بااین گیاهان از پیری جلوگیری کنید

169

1400/9/18

20:27


داشتن پوستی شاداب و بدون چین و چروک آرزوی همه افراد است به همین منظور عمل‌های پزشکی و داروهای شیمیایی بسیاری را استفاده می‌کنند که می‌تواند عوارض بیشتری را در پی داشته باشد.

بااین گیاهان از پیری جلوگیری کنید

به گزارش بهداشت نیوز، داشتن پوستی شاداب و بدون چین و چروک آرزوی همه افراد است به همین منظور عمل‌های پزشکی و داروهای شیمیایی بسیاری را استفاده می‌کنند که می‌تواند عوارض بیشتری را در پی داشته باشد.

در این بخش خاصیت باورنکردنی ۵ گیاه برای پیشگیری یا به تأخیر انداختن پیری پوست معرفی شده است:
جینسنگ: این گیاه با اثرات منفی استرس روی بدن مبارزه می‌کند و این فقط یکی از اثرات و مزایای جینسنگ است.افزایش استقامت و عملکرد جسمی و ذهنی از خواص دیگر این گیاه است.جینسنگ، چین و چروک‌ها را صاف می‌کند، پف را کاهش می‌دهد و پوست خسته و کدر را دوباره جوان می‌کند.اگر مانند چای مصرف شود، گردش خون را افزایش می‌دهد و رنگ و بافت پوست را بهبود می‌بخشد.

زغال اخته: سرشار از آنتی اکسیدان است و تحقیقات نشان می‌دهد مصرف آن منجر به دفاع باورنکردنی در برابر اولین نشانه‌های پیری از جمله چین و چروک و زخم می‌شود.گزارش‌ها همچنین نشان می‌دهد که مصرف زغال اخته منجر به سلامت بینایی، پیشگیری از دژنراسیون ماکولا وابسته به سن و آب مروارید می‌شود.

زردچوبه: این ادویه سودمند منجر به دفع محرک‌هایی می‌شود که مقصر ابتلا به بیماری‌های دژنراتیو هستند.زردچوبه همچنین از استرس اکسیداتیو جلوگیری می‌کند و یا آن را کاهش می‌دهد.مصرف زردچوبه از آسیب‌های سلولی که منجر به چین و چروک و زخم می‌شوند جلوگیری می‌کند.

پونه کوهی: پونه کوهی یک جزء اصلی در آشپزخانه و یک گیاه ضدپیری قوی است.عصاره پونه کوهی، میکروب‌ها را از بین خواهد برد و از جوش جلوگیری می‌کند.این عصاره درخشش طبیعی پوست را باز می‌گرداند، خون را تصفیه می‌کند و گردش خون را بهبود می‌بخشد.

سیر: باز هم یک جزء اصلی دیگر در آشپزخانه! سیر به خاطر خواص مؤثر ضدباکتریایی و ضدویروسی‌اش معروف است.یک مطالعه ژاپنی دریافته که سیر در واقع، روند پیری در حیوانات را کند می‌کند.اگر به عنوان یک محصول ضدپیری از سیر استفاده شود، پوست را صاف و بدون چروک نگه می‌دارد.همچنین، از پوست در برابر جوش و آکنه کیستیک دردناک محافظت می‌کند.

آووکادو: آووکادو درست مانند عسل، حاوی ترکیبات تسکین دهنده است که سوزش، التهاب و تورم را کاهش خواهد داد. همچنین سرشار از چربی‌های مفیدی است که چین و چروک‌ها را صاف می‌کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو