ادعای جدید فرمانده سنتکام علیه ایران

منبع: برترین ها

84

1400/9/19

10:18


ژنرال فرانک مک‌کنزی، فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا(سنتکام) با اشاره به اینکه واشنگتن ۲۵۰۰ سرباز فعلی خود را در عراق نگه خواهد داشت، نسبت به افزایش حملات تروریستی در این کشور هشدار داد.

شفقنا: ژنرال فرانک مک‌کنزی، فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا(سنتکام) با اشاره به اینکه واشنگتن ۲۵۰۰ سرباز فعلی خود را در عراق نگه خواهد داشت، نسبت به افزایش حملات تروریستی در این کشور هشدار داد.

به گزارش آرتی، مک کنزی در گفتگو با آسوشیتدپرس گفت: علی رغم تغییر نقش نیروهای آمریکایی به نقش غیررزمی در عراق، پشتیبانی هوایی و سایر کمک های نظامی در نبرد عراق علیه داعش به قوت خود باقی خواهد ماند.

وی با ادعای اینکه « تشدید اقدامات از سوی شبه نظامیان تحت حمایت ایران علیه نیروهای آمریکایی ممکن است در ماه کنونی ادامه یابد»، در ادامه گفت: این شبه‌نظامیان می‌خواهند همه نیروهای آمریکایی عراق را ترک کنند، اما ما آن را ترک نمی‌کنیم؛ موضوعی که ممکن است با نزدیک شدن به پایان ماه جاری، واکنشی را برانگیزد.

این ژنرال آمریکایی بیان کرد: ما از پایگاههایی خارج شدیم که نیازی به آنها نداشتیم و دسترسی ما به آنها سخت شده بود اما عراقی ها هنوز از ما می خواهند حضور داشته باشیم. و تازمانی آنها این را بخواهند، ما آنجا خواهیم بود و می توانیم متقابلا به توافق برسیم.

مکنزی در ادامه آورد: عناصر داعش همچنان تهدیدی در عراق هستند و به پیکربندی مجدد خود شاید با نامی متفاوت ادامه خواهند داد. کلید راه حل این است که اطمینان حاصل شود که این گروه تروریستی قادر نیست با عناصر دیگر در سراسر جهان ادغام و قدرتمندتر و خطرناکتر شود.

وی در مجموع اعلام کرد که حضور نیروهای آمریکایی در سراسر خاورمیانه شاید از سال گذشته کاهش چشمگیری داشته باشد اما این حضور در بحبوبه تنش با ایران، با هشتاد هزار نیرو به اوج خود رسید.

مکنزی با تاکید بر اینکه همکاری با شرکای منطقه ای مهم است، نسبت به انچه «توسعه موشک های بالستیکی و موشک های کروز و پهپادهای مسلح توسط ایران» خواند، ابراز نگرانی کرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو