زعفران درمانِ این همه درد است

منبع: برترین ها

101

1400/9/18

00:23


در طب سنتی و طب آیورودا، از زعفران به عنوان یک خلط‌آور و ضد سرفه، آرام بخش، ضد آسم، آداپتوژن (سازش‌زا) یا قاعدگی‌آور استفاده می‌شود و در طول قرن ۱۶ تا ۱۹ برای تهیه ترکیبات مختلف دارویی جهت تسکین درد استفاده می‌شد.

ایرنا: در طب سنتی و طب آیورودا، از زعفران به عنوان یک خلط‌آور و ضد سرفه، آرام بخش، ضد آسم، آداپتوژن (سازش‌زا) یا قاعدگی‌آور استفاده می‌شود و در طول قرن ۱۶ تا ۱۹ برای تهیه ترکیبات مختلف دارویی جهت تسکین درد استفاده می‌شد.

جادوی آشپزی، بازی با طعم‌ها و لذت ساخت ترکیب‌های متنوع، داستانی است که ادویه‌ها روایتش می‌کنند. ادویه‌های متنوعی که با ترکیب‌کردن آن‌ها می‌توان طعم‌های متفاوت و جذابی را خلق کرد. در همین میان «ایرنا زندگی» تصمیم دارد تا هر هفته یک ادویه را معرفی و به خواص و کاربرد‌های آن به صورت مفصل اشاره کند.

زعفران دوای این همه درد است

زعفران یکی دیگر از این ادویه‌ها و چاشنی‌هاست که عطرش همه غذا‌ها را جادو می‌کند و طعمشان را ماندگار. هرچند زعفران جزو ادویه‌های خیلی گران به حساب می‌آید، اما نمی‌شود از عطر و رنگ آن در انواع غذا‌ها گذشت؛ اما این ادویه چه خواص و مضراتی دارد؟

طلای سرخ شفادهنده

کروکوس ساتیووس، که معمولا به عنوان زعفران شناخته شده‌است، مواد خام یکی از ادویه‌جات بسیار گران قیمت در جهان است که در حال حاضر، به عنوان یک عامل ضد التهابی و ضد سرطان استفاده می‌شود، همچنین تاثیر آن در درمان نقص‌های شناختی بررسی شده‌است. استفاده‌های دیگر زعفران در طب سنتی عبارت است از سقط جنین و همین‌طور درمان اسپاسم، تب، سرماخوردگی، برونشیت و بی‌خوابی.

در طب سنتی و طب آیورودا، از این گیاه به عنوان یک خلط‌آور و ضد سرفه (اکسپکتورانت)، آرام بخش، ضد آسم، آداپتوژن (سازش‌زا) یا قاعدگی‌آور (دارو یا هر چیزی که برای تسریع یا تشدید خون‌روش در قاعدگی به کار می‌رود) استفاده می‌شود و در طول قرن ۱۶ تا ۱۹ برای تهیه ترکیبات مختلف دارویی جهت تسکین درد استفاده می‌شد.

زعفران دوای این همه درد است

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو