سنگ‌تمام گذاشتید

51

1400/9/18

11:35


سنگ‌تمام گذاشتید

سلامت نیوز:کمتر از 2 سال است که در روزهای نفسگیر مقابله با کرونا، پرستاران بیشترین گروه‌های درگیر با این بیماری بوده‌اند، هر چند که به‌گفته خودشان، کرونا تنها تجربه سخت آنها نیست و پرستاران در بخش‌های مختلف با انواع بیماری‌های خطرناک از ابتدا تا انتهای کارشان مواجه هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه همشهری ،کمتر از 2سال است که شب و روزشان با اشک و امید سپری می‌شود، برای تک‌تک بیمارانی که گاهی در اوج ناامیدی به زندگی برمی‌گشتند و گاهی با علائم ظاهری بهبودی در کمتر از یک‌ساعت جانشان از دست می‌رفت. تجربه‌هایی که در سخت‌ترین شرایط کسب کرده و خستگی‌هایی که همچنان به جانشان مانده است.

کمبود نیرو و فاصله زیاد نسبت تخت به پرستار در مقایسه با استانداردهای جهانی، اجرایی نشدن قانون تعرفه‌گذاری بعد از 14سال، تبعیض‌های شغلی و دریافتی با جامعه پزشکی، تعیین تکلیف نشدن وضعیت چند هزار پرستار با قراردادهای ۸۹ روزه، معطل ماندن طرح تبدیل قراردادی‌ها به استخدام رسمی یا پرستاران طرحی به استخدام قراردادی، مالیات پلکانی برای اضافه‌کاری‌های اجباری، اجرایی نشدن فوق‌العاده خاص برای کادر پرستاری و مراقبتی و البته پرداخت نشدن مطالبات کرونا، تنها بخشی از مطالباتی است که نه پیش از کرونا محقق شد و نه حالا که کرونا بعد از پنجمین پیک مرگبارش، چند هفته‌ای است اجازه نفس کشیدن به آنها داده است.

بسیاری از آنها ابتلای چند باره به کرونا را طی این ماه‌ها تجربه کرده‌اند و براساس اعلام محمد شریفی‌مقدم، دبیرکل خانه پرستار تاکنون 150پرستار به‌دلیل ابتلا به کرونا، جانشان را از دست داده‌اند و ایران جزو کشورهایی با بیشترین فوتی بر اثر ابتلا به کرونا در این بخش از کادر درمان است. پرونده بخشی از این پرستاران به‌عنوان شهدای مدافع سلامت نهایی شده و بخش دیگر هم در دست بررسی است. فردا روز پرستار است و به همین مناسبت، همشهری، در گزارشی 6ساعته با پرستاران بخش‌های مختلف مجتمع بیمارستانی امام‌خمینی‌(ره) همراه شده است و جزئیات مشکلات و چالش‌های آنها را روایت می‌کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو