شاخص کل بورس در هفته اخیر صعود کرد و بازدهی مثبت داشت. در اولین روز هفته شاخص کل بیش از ۵ هزار واحد افت کرد. روز یکشنبه رشد ۸ هزار و ۴۸۶ واحدی داشت اما روز دوشنبه ۸۶۶ واحد افت کرد. روز سه‌شنبه نیز ریزش ۴ هزار و ۷۳۷ واحدی را پشت سر گذاشت.

شاخص کل بورس در آخرین روز کاری هفته اخیر بیش از 11 هزار واحد صعود کرد و تا سطح یک میلیون و 349 هزار واحد بالا آمد تا پس از 3 هفته بازدهی مثبت داشته باشد.  

بورس

بازدهی هفته

شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم یک میلیون و 349 هزار واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته قبل 9 هزار و 294 واحد بالا‌تر ایستاد تا پس از سه هفته متوالی بازدهی هفتگی بورس مثبت شود. بازدهی هفته  شاخص بورس مثبت 0.69 درصد شد.

روند شاخص کل هم‌وزن

برخلاف شاخص کل، در هفته اخیر شاخص کل هم‌وزن نزول کرد. با اینکه در سه روز –یکشنبه، دوشنبه و چهارشنبه- شاخص هم وزن روند صعودی داشت اما در پایان هفته نسبت به هفته پیشین 3 هزار و 974 واحد پائین‌تر ایستاد و به رقم 363 هزار و 587 واحد رسید و بازدهی منفی یک درصدی را ثبت کرد.

بورس

افزایش میانگین هفتگی ارزش معاملات

در هفته اخیر در روز دوشنبه به علت رشد ارزش معاملات اوراق بدهی ارزش کل معاملات بازار سهام تفاوت زیادی به روزهای دیگر داشت. روز دوشنبه معاملات کل بازار ارزشی معادل 50 هزار و 990 میلیارد تومان داشت که بالاترین رقم هفته بود. میانگین ارزش معاملات کل هفته 15 هزار و 165 تومان بود که نسبت به رقم 11 هزار و 672 میلیاردی هفته پیشین، رشد 30 درصدی داشته است.

در آخرین روز کاری هفته ارزش معاملات خرد- با رشد 9 درصدی نسبت به سه‌شنبه- به 3 هزار و 310 میلیارد تومان رسید که بیشترین رقم هفته است.

در این هفته، میانگین ارزش معاملات خرد بورس 3 هزار و 2 میلیارد تومان بود که نسبت به رقم 3 هزار و 487 میلیاردی هفته پیشین، افت 14 درصدی داشته است.

رشد میانگین هفتگی ارزش صف‌های فروش

میانگین ارزش صف‌های فروش در هفته اخیر 178 میلیارد تومان بود که از میانگین هفته‌ پیشین 5 میلیارد تومان بیشتر بود و رشد 3 درصدی داشته است. بالاترین رقم هفته 343 میلیارد تومان بود که در روز ‌شنبه ثبت شد و پایین‌ترین رقم به روز ‌‌‌‌چهارشنبه برمی‌گردد که 125 میلیارد تومان بود.

کاهش 46 درصدی میانگین هفتگی ارزش صف‌های خرید

میانگین ارزش صف‌های خرید در هفته اخیر 66 میلیارد تومان بود که از میانگین هفته گذشته 56 میلیارد تومان کمتر بود. در این هفته، میانگین ارزش صف‌های خرید 46 درصد کاهش یافته است. بالاترین رقم هفته 126 میلیارد تومان بود که در روز چهارشنبه ثبت شد و پایین‌ترین رقم به روز شنبه برمی‌گردد که 15 میلیارد تومان بود.

کاهش خروج پول حقیقی

تا پایان معاملات روز چهار‌شنبه رکورد 10 روز متوالی خروج پول حقیقی ثبت شد و روز چهارشنبه ارزش خالص تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی به 99 میلیارد تومان رسید. در مجموع کل هفته هزار و 123 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد و میانگین روزانه خروج پول حقیقی 224 میلیارد تومان بود که نسبت به هفته پیشین افت 33 درصدی داشته است.

در مجموع 10 روز کاری گذشته 2 هزار و 797 میلیارد تومان نقدینگی حقیقی از بازار سهام خارج شده است.

بورس