پایگاه الخلیج الجدید نوشت: امیر قطر اعلام کرد، سفر ولیعهد سعودی به دوحه روابط بین دو کشور را به ویژه در شرایط منطقه تقویت خواهد کرد.

 تمیم بن حمد آل ثانی در جریان این دیدار تاکید کرد که روابط برادرانه و همکاری بین قطر و عربستان بر پایه تاریخ و سرنوشت مشترک بنا شده است.

وی در توئیتر خود نوشت: با محمد بن سلمان راه‌های تقویت روابط بین دو کشور را مورد بررسی قرار دادیم و همچنین بر تمایل مشترک خود به حمایت از امنیت و ثبات منطقه تاکید کردیم.

منابع سعودی و قطری گزارش دادند که ولیعهد سعودی شامگاه چهارشنبه وارد فرودگاه بین‌المللی دوحه شد.

محمد بن سلمان پس از سفر به عمان و امارات عربی متحده به عنوان سومین مقصد سفرهای منطقه‌ای خود وارد دوحه شد.

از زمان متشنج شدن روابط چهار کشور عربی با قطر در سال 2017، این اولین سفر ولیعهد سعودی به دوحه است.

عربستان سعودی،‌ امارات، بحرین و مصر در ژانویه گذشته درباره پایان محاصره کشور قطر به توافق رسیدند و روابط دیپلماتیک و تجاری خود را با این کشور از سر گرفتند.

روابط چهار کشور عربی عربستان، امارات، مصر و بحرین با قطر اندکی پس از اولین سفر «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا به منطقه بحرانی شد. چهار کشور عربی یادشده در پنجم ژوئن (2017) روابط دیپلماتیک با قطر را قطع کرده بودند.

عربستان، امارات، مصر و بحرین، قطر را به حمایت از تروریسم متهم کردند و برای عادی شدن روابط، خواستار قطع رابطه ایران و اخراج نظامیان ترکیه از قطر و تعطیلی شبکه الجزیره شدند هر چند که این کشورها در مناسبات رسمی این شروط را انکار کردند.