نماینده مجلس خبر داد: کمبود 150 هزار نیروی پرستار در بیمارستان های کشور

93

1400/9/19

14:15


 نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک گفت: ما بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار نفر کمبود پرستار در کشور داریم و برنامه کمیسیون بهداشت مجلس این است که به تدریج پرستاران به سیستم استخدامی کشور اضافه شوند تا بتوانیم کمبودها را جبران کنیم. 

نماینده مجلس خبر داد: کمبود 150 هزار نیروی پرستار در بیمارستان های کشور

به گزارش بهداشت نیوز، فاطمه محمدبیگی اظهار کرد: در برنامه وبیناری زنده‌ای که امروز ۱۹ آذر ۱۴۰۰ با رئیس جمهور برای بزرگداشت مقام پرستار داشتیم، رئیس جمهور شنوای مشکلات حوزه پرستاری مانند درخواست تبدیل وضعیت پرستاران، استخدام نیروهای شرکتی پرستار، برقراری تعرفه نظام پرستاری و نیز کارانه و برقراری فوق‌العاده خاص پرستاران بودند، رئیس جمهور دستور مستقیم پیگیری را به معاون اجرایی خود سید صولت مرتضوی داد و امیدوارم این موضوع انجام شود و ما شاهد حل یک به یک معضلات پرستاران در کشور باشیم. 

وی افزود: قطعا در کمیسیون بهداشت این موضوع پیگیری خواهد شد و گفت‌وگوی امروز رئیس جمهور و مطالبات رئیس نظام پرستاری کشور در دستور کار کمیسیون قرار خواهد گرفت. 

این نماینده مجلس بیان کرد: در سال گذشته نیز این موارد از سوی کمیسیون بهداشت پیگیری شد و حتی به کمیسیون تلفیق پیشنهاداتی با همین مضمون داده شد و بعضی مصوب و بعضی به نتیجه نرسید که به نتیجه نرسیدن برخی موضوعات به دلیل عدم موافقت سازمان برنامه و بودجه به خاطر مسائل مالی بود که امیدوارم منابع مالی برای این موضوعات هرچه سریعتر تدارک دیده شود. 

وی تصریح کرد: ما بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار نفر کمبود پرستار در کشور داریم و برنامه کمیسیون بهداشت این است که به تدریج پرستاران به سیستم استخدامی کشور اضافه شوند تا بتوانیم کمبودها را جبران کنیم. 

محمدبیگی اظهار کرد: سال گذشته برای استخدام ۳۰ هزار نفر اقدام شد و مصوب شد اما تاکنون حدود ۱۰ هزار نفر موفق به تبدیل وضعیت و استخدام شدند و کندی این امر عمدتا به دلیل بوروکراسی نظام اداری کشور و مشکلات بودجه‌ای برای اختصاص ردیف به این موضوع بوده است که امیدواریم با دستور امروز رئیس جمهور مشکل حل شود. 
منبع: ایسنا

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو