدی شدن بیماری­‌ها جلوگیری کنیم. اطلاع از روش‌های درست زندگی از جمله ترک برخی از عادت‌­های غذایی، ورزش کردن و… به ما کمک می­‌کند تا زندگی سالم­‌تری را تجربه کنیم. یکی از بیماری­‌های شایع میان اقشار مختلف جامعه، بیماری قلب و عروق می­‌باشد که آن را اولین علت مرگ و میر می‌­دانند این بیماری به دلایل مختلفی از جمله افزایش سن، داشتن سابقه خانوادگی، دخانیات، رژیم غذایی ناسالم، دیابت، افسردگی و عوامل دیگر ایجاد می­‌شود. خوشبختانه برخلاف گذشته که دسترسی به اطلاعات پزشکی با رجوع به کتاب­‌ها یا مراجعه به افراد متخصص امکان داشت امروزه شما به راحتی می‌­توانید با مراجعه به سایت­‌های اینترنتی به صورت رایگان به بسیاری از این اطلاعات دست پیدا کنید و خود را از بسیاری از بیماری‌­ها مصون بدارید. همچنین یکی دیگر از امکانات رفاهی که به خاطر گستردگی اینترنت در اختیار افراد به خصوص بیماران قرار گرفته، استفاده از خدمات نوبت آنلاین دکتر می‌­باشد. اما سیستم نوبت آنلاین دکتر دارای چه مزایایی می‌­­باشد؟

 

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم عوامل مختلفی وجود دارد که موجب می­‌شوند به بیماری قلبی دچار شویم. برخی عوامل قابل کنترل نیستند مانند افزایش سن و سابقه خانوادگی؛ اما کارهای زیادی وجود دارد که با انجام دادن یا ندادن آنها می­‌توانید تا حد زیادی بیماری خود را کنترل کنید یا آن را از خود دور کنید. به هر حال اگر باز هم با رعایت این موارد دچار مشکلات و بیماری قلبی شدید حتما به متخصص قلب مراجعه کنید یا از طریق سیستم نوبت آنلاین دکتر تا حدی که می­‌توانید مشاوره پزشکی دریافت کنید. از جمله کارهایی که می­‌توانید برای پیشگیری یا کنترل بیماری قلبی خود انجام دهید تغییر سبک زندگیتان می­‌باشد از جمله:

  • اگر سیگار کشیدن یکی از عادت‌های زندگی شما است توصیه می­‌شود که حتماً از آن پرهیز کنید زیرا سیگار کشیدن خطر حمله قلبی، سکته مغزی و فشار خون بالا را تشدید می‌­کند. همچنین از مصرف نوشیدنی­‌های حاوی الکل و مواد مخدر پرهیز کنید زیرا احتمال ریسک حملات قلبی را بالا می­‌برند.
  • مرتب ورزش کردن برای سلامتی بیماران قلبی امری ضروری است زیرا باعث بهبود گردش خون و تقویت قلب می­‌شود و همین طور ورزش کردن باعث می­‌شود تا بیشتر مراقب وزن خود باشیم زیرا اضافه وزن خطر ابتلا به بیماری قلبی و دیگر بیماری‌ها را افزایش می‌دهد.
  • خوردن غذاهای ناسالم، فرآوری شده، شور و غذاهای مملو از چربی هر چند که طعم خوبی داشته باشد برای بیماران قلبی مضر است زیرا باعث التهاب مزمن، افزایش فشار خون، تجمع پلاک در رگ‌­ها و بسته شدن جریان خون می­‌شود. سعی کنید خوردن غذاهای سالم و غنی از سبزیجات، میوه­‌های تازه، مصرف مرغ و ماهی، گوشت قرمز بدون چربی به صورت آبپز یا کبابی، حبوبات، غذاهای کم کالری را به عنوان الگوی غذایی خود لحاظ کنید.
  • استرس و نگرانی را با انجام کارهایی مانند گوش دادن به موسیقی، ورزش کردن، مطالعه کردن و انجام کارهای مفید از خود دور کنید، به اندازه کافی و به موقع بخوابید و چنانچه از بی­‌خوابی رنج می‌­برید حتماً از پزشک خود کمک بخواهید، اگر دیابت دارید آن را مدیریت کنید و همیشه تحت نظر پزشک باشید، از مصرف داروهایی که پزشک آنها را تجویز نکرده پرهیز کنید زیرا برخی از داروها تشدیدکننده بیماری قلبی هستند.
  • اگر دندان‌های ناسالم دارید یا لثه­‌های شما عفونی شده حتماً به دندانپزشک مراجعه کنید زیرا عفونت و باکتری­‌های مضر وارد گردش خون شده و سپس به قلب می‌­رسد. همچنین کسانی کمتر از 10دندان داشته باشید بیشتر از سایرین در معرض بیماری قلبی هستند.

مزایای استفاده از نوبت‌دهی اینترنتی

نوبت آنلاین دکتر امکانی را برای مردم فراهم می­‌کند که بتوانند در هر کجا و در هر زمانی پزشک موردنظر خود را بیابند و از طریق نوبت­‌دهی آنلاین یک وقت ملاقات بگیرند. از جمله مزایایی که سیستم نوبت آنلاین دکتر در اختیار بیماران قرار می‌­دهد این است که آنها را از مراجعه حضوری وقت­‌گیر بی­‌نیاز می­‌کند مانند روش نوبت­‌دهی تلفنی؛ اما در روش تلفنی باید حتماً در ساعت کاری مطب تماس گرفت زیرا در این روش دستی حتماً باید یک منشی یا کارمند حضور داشته باشد تا نوبت را ثبت کند. ولی در روش نوبت­‌دهی اینترنتی در هر ساعت از شبانه­ روز این امکان و اختیار را دارید که از طریق چنین سیستمی نوبت خود را دریافت کنید. همچنین زمانی که از این روش استفاده می‌­کنید به محض اینکه نوبت شما در سامانه ثبت گردید پیامکی به شماره همراهتان ارسال می‌­شود که در آن روز و زمان مراجعه نوشته شده است. ارزش این روش به خصوص در ایام کرونا که توصیه می­‌شود بازدیدهای حضوری خود را کاهش دهید پررنگ‌­تر می‌­گردد.

نوبت آنلاین دکتر در واقع دسترسی سریع و آسان به  مطب یا مراکز درمانی و اطلاعات از قبیل آدرس و تلفن تماس را در اختیار شما قرار می­‌دهد. اگر بخواهید بطور سنتی به دنبال یک متخصص برای بیماری خود باشید وقت زیادی را باید تلف کنید و شاید بیماران به دلیل مشکلاتی که دارند روش سنتی پیدا کردن دکتر برایشان ناراحت­‌کننده باشد اما در روش نوبت‌­دهی آنلاین به کمک یک گوشی هوشمند، رایانه یا تبلت در لیست پزشکان سیستم نوبت آنلاین دکتر می­‌توانند پزشک موردنظر خود را بر اساس نوع تخصص و شهر پیدا کنند. بعنوان مثال برای گرفتن نوبت دکتر قلب اگر نام پزشک خود را نمی­‌دانید یا هنوز متخصص خاصی را انتخاب نکرده‌اید کافیست در صفحه‌­ای که سیستم در اختیارتان قرار داده نوع تخصص که قلب و عروق است و شهر موردنظر خود را انتخاب و سپس دکمه جستجو را بزنید مشاهده خواهید کرد که در چه مدت کوتاهی لیستی از متخصصین قلب و عروق به شما پیشنهاد داده می­‌شود که در آن روش نوبت‌­دهی، آدرس، شماره تلفن و ساعات حضور پزشک در آن بطور شفاف آمده است.

نوبت دهی آنلاین

جمع‌­آوری مطالب:

تجربه نشان داده است که سیستم نوبت آنلاین دکتر رضایت بیماران بیشتری را به همراه داشته زیرا زمان کمتری را از آنها می­‌گیرد بنابراین همه پزشکان می‌­توانند برای رفاه حال بیماران خود از چنین ابزاری استفاده کنند تا آنها دسترسی راحت‌تر و سریع‌تری برای نوبت گرفتن از بهترین دکتر قلب داشته باشند. حال برای شروع شما نیاز دارید تا به یک سایت مراجعه کنید. سایت https://doctor-yab.ir یکی از سایت‌­هایی است که شما علاوه بر این که می‌­توانید به صورت آنلاین در هر ساعت از شبانه ­روز نوبت خود را دریافت کنید و می­‌توانید از مزایای دیگر آن بهره بگیرید از جمله مشاوره تلفنی و مشاوره آنلاین رایگان که شما می­‌توانید در قسمت پرسش از پزشکان سوالات خود را بپرسید. یکی دیگر از ویژگی­‌های سامانه نوبت آنلاین دکتر این است که شما می­‌توانید نظرات دیگر بیماران را در مورد پزشک منتخب خود بخوانید، همچنین می­‌توانید با نصب اپلیکیشن نوبت‌­دهی اینترنتی دکتریاب بجای استفاده از مرورگر نیز بهره بگیرید.

امتیاز به مطلب post

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو