تست هوش کتل

تست هوش کتل


منبع: بیتوته

244

1400/9/18

09:56


تست هوش کتل



تست هوش کتل, آزمون تست هوش کتل, نمونه هایی از تست هوش کتل

تست هوش کتل

 

آشنایی با تست هوش کتل

ریموند کتل اعتقاد داشت که آزمون های غیر کلامی مناسب ترین ابزار برای اندازه گیری هوش عمومی می باشند. زیرا از نظر او اینگونه آزمون ها به فرهنگ خاصی وابسته نیستند و هر فرد با هر سابقه ی فرهنگی می تواند به آنها پاسخ دهد. تست هوش کتل یکی از معروف ترین تست های علمی بین المللی می باشد.

تست هوش کتل

برخی از تست های هوش کتل واقعاً فرد را گیر می اندازد. پس امیدوارم بتوانید آزمون و تست هوش کتل را پاسخ بدهید.

 

تست های هوش کتل, تست هوش کتل چیست, درباره ی تست هوش کتل

تست هوش کتل شماره یک

 

تست هوش کتل, آزمون تست هوش کتل, نمونه هایی از تست هوش کتل

تست شماره دو هوش کتل

 

و در این یکی، دو تصویر عجیب و غریب پیدا می کنیم که احتمالاً نوعی منطق پشت آنهاست.

 

پاسخ های تست کتل, سوالات تست کتل, درست کردن تست هوش کتل بر اساس منطق

تست هوش کتل شماره 3

 

 

و این تست ها مانند تست اول هستند.

 

درباره ی تست های هوش کتل, پاسخ تست های هوش کتل, پرسش و پاسخ تست های هوش کتل

تست های هوش کتل شماره 4

 

تست هوش کتل,نمونه هایی از تست هوش کتل,تست هوش کتل چیست

تست هوش کتل شماره 5

 

آزمون تست هوش کتل,تست های هوش کتل,درباره ی تست هوش کتل

نمونه تست هوش کتل شماره 6

 

آزمون های تست هوش کتل, درباره ی تست های هوش کتل, پاسخ تست های هوش کتل

تست های هوش کتل شماره 7

 

پرسش و پاسخ تست های هوش کتل, پاسخ های تست کتل, سوالات تست کتل

نمونه هایی از آزمون تست های هوش کتل شماره 8

 

پاسخ های تست کتل :

پاسخ سوال 1 :

در هر مرحله، مجموع فاصله از مرکز (مجموع فاصله هر نقطه) یک افزایش می یابد. در کل هر دو A و F فاصله ی صحیح را دارند. همچنین یک الگو در تعداد نقاط (5، 6، 5، 6 ) وجود دارد. بنابراین پاسخ A است.

 

پاسخ سوال 2 :

این یک قیاس است (1 به 2 و 2 به 4 است). تنها وجه اشتراک دو خانه اول این است که از چهار خط ساخته شده اند، بنابراین از آنجایی که سومی دارای هفت خط است، پاسخ A یا E است. خانه دوم فقط شامل دایره ها (اشکال هندسی) است، بنابراین پاسخ ما است. به دنبال E است.

 

پاسخ سوال 3 :

B و E ، زیرا در همه موارد دیگر، در سراسر مورب یک شکل است (بدون توجه به اندازه، چرخش، کایرالیته، پر کردن، سبک خط)

 

پاسخ سوال 4 :

روی دو مورب که می توانیم بررسی کنیم (از بالا به پایین، از چپ به راست، دور تا دور)، نماد یکسانی داریم، اما در هر مرحله 90 درجه می‌چرخیم. در دو ستونی که می‌توانیم بررسی کنیم، سبک خط یکسانی در کل ستون داریم.

 

در ابتدا به نظر می‌رسد که A و F هر دو کار می‌کنند (A مشابه سلول اول است، F با خط تیره درشت‌تر است). اما اگر با دقت نگاه کنیم، خط ردیف 1، ستون 3، یک خط تیره کمتر از ردیف 2، ستون 1 دارد، یعنی دو ستون دارای سبک های متفاوتی هستند. بنابراین ما F را می‌خواهیم که خط تیره تر است.

 

پاسخ سوال 5 :

به نظر می رسد الگو در زاویه "سیاه -> سفید -> سیاه" باشد. از بالا به پایین، زاویه یک مقدار ثابت افزایش می یابد. پاسخ A است ، تنها زاویه بازتر.

 

پاسخ سوال 6 :

در هر مورب (بالا به پایین، از راست به چپ)، ما همان سبک (طرح، نقطه، پر شده) را داریم. در هر ردیف، از چپ به راست، می توانید تصور کنید که شکل را مرحله به مرحله باز می کنیم. بنابراین در سلول پنهان پایین سمت چپ، یک ربع دایره داشتیم که به صورت نیم دایره باز می شد و دوباره آن را باز می کنیم تا یک دایره کامل تشکیل شود. بنابراین یا A، C، یا E.

 

حالا باید انتخاب کنیم که آن را با کدام رنگ پر کنیم. دو رنگ در دو ردیف اول متفاوت هستند (خاکستری تیره و مشکی) بنابراین منطقی ترین انتخاب رنگ سوم و متفاوت (خاکستری روشن) است. و علاوه بر آن، C و E دقیقاً یکسان هستند، بنابراین اگر فقط یک پاسخ صحیح وجود داشته باشد، نمی تواند یکی از آن ها باشد. بنابراین پاسخ A است.

 

پاسخ سوال 7 :

با خواندن از چپ به راست، از بالا به پایین، اشکال در جهت عقربه‌های ساعت در امتداد لبه مربع می‌چرخند، هر بار یک قدم. C، D و E همگی اشکال را در جای درست دارند. بیایید ببینیم صف طولانی کجا باید باشد. با پیگیری موقعیت آن در هر مرحله از آخرین باری که آن را در سلول سوم دیدیم، در گوشه سمت راست پایین به پایان می رسد، بنابراین پاسخ D است.

 

پاسخ سوال 8 :

در هر ردیف، یک شکل در سلول وسط داریم (دایره، مثلث). در سمت چپ آن، شکل وسط با چیزی متصل به سمت چپ آن (مربع، صلیب). در سمت راست آن، شکل وسط را داریم که شکل متصل را جدا کرده و در سمت راست آن قرار می‌دهیم (بنابراین چهار خط در ردیف اول وجود دارد، زیرا مربع دارای چهار ضلع است).

 

در ابتدا، پاسخ های A و C (که یکسان هستند) انتخاب خوبی به نظر می رسد، اما سه مشکل وجود دارد. اولاً، تمام مشکلات دیگر تنها یک راه حل صحیح داشتند. ثانیاً، اشکال در بالای سلول تراز می شوند، نه پایین. ثالثاً، خطوط منحنی هستند (مشکل چندان بزرگی نیست، می توان گفت شکل متصل در سلول اول یک لنز بود، اما هنوز چیزی متفاوت است، بنابراین یک نقطه ضعف).

 

انتخاب بهتر F خواهد بود. تنها مشکل آن این است که مربع به جای خاکستری، سفید است، اما شاید شکلی که در سلول پایین سمت چپ وجود ندارد، سیاه بوده است، و پس از آن یک الگوی رنگ در هر مرحله روشن تر می شود.

 

گردآوری: بخش سرگرمی بیتوته

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو