گفت‌وگو با تهیه‌کننده‌ «قصه‌ هزار افسون» | کار کردن با کودکان بسیار سخت است

128

1400/9/17

08:54


مهدی مولوی، تهیه‌کننده‌ سریال «قصه‌ هزار افسون» درباره روند تولید این مجموعه نکته‌هایی را بیان کرد.

گفت‌وگو با تهیه‌کننده‌ «قصه‌ هزار افسون» | کار کردن با کودکان بسیار سخت است

گروه سینمایی هنرآنلاین: مهدی مولوی درباره چالش‌های تولید سریال در دوران کرونا به هنرآنلاین گفت: ما پیش‌تولید «قصه‌ هزار افسون» را از خردادماه امسال آغاز کردیم و متأسفانه به دلیل تغییر در ساختار صدور پروانه ساخت با مشکلات فراوانی روبه‌رو شدیم. درباره شرایط کار در زمان کرونا باید بگویم خوشبختانه تاکنون با ماسک‌ زدن اجباری و رعایت اصول اولیه‌ بهداشتی همراه با ضدعفونی کردن محیط و اختصاص داروهای تقویتی برای بالا بردن سیستم ایمنی بدن، مشکل نداشتیم.

وی همچنین با تاکید بر اینکه این سریال برای مخاطب کودک و نوجوان تهیه شده، درباره ویژگی‌هایی که سبب شده تهیه‌کنندگی آن را بر عهده بگیرد، بیان کرد: با توجه به نیاز کودکان و نوجوانان به تغذیه‌ فرهنگی برای جلوگیری از ورود سریال‌های خارجی که با فرهنگ مردم ما سازگاری ندارد، به امید خدا تصمیم به تهیه‌ این سریال و ادامه‌ این نوع سریال‌سازی گرفتم.

مولوی همچنین درباره سختی‌های تولید فیلم برای کودکان و نوجوان توضیح داد: متأسفانه اکثر افراد تولید سریال کودک و نوجوان را بسیار ساده می‌پندارند، در صورتی که کار با کودکان بسیار سخت است و از نظر هزینه‌ عوامل و تجهیزات فرقی با کار بزرگسال ندارد. شخصا نیاز کودکان و نوجوانان به سریال‌های ایرانی ولی با کیفیت بسیار بالا مهم‌ترین ملاکی بود که سبب شد تهیه‌کنندگی این کار را قبول کنم.

این تهیه‌کننده همچنین درباره مشکلاتی که در راه تولید «قصه‌ هزار افسون» با آنها مواجه بوده گفت: در هر کاری مشکلاتی وجود دارد و ما هم از این قاعده مستثنا نبودیم. در این پروژه مشکلاتی وجود داشت که باعث خروج  بعضی از عوامل شد؛ از جمله تغییر یکی از بازیگران به دلیل بدرفتاری با عوامل. حتی با این‌که چند روز صحنه‌هایی از ایشان گرفته شده بود، ناگزیر شدیم سکانس‌ه4ا را تکرار کنیم.

وی در بخش دیگری صحبت‌هایش ارزیابی خود را از میزان استقبال مخاطبان از این مجموعه این‌طور عنوان کرد: خوشبختانه تصمیم‌مان برای ساخت یک سریال درجه یک و با کیفیت بسیار بالاست و اطمینان داریم با استقبال گسترده‌ هم در ایران هم در کشورهای فارسی‌زبان روبه‌رو خواهیم شد. ان‌شاالله دوبله‌ عربی و انگلیسی سریال هم با استقبال روبه‌رو شود.

پژمان بازغی، بهنوش بختیاری، شبنم قلی‌خانی، سیاوش مفیدی، نگار عابدی، سوسن پرور، فخرالدین صدیق شریف، وحید شیخ‌زاده، آرش نوذری، آرش میراحمدی، میثم رستگاری، شهرام عبدلی، مختار سائقی، ساناز سماواتی، بهار نوحیان، مهران رجبی، خشایار راد، ساعد هدایتی، شهین تسلیمی، ونوس کانلی، ساشار بابایی و افشین سنگ‌چاپ از بازیگرانی هستند که در این مجموعه به ایفای نقش می‌پردازند.

«قصه هزار افسون» به تهیه‌کنندگی مهدی مولوی و کارگردانی سعید عباسی به قلم محبوبه عرب‌قنبری نوشته شده و در ۱۳ قسمت برای پخش در شبکه‌ نمایش خانگی تولید می‌شود. در خلاصه‌ سریال آمده است: «هر وقت سه تا بچه همزمان یه آرزوی مشترک می‌کنن، اون آرزو حتما برآورده می‌شه...»

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو