راهنمای فوت و فن: تهیه لیست اهداف کارآمد در ۴ قدم ساده

منبع: فوت و فن

78

1400/9/18

13:14


راهنمای فوت و فن: تهیه لیست اهداف کارآمد در ۴ قدم ساده

 

برای مثال اینکه بگویید «من می‌خواهم یک زبان جدید یاد بگیرم» یک موضوع کلی و مبهم است. این هدف هیچ مرحله قابل اجرایی را پیشنهاد نمی کند که بتوانید آن را انجام دهید. در مقابل اینکه «من می خواهم هر روز ۴۵ دقیقه  فلش کارتها را مطالعه کنم و با هم دوره‌ایم مکالمه کنم» رویکردی بسیار اجرایی تر دارد.

Heidi Grant Lavorson, مدیر اجرایی Motivation Science Center در دانشکده تجارت دانشگاه کلمبیا و نویسنده کتاب پرفروش «۹ چیزی که آدمهای موفق آن را به شکل متفاوتی انجام می‌دهند» ۴ نکته کلیدی را بر می‌شمرد که برای تبدیل کلیات مبهم به اهدافی اجرایی‌تر حیاتی هستند:

۱- در نظر گرفتن اهداف: آموختن زبان
۲- هر هدف را به سه زیرهدف بشکنید: سفارش غذا با زبان تازه. صحبت با محلی‌ها. مکالمه با شریک آموزشی‌تان بدون نیاز به ترجمه.
۳- برای رسیدن به زیراهداف یک برنامه اجرایی ایجاد کنید: مطالعه هر روزه فلش‌کارت. ۴ ساعت در هفته مطالعه تلویزیون و فیلمهای زبان جدید.
۴- برای زیراهداف برنامه «اگر-آنگاه» بریزید: اگر در مکالمه با شریک آموزشیم به مشکل خوردم، آنگاه کلماتی را که بلد نیستم، برای تکرار بیشتر یادداشت می‌کنم. اگر نتوانستم ان کلمات را پس از مکالمه به خاطر بیاورم، آنگاه باید آنها را به فلش کارتهایم اضافه کنم.

اگر هنوز هم برای تبدیل اهداف کلی و مبهم به موارد اجرایی نیاز به کمک بیشتری دارید، این ابزار سایت هاروارد بیزنس ریویو نیز می تواند بسیار مفید باشد.

اهداف فعلی شما چه هستند؟ برای اطمینان از اجرایی بودن آنها چه کرده‌اید؟ راه حل های شما برای رسیدن به اهداف چه هستند؟

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو