وعده های مالی وزیر ارشاد: توزیع وام ۵۰۰ میلیاردی از هفته آینده و قانون ۲درصدی هزینه کرد فرهنگی دستگاه های اجرایی در بودجه سال آینده

منبع: ایران آرت

118

1400/9/17

09:15


وزیر ارشاد دو وعده مالی به جامعه هنری را معرفی کرد:

ایران آرت: محمد مهدی اسماعیلی ، وزیر ارشاد ارتقای معیشت حوزه فرهنگ و هنر را به عنوان یک دغدغه جدی در دولت مطرح کرد و به تسنیم گفت: بنا به دستور رئیس جمهور بسته ویژه‌ای برای اهالی فرهنگ و هنر در نظر گرفته شده است. ما این خبر را شهریور ماه مطرح کرده بودیم،‌ اما به دلیل طی شدن فرایند صدور مجوزها در سازمان برنامه و بودجه فرایند پرداخت آن طولانی شد. در این زمینه رئیس جمهور مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان را برای این موضوع اختصاص داده‌اند، که از این هفته توزیع تسهیلات به هنرمندان و اعضای صندوق اعتباری هنر انجام خواهد شد.

 

وزیر ارشاد با اشاره به بررسی لایجه بودجه در روزهای گذشته در دولت گفت: در جلسه اخیر هیئت دولت‌، در بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ مقرر شد که دستگاه‌ها و شرکت‌های دولتی این امکان را داشته باشند که ۲ درصد از بودجه‌های هزینه‌ای خود را مطابق آیین‌نامه‌ای که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به تصویب خواهد رساند، در حوزه فرهنگ در سال آینده هزینه کنند، این تحول بسیار بزرگ در حوزه اقتصاد فرهنگ است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو