پارلمان انگلیس، علی رضوانی خبرنگار جوان صداوسیما را در لیست تحریم خود قرار داده و خواستار ممنوعیت سفر و مسدود کردن دارایی‌های او در این کشور شده است.

این در حالی است که رضوانی هیچگونه دارایی در انگلیس ندارد. پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما در واکنش به این اقدام پارلمان انگلیس خطاب به علی رضوانی متنی را منتشر نموده است که در ادامه می خوانید.

«همکار عزیز علی رضوانی!

از اینکه جهد و شجاعت رسانه‌ای ات دولت متکبر انگلستان را عصبانی و سرگردان کرده به تو تبریک میگویم. اینکه حکومتی سلطنتی که خود کارنامه اش در قرون گذشته مالامال از نقض حقوق بشر است یک خبرنگار را تحریم کند، یعنی اینکه بیش از آنچه تصور می‌شد به یک فرتوت سیاسی تبدیل شده است. تاریخ و کشور ما جنایت سلطنت انگلیس را در دوران اشغال ایران در جنگ جهانی فراموش نمی‌کند و صدها هزار زن و مرد و کودک ایرانی جان باخته بخاطر قحطی بزرگی که عامل آن ارتش اشغالگر انگلیس بود همچنان کابوس حاکمان لندن خواهند بود. لیست اقدامات ضد حقوق بشر حکومت سلطنتی انگلیس البته خیلی طولانی است. پدران ما نقش انگلیس را در کودتای ۲۸ مرداد دیده‌اند و نسل فعلی ما هم حمایت بی قید و شرط لندن از صدام جنایتکار را. امروز هم ما نقش کلیدی لندن را در تحریم‌های غیر انسانی مردم ایران تا هم اکنون لمس کرده‌ایم. این سمبل نقض حقوق بشر وقتی یک خبرنگار را تحریم می‌کند یعنی باید به حال حقوق بشر در دنیا گریست.  موفق باشی.»