هشدار درباره علائم سویه اُمیکرون در کودکان

منبع: برترین ها

184

1400/9/19

00:16


به والدین هشدار داده شده است که یک علامت غیرعادی اُمیکرون در کودکان وجود دارد که والدین باید مراقب آن باشند.

انتخاب: به والدین هشدار داده شده است که یک علامت غیرعادی اُمیکرون در کودکان وجود دارد که والدین باید مراقب آن باشند.

به نقل از نیویورک پست، به نظر می‌رسد کودکان خردسال در حالی که به نوع جدید ویروس کرونا آلوده شده اند، دچار بثورات پوستی می‌شوند.

دکتر دیوید لوید، پزشک عمومی از شمال لندن، گفت که حدود ۱۵ درصد از کودکان و نوجوانان مبتلا به موارد تایید شده اُمیکرون را دیده است که لکه‌های پوستی دارند.

آن‌ها همچنین از خستگی، سردرد و از دست دادن اشتها رنج می‌بردند که به نظر می‌رسد با رایج‌ترین علائم متفاوتی که تاکنون در بزرگسالان گزارش شده مطابقت دارد.

این کارشناس بهداشت به اسکای نیوز گفت که تفاوت در علائم همراه با بثورات "بسیار مهم" است. این پزشک اشاره کرد که این پیشنهاد که موارد به سرعت دوبرابر می‌شوند، از آنچه او می‌بیند درست به نظر می‌رسد و افزود: «پس بیایید امیدوار باشیم که به اندازه نوع دلتا کشنده نباشد و امیدوار باشیم که بتوانیم از آن عبور کنیم. اما اکنون زمان نگران کننده‌ای است.»

او گفت: "ما همیشه گروه کوچکی از بیماران مبتلا به کرونا را داشتیم که دچار راش‌های پوستی می‌شوند، اما تا ۱۵ درصد از کودکان مبتلا به اُمیکرون، راش‌های غیرمعمول دارند. "

هشدار درباره علائم سویه اُمیکرون در کودکان

سه علامت اصلی کرونا عبارتند از: سرفه جدید مداوم، دمای بالای بدن و از دست دادن چشایی و بویایی. اما پزشکان می‌گویند که نشانه‌های نوع اُمیکرون که در بریتانیا گسترش می‌یابد، ممکن است به سختی قابل تشخیص باشد، زیرا علائم اصلی با علائمی که در حال حاضر توسط سرویس بهداشت ملی بیان شده متفاوت است.

سه علامت ارائه شده توسط NHS برای اولین بار در زمان شیوع بیماری همه گیر در مارس ۲۰۲۰ معرفی شدند و با وجود ظهور سویه‌های جدید، این فهرست ثابت مانده است.

پزشکان شاغل در آفریقای جنوبی، جایی که نوع اُمیکرون برای اولین بار در آنجا شناسایی شد، گفته اند که علائم اصلی آن خستگی، بدن درد و سردرد است.

دکتر آنجلیک کوتزی، پزشک خصوصی و رئیس انجمن پزشکی آفریقای جنوبی، گفت که بیماران از دست دادن چشایی و بویایی را گزارش نکرده اند. تقویت‌کننده‌ها بهترین راه برای محافظت از شما و عزیزانتان هستند، با داده‌های اولیه که نشان می‌دهد به شکست اُمیکرون کمک می‌کنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو