بالگر ساقط شده، حامل شخصیت مهم هندی بود

منبع: برترین ها

66

1400/9/17

12:49


نیروی هوایی هند امروز (چهارشنبه) تایید کرد، یک فروند هلیکوپتر ارتش این کشور حامل رئیس ستاد مشترک ارتش سقوط کرده است.

خبرگزای ایسنا: به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، اوایل امروز رسانه‌های هند گزارش کردند که یک فروند هلیکوپتر ارتش هند سقوط کرده و عملیات جستجو و نجات آغاز شده است.

آژانس خبری ایندیا تودی گزارش کرد، ۹ تن در هلیکوپتر بودند و سه تن نجات یافتند.

اطلاعاتی از سرنوشت مابقی سرنشینان این هلیکوپتر منتشر نشده است.

هلیکوپتر حامل رئیس ستاد مشترک ارتش هند سقوط کرد

نیروی هوایی هند در توییتی نوشت:‌ تحقیقات در ارتباط با این سانحه هوایی در دست انجام است. هلیکوپتر Mi-۱۷V۵ نیروی هوایی هند حامل "بیپین راوات"، رئیس ستاد مشترک ارتش هند امروز در نزدیکی "کونور" در تامیل نادو سقوط کرد.

در این توئیت آمده است که رئیس 63 ساله ستاد مشترک با هلی کوپتر Mi-۱۷V۵ ساخت روسیه سفر می کرد که "امروز با حادثه‌ای در نزدیکی کونور، تامیل نادو مواجه شد."

راوات اولین رئیس ستاد دفاعی هند است، سمتی که دولت هند در سال ۲۰۱۹ ایجاد کرد.

یک افسر ارشد ارتش به خبرگزاری فرانسه گفت که راوات و همسرش همراه با سایر افسران در هواپیما بودند و به دانشکده ستاد خدمات دفاعی می‌رفتند.

ویدئوهایی که در کانال های خبری هند پخش شد، یک لاشه آتشین را در محل سقوط هواپیما در یک منطقه جنگلی انبوه در نزدیکی دانشکده در منطقه نیلگیریس نشان داد.

راوات از یک خانواده نظامی می آید که چندین نسل در نیروهای مسلح هند خدمت کرده اند. ژنرال که چهار دهه خدمت پشت سر خود دارد، فرماندهی نیروها را در کشمیر تحت کنترل هند و در امتداد خط کنترل واقعی در مرز چین برعهده داشته است. او با کاهش شورش در مرز شمال شرقی هند و نظارت بر عملیات ضد شورش فرامرزی در همسایگی میانمار شناخته می شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو