سرنوشت اشک‌بار چند جوان فراری در شمال

سرنوشت اشک‌بار چند جوان فراری در شمال


منبع: برترین ها

102

1400/9/17

07:01


بیست سال از پخش سریال «خط قرمز» گذشت. سریالی که با پرداخت به موضوع زندگی نوجوانان و جوانان ارتباط خوبی با مخاطبان و نوجوان و جوان در آن زمان برقرار کرد و با گذشت سال ها هنوز هم یکی از سریالهای مطرح و محبوب تلویزیون و مخاطبان است.

برترین‌ها: اواخر دهه هفتاد و اوایل دهه هشتاد، دوران طلایی صدا و سیما بود و در راس شبکه‌ها، شبکه سه سیما توانسته بود با تولید و پخش سریال‌های مخاطب پسند، جوانان را به سمت خود جلب کند و به شعار «شبکه سه، شبکه جوان» رنگ حقیقت بدهد. سریال «خط قرمز» به کارگردانی قاسم جعفری و نویسندگی شعله شریعتی ۲۰ سال پیش با قسمت اولش توانست جنجالی به پا کند که فردای پخشش همه در مدارس و دانشگاه‌ها از آن حرف می‌زدند.

سرنوشت اشک‌بار چند جوان فراری در شمال

این سریال اولین بار از ۱۳ آذر ۱۳۸۰ تا ۴ تیر ۱۳۸۱ هر سه‌شنبه و برای دومین بار در خرداد و تیر ۱۳۸۳ به شکل روزانه از شبکه سه پخش شد. داستان چند جوان حدودا ۱۹-۲۰ ساله که قید همه چیز را می‌زنند و بعد از فرار از خانه، در پی آینده‌ای بهتر به شمال کشور می‌روند و...

«خط قرمز» در زمان پخش در تلویزیون بسیاری از کلیشه‌های رایج آن روز‌ها را شکست و سریال محبوب همه آن‌هایی شد که قبل از آن مشکلات‌شان را لابه‌لای مجله‌ها و صحبت‌های کارشناسان تلویزیون دنبال می‌کردند. این سریال حرف نسل سوم بود؛ نسلی که آن دوره فراز و نشیب‌های بسیاری را پشت سر گذاشته و قاسم جعفری درست دست روی نقطه‌ای گذاشته بود که سال‌ها کسی سراغش نرفته بود.

سرنوشت اشک‌بار چند جوان فراری در شمال

حضور بازیگران غیرچهره، ولی با انتخابی درست، به جذابیت و قابل باور شدن این سریال کمک کرد و هر هفته مخاطبان را پای تلویزیون کشاند. یکی از نقاط قوت «خط قرمز» بازی خوب شهرام حقیقت دوست و شهرام عبدلی بود. بازی‌هایی که نسبت به بازیگران دیگر بهتر به چشم مخاطب آمد و باعث شد اصغر فرهادی از شهرام حقیقت دوست برای بازی در سریال «داستان یک شهر ۲» دعوت کند.

قاسم جعفری برای سریال «خط قرمز» مدت‌ها در تئاتر به دنبال بازیگران ناشناخته بود. در یکی از این رفت و آمد‌ها به تئاتر از برخی بازیگران منتخب عکس‌هایی می‌گیرد. امیرجعفری یکی از افرادی بود که از او عکس گرفته شد، اما به دلیل قد بلندش برای بازی در «خط قرمز» انتخاب نشد.

سرنوشت اشک‌بار چند جوان فراری در شمال

نقشی که شهرام حقیقت‌دوست بازی کرد از ابتدا نقش حامد بهداد بود، چون هر دوی آن‌ها در سریال قبلی قاسم جعفری یعنی «همسفر» بازی کرده بودند، اما به خاطر نوع چهره و ترکیب با بقیه بازیگران، در دقیقه ۹۰ حامد بهداد کنار گذاشته و شهرام حقیقت دوست جایگزین شد، به این دلیل که حقیقت‌دوست به کاراکتر ناصر نزدیک‌تر است.

تیتراژ پایانی سریال «خط قرمز» با نام «به امید یه هوای تازه تر» با صدای حسین رضائیان یکی دیگر از نقاط قوت این سریال بود که محبوبیت زیادی بین مخاطبان پیدا کرد و بسیاری ترانه و موسیقی خط قرمز را می‌خواندند. ترانه دوم این سریال نیز با نام «گاهی وقتا با یه رویا» از حسین رضاییان در بین مخاطبان محبوبیت داشت.

سرنوشت اشک‌بار چند جوان فراری در شمال

شهرام حقیقت‌دوست، سروش گودرزی، علی منصوری، ایمان اشراقی، پویا امینی، مهسا کرامتی، زنده‌یاد ساناز کیهان، زهرا اویسی، شهرام عبدلی و... بازیگران این سریال بودند.

سرنوشت اشک‌بار چند جوان فراری در شمال

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو