احسان علیخانی چطوری جوکر شد/ تغییر فاز با طعم محافظه کاری/یک کپی کاری خوب دیگر!

منبع: ایران آرت

673

1400/9/19

09:01


علیخانی با احتیاط از این تجربه خبررسانی کرد و حتی تا زمانی که به پخش قسمت اول نرسید و بازخوردها را نگرفت رسماً از سمت خود در این پروژه پرده‌برداری نکرد...

ایران آرت: مهر نوشت: درحالیکه این روزها همه انتظار می‌کشیدند که خبرهای جدیدی از عصر جدید احسان علیخانی بشنوند و تلنت شو علیخانی در تلویزیون به منصه ظهور برسد او ظاهراً در این چند ماهی که به دلیل کرونا به خود و گروهش وقفه داده بود، درگیر ساخت پروژه دیگری بوده است. برنامه اینترنتی «جوکر» که البته در همان سوله و لوکیشن «عصر جدید» ساخته شد و حالا به خروجی هم رسیده است.

این برنامه اینترنتی که با اجرای سیامک انصاری تولید می‌شود بیشتر از مجری، بازیگر محور است و چالشی برای خنداندن طرف مقابل و حذف او از بازی است؛ ایده‌ای که اگرچه کپی است و آنچنان که در ابتدای برنامه اشاره می‌شود در کشورهای دیگر هم به تولید رسیده است با این حال می‌توان به عنوان کپی خوش ساخت دیگری از علیخانی یاد کرد.

همانطور که «عصر جدید» که قبل از آن مدل‌هایی از استعدادیابی خوانندگی و اجرا و بازیگری در تلویزیون تولید شده بود و کپی‌های دست چندم زیادی داشت با اجرا و کارگردانی علیخانی توانست مخاطب فراگیر پیدا کند و شرکت کننده‌هایی تربیت کند که برخی استعدادهایی برای برنامه‌ها، سریال‌ها و… شدند.

حالا «جوکر» دومین تجربه علیخانی در قالب ساخت یک برنامه کپی است که از پس آن هم خوب برآمده است؛ اگرچه که شاید خودش هم با احتیاط از این تجربه خبررسانی کرد و حتی تا زمانی که به پخش قسمت اول نرسید و بازخوردها را نگرفت رسماً از سمت خود در این پروژه پرده‌برداری نکرد. نکته‌ای که مورد توجه هم قرار گرفت و در تغییر تیتراژ برنامه به چشم آمد. نام احسان علیخانی در تیتراژ پایانی قسمت اول «جوکر» تنها به عنوان «مشاور پروژه» مطرح شد و در قسمت دوم با عنوان «مدیر پروژه و مدیر هنری» نامش تغییر پیدا کرد و شاید خود علیخانی هم به دلیل ریسک بالای تولیدات این چنینی ابتدا از طرح جدی کم و کیف حضورش در پروژه پرهیز داشته است.

این روزها یک بار دیگر تیزرهای «عصر جدید» هم روی آنتن می‌رود و با توجه به اینکه اکثر نفرات اصلی تیم پشت صحنه «عصرجدید» از جمله حامد میرفتاحی، مسعود رجبیان، محسن نجفی، امیرحسین بزرگزادگان و… در «جوکر» هستند باید دید علیخانی چه زمانی می‌تواند فصل جدید مسابقه استعدادیابی تلویزیونی خود را شروع کند و وارد فاز تولید شود.

در عین حال احسان علیخانی این روزها فراتر از یک مجری صاحب نام و کاربلد می‌تواند عنوان «برنامه ساز» ی توانمند را هم یدک بکشد که اگرچه سراغ کپی‌های جذاب رفته است اما باز هم توانسته همان کپی‌ها را هم به گونه‌ای پیاده کند که طراحی‌های جدیدی داشته باشد و مخاطبش را راضی نگه دارد اتفاقی که خیلی از برنامه سازان با کپی نعل به نعل از مسابقات و برنامه‌های خارجی نتوانستند در آن توفیق کسب کنند و این بار علیخانی موفقیت‌های شبکه خانگی را هم از آن خود کرده است.

او که سال‌ها با غم و بغض‌هایی که از مخاطبانش برای «ماه عسل» می‌گرفت معروف بود حالا توانسته در خنده گیری از مخاطبان هم پیشتاز شود.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو