دوره های رایگان فرزندپروری همراه با ارائه مدرک معتبر

منبع: فرزند

218

1400/9/17

14:46


دوره های رایگان فرزندپروری همراه با ارائه مدرک معتبر

همه ما دوست داریم کودکانی سالم و موفق تربیت کنیم و خانواده‌ای شاد و آرام داشته باشیم. اما چند درصد از ما واقعاً در این راه موفق هستیم؟ مسیر فرزندپروری بخصوص در دنیای امروز با چالش‌های بسیار زیاد همراه است.

مادر و پدر بودن کار پرفشاری است و گاهی موجب تنش و استرس زیاد در والدین می­شود. کسب آگاهی و دانش در زمینه فرزندپروری موجب می‌شود، درک عمیق‌تری از این موضوعات داشته باشیم و با اعتماد بنفس و آرامش بیشتری با چالش‌ها و استرس‌های والدگری مواجه شویم و در مقابل درخواست‌ها و رفتارهای کودکمان واکنشهایی داشته باشیم که پیام مناسبی را به کودک منتقل کند و آسیبی  به او نزند.

در این راستا و با هدف کمک به والدین، مجموعه داستان من با کمک اساتید برجسته در زمینه کودکان، کلاس‌های فرزندپروری  رایگان با موضوعات گوناگون تهیه کرده و در دسترس عموم قرار داده‌است. این دوره‌های آموزشی آنلاین، مجانی و همراه با مدرک در سایت داستان من، با عنوان کارگاه‌های آموزشی مامان و بابای آگاه قرار داده شده‌اند.

دوره آموزشی مدیریت استرس‌های والدگری

آیا شما هم در انتخاب روش درست تربیت فرزندتان دچار شک و تردید می‌شوید؟ آیا سطح نگرانی و استرس‌های شما هم بعد از پدر و مادر شدن بالا رفته‌است؟ امروزه در دنیایی زندگی می‌کنیم که از هر طرف اطلاعات مختلفی در زمینه‌ی اینکه چطور باید با کودکمان رفتار کنیم و چطور نباید، وارد ذهنمان می‌شود. اینکه کودک خوب چگونه است. این اطلاعات از طرفی بسیار کمک کننده‌است ولی از طرفی راهیست تازه و نیاز به آزمون و خطا دارد. لازم است بدانیم استرس‌های والدگری از کجا می‌آیند، چگونه روی ارتباط با کودکمان تاثیر می‌گذارد و چگونه می‌توان آن‌ها را مدیریت کرد.

اینجا می توانید در کارگاه مدیریت استرس‌های والدگری شرکت کنید و آرامش خود را در زمینه فرزندپروری بالا ببرید.

دوره آموزشی مدیریت خشم کودکان

آیا کودک شما هم گاهی بدخلق و بهانه‌گیر می‌شود و پرخاش می‌کند؟ آیا پیش آمده که کودکتان بدون دلیل قشقرق به راه بیاندازد؟ خشم یک احساس طبیعی و به‌شدت مورد نیاز بچه‌هاست ولی گاهی والدین ترجیح می‌دهند که این خشم طبیعی را هم، در بچه‌ها نبینند و آن را سرکوب می‌کنند. لازم است بدانیم کدام رفتارها حاصل خشم طبیعی بچه هاست و چطور می‌شود آن‌ها را هدایت کرد و به یک رفتار کارآمد تبدیل کرد و ما در نقش والد چه کمکی میتوانم به کودک خود بکنیم.

اینجا می توانید در کارگاه خشم کودک شرکت کنید و عصبانیت کودک را به آرامش تبدیل کنید

دوره آموزشی توسعه ذهن آگاهی در والدگری

آیا شما هم گاهی بخاطر رفتاری که با کودکتان داشته‌اید دچار عذاب وجدان می‌شوید؟ آیا برایتان پیش آمده که در مقابل کودکتان از کوره در بروید و کنترلتان را از دست بدهید؟ گاهی وقت‌ها والدین تحت تاثیر اطرافیان واکنش‎ها و رفتارهایی که می‌دانند اشتباه هست را انجام می‌دهند. والدگری آگاهانه و ذهن آگاهی در والدگری کمک می‌کند این اتفاق‌ها کمتر پیش آید و والدین آنطور که دوست دارند، رفتار کنند.

اینجا می توانید در کارگاه توسعه ذهن‌آگاهی در والدگری شرکت کنید و تسلط بیشتری بر واکنش‌ها و رفتارهای خود در مقابل کودک کسب کنید.

دوره آموزشی مدیریت تشویق و تنبیه کودکان

آیا شما هم نمی‌دانید در مقابل کار اشتباه فرزندتان چه واکنشی مناسب است؟ یا چطور فرزندتان را به انجام کار درست تشویق کنید؟ والدین برای کنترل رفتارهای کودک و ایجاد عادت‌های خوب معمولاً از ابزار تشویق و تنیبه استفاده می‌کنند. آیا این روش درست است؟ روش درست تشویق و تنبیه مطابق با توصیه های جدید روانشناسان چگونه‌ است؟ والدین چگونه با روش درست می‌توانند به شکل‌گیری و ساخت شخصیت کودک کمک کنند؟

اینجا می توانید در کارگاه مدیریت تشویق و تنبیه کودکان شرکت کنید و با روش‌های درست و غیرآسیب زننده‌ی تشویق و تنبیه آشنا شوید.

دوره آموزشی بازی هدفمند و رشد کودک

آیا شما هم برای سرگرم کردن کودکتان در خانه دچار مشکل می‌شوید؟ کودک شما هم خیلی زود از اسباب بازی‌هایش خسته می‌شود؟ آیا دوست دارید بدانید برای تقویت حواس پنجگانه و هوش کودکتان چه بازی‌هایی مناسب است؟

جایگاه بازی در زندگی کودک بسیار پررنگ ‌است و از بدو تولد و در هرسنی لازم است با کودک بازی متناسب با سنش را انجام داد و از این راه به رشد مغزی و همچنین شکل‌گیری شخصیت کودک کمک کرد. بازی‌ها حواس مختلف کودک را تحریک می‌کنند. خیلی از بازی‌ها را می‌شود در خانه و با استفاده از وسایل ساده انجام داد.

اینجا می توانید در کارگاه بازی هدفمند و رشد کودک شرکت کنید و با بازی‌های مناسب و ضروری سنین مختلف آشنا شوید.

دوره آموزشی اصول قصه گویی برای کودکان

آیا شما هم نمی‌دانید چطور برای کودکتان قصه بگویید و بطور کلی چه قصه ‌هایی برای کودکتان انتخاب کنید؟ آیا شما هم نمی‌دانید که چطور مهارت حل مسئله و تفکر خلاق را در کودکتان پرورش دهید؟ آیا دوست دارید با استفاده از قصه اعتماد بنفس کودکتان را بالا ببرید؟ قصه نقش بسیار مهمی در انتقال مفاهیم و نکات دارد. هم‌چنین ابزاری قدرتمند برای آموزش غیرمستقیم و بستری برای رشد همه جانبه است. قصه‌ها می‌توانند به ما کمک کنند تا مسائل را از پنجره‌های مختلف نگاه کنیم و این پنجره‌ها راهی است برای پیدا کردن مهارت حل مسئله و تفکر خلاق.

اینجا می توانید در کارگاه اصول قصه گویی برای کودکان شرکت کنید و لحظات شیرین قصه‌گویی برای کودکتان را پربارتر کنید.

دوره آموزشی فرزندپروری در عصر رسانه

کودک شما هم وقت زیادی را پای تبلت، موبایل و تلویزیون صرف می‌کند؟ آیا شما هم نمی‌دانید تصمیم درست در مقابل درخواست فرزندتان برای استفاده از این ابزارها کدام است؟ آیا می‌دانید کودکان چقدر مجاز به استفاده از این ابزارها هستند؟ معایب و مزایای استفاده کودکان از ابزارهای دیجیتال چیست؟ چطور زمان استفاده کودکان از این ابزارها را مدیریت کنیم؟ چه محتواهایی برای کودکان مناسب است؟

اینجا می توانید در کارگاه فرزندپروری در عصر رسانه شرکت کنید و جواب سوال‌هایتان را پیدا کنید.

دوره آموزشی مدیریت رشد توانایی های ذهنی کودک

آیا شما هم دوست دارید بدانید کودکتان در هر سنی چه توانایی‌های ذهنی باید داشته باشد؟ آیا برایتان پیش آمده که احساس کنید فرزندتان از سایر همسالان خود باهوش‌تر است؟ یا برعکس فکر کنید تواناییهای ذهنی کمتری دارد؟ آیا دوست دارید بدانید چطور می‌توانید هوش کودکتان را بالا ببرید و تقویت کنید؟

اینجا می توانید در کارگاه مدیریت رشد توانایی های ذهنی کودک شرکت کنید و از روند رشد ذهنی کودکان در سنین مختلف و راه‌های تقویت هوش و توانایی‌های ذهنی آن‌ها آگاه شوید.

اصول خواب کودک

آیا شما هم برای خواباندن کودکتان دچار مشکل هستید؟ کودکتان به تنهایی نمی‌خوابد و یا از خوابیدن بدش می‌آید؟

اغلب والدین در زمینه خواب کودک با چالش مواجه هستند. مشکلاتی از قبیل اینکه کودک به تنهایی نمی‌خوابد، کودک نیمه‌های شب بیدار می‌شود، کودک فقط در رختخواب والدین می‌خوابد یا کابوس‌های شبانه می‌بیند.

اینجا می توانید در کارگاه اصول خواب کودک شرکت کنید و فرآیند خواب کودکتان را به تجربه‌ای لذتبخش و بدون چالش تبدیل کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو