دکوراسیون خانه به سبک بوهمیایی

دکوراسیون خانه به سبک بوهمیایی


منبع: بیتوته

139

1400/9/17

10:00


دکوراسیون خانه به سبک بوهمیایی



سبک بوهمیایی, دکوراسیون به سبک بوهمیایی, دکوراسیون و چیدمان بوهمیایی

چیدمان خانه به سبک بوهمیایی

 

دکوراسیون و چیدمان خانه به سبک بوهمیایی

سبک بوهمی یا دکور بوهو برای کسانی است که می خواهند خانه هایشان پر از زندگی، فرهنگ و وسایل جالب برای دیدن همه دنیا باشد. این زیبایی شناسی در برابر حساسیت های مدرن حرکت می کند و دکوراسیون خلاقانه، بی دغدغه و غیر متعارف را در بر می گیرد. اتاق های سبک بوهمی شباهت های خاصی دارند، زیرا همیشه التقاطی هستند و ویژگی های مشابهی دارند، اگرچه هیچ اتاقی کاملاً شبیه هم نیست.

چگونه خانه ی خود را به سبک بوهمیایی بچینیم ؟

سبک بوهمی یا دکور بوهو برای کسانی است که می خواهند خانه هایشان پر از زندگی، فرهنگ و وسایل جالب برای دیدن همه دنیا باشد. این زیبایی شناسی در برابر حساسیت های مدرن حرکت می کند و دکوراسیون خلاقانه، بی دغدغه و غیر متعارف را در بر می گیرد. اتاق های سبک بوهمی شباهت های خاصی دارند، زیرا همیشه التقاطی هستند و ویژگی های مشابهی دارند، اگرچه هیچ اتاقی کاملاً شبیه هم نیست.

 

سبک بوهمی چیست؟

Boho از افرادی الهام گرفته شده است که زندگی غیرمتعارفی مانند مسافران دائمی، بازیگران و نویسندگان را انتخاب می کنند. سبک بوهمی با ترکیب اشیاء، رنگ ها و الگوهای بسیاری از مناطق جهان، زندگی را آینه می کند. اگر به دنبال سبکی هستید که واقعا بتوانید آن را بسازید، طراحی بوهمی ممکن است برای شما مناسب باشد.

 

رنگ های طراحی بوهمی

در حالی که هیچ قانونی در مورد دکوراسیون بوهمی وجود ندارد، رنگ های خاکی گرم و رنگ های متالیک و جواهرات رایج هستند. رنگ های پایه را به رنگ های قهوه ای تیره، سبز و خاکستری در نظر بگیرید و سپس با ارغوانی اشباع شده، نارنجی آتشین و آبی برقی تزئین کنید. ترکیب و لایه بندی رنگ ها چیزی است که این سبک را منحصر به فرد می کند.

 

با خیال راحت الگوها و بافت ها را با هم ترکیب کنید، و از استفاده از سبک هایی که لزوماً به روشی معمولی با هم نیستند، نترسید. از منسوجات و الگوهای رنگ شده از سراسر جهان - مانند ایکات از کامبوج یا سوزانی از آسیای مرکزی - استفاده کنید تا به فضا حس سرگرم کننده و عجیب و غریب ببخشید.

 

پارچه های لایه ای روی مبلمان قرار دهید و سعی کنید ملیله ها و فرش های سطحی را در کنار عکس ها و آثار هنری خود روی دیوارها آویزان کنید. اگر این همه به نظر می رسد کمی زیاد است، به خاطر داشته باشید که در حالی که رنگ های اشباع شده، کلید به سبک بوهمی است، رنگ سفید می تواند مکانی به عنوان پس زمینه برای رنگ های غنی تر باشد از رنگ سفید استفاده کنید تا به صورت استراتژیک فضای بصری کمی را وارد معادله کنید.

 

چیدمان بوهمیایی, چیدمان خانه به سبک بوهمیایی, سبک بوهمی چیست

قفسه کتاب و عناصر دکوراسیون بوهمیایی

 

موارد تزیینی

طراحی بوهو برخلاف مینیمال، مدرن و شیک، فلسفه «بیشتر بیشتر است» را در بر می گیرد. کلید استفاده از مواد تزئینی در یک اتاق با طراحی بوهو، ترکیب و هماهنگی است. مواد طبیعی و اولیه مانند کرباس و سیزال را می توان با ابریشم و شنل ترکیب کرد.

 

مواد باید ظاهر کمی فرسوده داشته باشند - آسیب دیده نباشند، اما براق و نو هم نباشند. حاشیه، قلاب بافی، و مکرومه فراوان است - بالش ها، پرده ها و انداختن فرش با هم ترکیب می شوند تا یک پاتوق دنج و با الهام از سطح جهانی را ایجاد کنند. سایبان های روی تخت ها و قسمت های نشیمن، تزیینات طراحی بوهو هستند.

 

آیا می دانید سبک بوهمی چیست, دکوراسیون بوهمیایی خانه, دکوراسیون خانه به سبک بوهمیایی

عناصر دکور بوهمیایی

 

مبلمان بوهمی

مبلمان بوهمی معمولاً در فروشگاه پیدا نمی شود. این اتاق ها معمولاً با مبلمان جمع آوری شده در طول زمان پر می شوند، بنابراین اقلام دست دوم و قدیمی در اینجا در خانه هستند. هر قسمت از مبلمان باید خاص باشد و داستانی را روایت کند. از کاوش در مغازه های قدیمی محلی خود لذت ببرید و هر قطعه را جداگانه انتخاب کنید. اگر آن را دوست دارید، درست در آن، جا خواهد شد.

 

هم شما و هم مهمانانتان احساس بوهو را با صندلی ها و کاناپه های مخملی در رنگ های اشباع شده احساس خواهید کرد. انداختن فرش یا بالش های پر شده روی زمین، فضایی دلپذیر برای نشستن روی زمین ایجاد می کند. در اتاقی به سبک بوهو باید احساس راحتی داشت و مدتی را روی زمین و یا استراحت نشسته باشید. مبلمان ساده یا با پشت صاف در این سبک جا نمی شوند. قطعات راحت و آرامی مانند تخت شزلون، تخت خواب، یا صندلی های پروانه ای را انتخاب کنید.

 

روشنایی و لوازم جانبی

نورپردازی کم رنگ و محیطی اتاق طراحی بوهو شما را متحد می کند و احساس آرامش و خوش آمدگویی را کامل می کند. به جای وسایل بالای سر و لوسترها، با چندین فانوس، شمع، و چراغ های زمینی و رومیزی تزئین کنید. بازارهای جهانی طراحی امروزی، یافتن انواع اشکال و سبک ها برای ظاهری ترکیبی و هماهنگ را آسان می کند.

 

چیدمان بوهمیایی, چیدمان خانه به سبک بوهمیایی, سبک بوهمی چیست

روشنایی و لوازم جانبی

 

در آغوش گرفتن دنیای طبیعی در این سبک نقش اساسی دارد، بنابراین با سرخس ها و گیاهان آویزان به اتاق خود جان ببخشید. آنها نه تنها به اتاق نشاط می بخشند، بلکه گیاهان نیز کیفیت هوا را بهبود می بخشند، بنابراین هر چه بیشتر بهتر است.

 

فیلودندرون و نیلوفرهای صلح بسیار بخشنده هستند و در برابر نور و درجه حرارت مختلف مقاومت می کنند. یا ساکولنت ها را در نظر بگیرید که به طور گسترده در طیف رنگ ها و بافت ها موجود است. این گیاهان چشم نواز به کمی بیشتر از یک نقطه آفتابی و آبیاری گاه به گاه نیاز دارند.

 

در نهایت، اتاق بوهو خود را با میراث خانوادگی، اقلام دست ساز و اشیاء سفرهای خود تزیین کنید. لوازم جانبی باید شخصی باشند، بنابراین آنچه را که دوست دارید نشان دهید: ملیله ها، بطری های قدیمی، نقشه ها یا چینی های نامتناسب. و به خاطر داشته باشید که اگرچه سبک بوهمی به التقاطی گرایش دارد، اما همچنان می تواند شیک و پر زرق و برق باشد، بنابراین از امتحان کردن یک لوستر پرآذین یا آینه ای با قاب طلایی نترسید. تنها قانون این است که هر موردی در اتاق باید چیزی را درباره شما به اشتراک بگذارد.

 

گردآوری: بخش مد بیتوته

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو