طرز تهیه شیرینی موسوی

شیرینی موسوی , طرز تهیه شیرینی موسوی , دستور پخت شیرینی موسوی

شیرینی موسوی یکی از انواع شیرینی های سنتی استان آذربایجان است که با طعم های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی موسوی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم شیرینی موسوی
تخم مرغ۱ عدد
کره۶۵ گرم
پودر قند۱۰۰ گرم
آرد۲۰۰ گرم
ماست۷۵ گرم
پودر پستهبه مقدار کافی
بکینگ پودر⅛ قاشق چایخوری
جوش شیرین⅛ قاشق چایخوری
وانیلنوک قاشق چایخوری

طرز تهیه شیرینی موسوی

مرحله اول

برای تهیه شیرینی موسوی خوشمزه ابتدا یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم، سپس پودر قند را درون کاسه الک می کنیم و کره را به آن اضافه می کنیم. در ادامه با دور تند همزن برقی به مدت ۵ دقیقه هم می زنیم.

مرحله دوم

حالا یک کاسه جداگانه انتخاب می کنیم و درون آن ماست را می ریزیم، سپس بکینگ پودر را به همراه جوش شیرین به ماست اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم و اجازه می دهیم ماست حجیم و پف دار شود.

مرحله سوم

در این مرحله تخم مرغ را به همراه وانیل به مخلوط پودر قند اضافه می کنیم، سپس با همزن برقی به مدت ۱ دقیقه هم می زنیم. در ادامه مخلوط ماست را به مخلوط پودر قند اضافه می کنیم و مجددا به مدت ۱ دقیقه هم می زنیم.

مرحله چهارم

حالا درون یک ظرف جداگانه آرد را ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس کم کم به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم و با قاشق هم می زنیم. توجه داشته باشید بافت مایه شیرینی نباید سفت یا شل باشد. در ادامه روی مایه را می پوشانیم.

مرحله پنجم

در این مرحله مایه شیرینی را درون یخچال قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۱۰ دقیقه استراحت کند. پس از گذشت این زمان مایه شیرینی را درون قیف ماسوره ای یا قیف یک بار مصرف می ریزیم.

مرحله ششم

حالا فر را روی حرارت ۱۶۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم، سپس اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود. در ادامه یک کاغذ روغنی روی سینی فر قرار می دهیم، سپس با قیف به اندازه های دلخواه روی کاغذ روغنی پایپ می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله با انگشت چرب، نوک شیرینی را که به صورت قله در آمده را صاف می کنیم. در ادامه مقداری پودر پسته روی شیرینی ها می پاشیم، سپس طبقه وسط فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم به مدت ۱۵ دقیقه درون فر بماند.

مرحله هشتم

در نهایت پس از گذشت این زمان شیرینی ها را از فر خارج می کنیم، سپس اجازه می دهیم به طور کامل خنک شود. در آخر شیرینی ها را درون ظرف مورد نظر قرار بدهید و به همراه چای زعفرانی سرو کنید. نوش جان.