حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی کرمی، رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این سوال که نهاد رهبری در دانشگاه تهران چقدر مدافع فعالیت‌های دانشجویی در این دانشگاه است؟ گفت: هم در مدیریت قبل و هم مدیریت فعلی دانشگاه تهران زمینه را برای فعالیت دانشجویان بسیار باز می‌گذارند، به خصوص در دانشگاه تهران یک مقدار فراتر از  پروتکل‌های رایج در سایر دانشگاه‌ها فعالیت دانشجویی وجود دارد و البته ما خودمان را مقید به آن‌ها نمی‌کنیم و حتی یک مقدار بازتر اجازه‌هایی که لازم است را برای برنامه‌ها می‌گیریم و برنامه‌های متنوعی هم اجرا شده است. 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: دوستانی که با ما در ارتباط هستند و پیش ما می‌آیند یا احیاناً مشکلاتی داشتند، مشکلاتشان برطرف شده است و برنامه‌های خیلی خوبی هم داشته‌اند. البته ممکن است محدودیت‌های قانونی وجود داشته باشد مانند کسی که محکومیت داشته و هنوز اجازه رسانه‌ای شدن به او داد نمی‌شود و باید راجع به آن بررسی و تصمیم‌گیری صورت بگیرد. 

حجت الاسلام والمسلمین کرمی اظهار داشت: ما عضو شورای نظارت بر تشکل‌ها هستیم و تصمیمات در آنجا گرفته می‌شود، خیلی از مواقع می‌بینیم که دانشجویان در برخی موارد روی مسایل اصرار دارند، اما خودمان می‌بینیم که مصلحت نیست که یک کاری انجام بگیرد، از این رو دوستان را متقاعد کرده و با آن‌ها صحبت می‌کنیم و چون دانشجویان اهل منطق هستند و فضای دانشگاهی تنفس می‌کنند استدلال ما را می‌پذیرند و در این زمینه هرگز تحمیل نمی‌کنیم. 

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران گفت: البته نمی‌توانیم بگویم که ما آن‌ها را کاملا آزاد می‌گذاریم و محدودیت‌هایی هم که باید رعایت شود، ناگزیر به رعایت آنها هستیم. در هر صورت شرایط باید رعایت شود، ما این محدودیت‌ها را به دانشجویان منعکس می‌کنیم آن‌ها هم می‌پذیرند و طبق آن کار می‌کنند. 

وی در پاسخ به این سوال که عمده مطالبه دانشجویان از نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران چیست؟ گفت: نهاد نمایندگی زیر مجموعه نهاد مقام معظم رهبری و نهاد رهبری می‌شود طبیعتا باید حکم چتر و حامی کلی را داشته باشد. به طور کلی یک رسالت ویژه نسبت به این موضوع داریم که باید طبق آن عمل کنیم.در واقع نهاد رهبری در دانشگاه علاوه بر مصالح دانشگاه، مصالح نظام و موارد کلی‌تری را هم در نظر می گیرد اما دانشگاه، ریاست دانشگاه و مدیران دانشگاهی این مدیریت را ندارند و مصالح کلی دانشگاه را در نظر می‌گیرند. در مجموع با همه دانشجویان و همه مجموعه دانشگاهی مرتبط هستیم و برنامه‌ها را پیش می‌بریم. 

وی ادامه داد: لذا مطالبات دانشجویان  از ما به مراتب بیشتر از مطالباتی است که از مسئولان دانشگاهی دارند ولی ما این اراده را در مدیریت جدید دانشگاه تهران می‌بینیم که فضای تشکل‌ها را باز بگذارند. من اخیرا در دانشکده الهیات بودم و دیدم اولین جلسه‌ای که رئیس جدید دانشکده الهیات برگزار کرده بود با تشکل‌ها بوده است و به آن‌ها گفته بودند که در بیان اظهارات آزادند.

کرمی گفت: همچنین رئیس جدید دانشگاه تهران جلسه‌ای با کانون‌ها و انجمن‌های اسلامی داشتند که خود دانشجویان تعجب کرده بودند که فضا تا این حد برای حرف زدن باز است. 

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران با اشاره به مطالبات دانشجویان و اساتید از نهاد رهبری دانشگاه تهران گفت: دانشجویان، تشکل‌ها و اساتید از نهاد رهبری دانشگاه تهران، اسلامی شدن دانشگاه را از ما مطالبه می‌کند، لذا این مطالبه ما را در موارد خاص معرفتی درگیر می‌کند و از همیت رو باید کارهای معرفتی انجام گیرد.

کرمی در پایان تاکید کرد: باید در حاشیه کارهای آموزشی که در فضاهای تخصصی خوشان انجام می شود، تشکل‌ها ما باید در معارف اسلامی فربه‌ شوند و اساتید ما در یک سطح قابل قبولی قرار بگیرند و برنامه‌هایشان را پیش ببرند. امیدواریم دانشگاه و نهاد که در کنار همدیگر هستند همه مطالبات را برآورده کنند.