حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح امروز جمعه در بدو ورود به لرستان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ولادت حضرت زینب (س) را تبریک می گویم و یاد شهدای عالی قدر این استان به ویژه ۶۳۰۰ شهید لرستان را گرامی می‌داریم، اظهار داشت: یاد شهدای پرستار و شهدای خدمت به مردم را گرامی می‌داریم و تقدیر می‌کنیم از خانواده معظم ایثارگران و عزیزان آزاده و کسانی که سال‌های دفاع مقدس مردانه ایستادگی کردند در مقابل دشمنان و پشتیبان جدی برای جبهه‌های نبرد حق علیه باطل بودند.

وی با بیان اینکه توفیق برای بنده و همکارانم است که امروز در جمع مردم لرستان باشیم، تصریح کرد: شرایط کرونایی مانع از این می‌شود در اجتماعات مردمی شرکت کنیم، من دوست می‌داشتم در شهرهای مختلف استان و در بین مردم بسیار مؤمن و باصفا و ولایتمدار حضور پیدا می‌کردم، اما شرایط اجازه نمی‌دهد آنگونه که باید اجتماعات برگزار شود.

رئیس جمهور کشورمان افزود: در جلساتی که هستیم، در شورای اداری و در نشست با نمایندگان اقشار و در بخشی از سفر با سرکشی به برخی واحدهای نیمه تعطیل صنعتی در جریان مسائل و مشکلات قرار خواهیم گرفت.

حجت الاسلام رئیسی با تاکید بر اینکه در لرستان شاهدیم علی رغم اینکه ظرفیت زیرساختی خوبی دارد اما در صنایع برخی از واحدهای صنعتی نیمه تعطیل است و برخی هم تعطیل شده است و این شرایط در حالی است که لرستان نیاز بسیاری به کار و ایجاد اشتغال دارد، گفت: این شرایط به شدت ما را رنج می‌دهد؛ در لرستان پسران و دختران تحصیل کرده بسیاری داریم که از بیکاری رنج می‌برند.

وی با اشاره به اینکه در این استان ظرفیت‌های آب و خاک و کشاورزی وجود دارد اما بیکار فراوان است، اظهار داشت: محور برنامه‌های ما این است موانع و مشکلات را بررسی کنیم و آنچه می‌شود در استان تصمیم بگیریم و مابقی را در تهران رسیدگی کنیم.

رئیس جمهور کشورمان خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم رنج بیکاری و بی شغلی را بکاهیم و ظرفیت‌های بسیاری که در استان وجود دارد به کار گرفته شود.