قیمت دلار در هفته اخیر تحت تاثیر حواشی اخبار برجامی و حجم بالای تقاضای سوداگرانه که حول این اخبار شکل گرفت، ناپایدار شده بود و نوسانات صعودی قابل توجهی را به ثبت رساند. روند صعودی قیمت  دلار  در آخرین روز هفته متوقف، با این وجود متوسط  قیمت دلار  متشکل و سنا در هفته اخیر روی مقادیری قرار داشت که از ابتدای سال بی‌سابقه بود. قیمت متوسط  سنا  با رشد بیش از ۴ درصدی نسبت به هفته گذشته روی ۲۷ هزار و ۸۱۱  تومان  قرار گرفت. قیمت دلار متشکل نیز در همین حدود  رشد  کرد و در هفته اخیر ۲۷ هزار و ۵۸۱ تومان گزارش می‌شد. به نظر می‌رسد بانک مرکزی در مورد نوسانات صعودی قیمت دلار حساسیت زیادی پیدا کرده و وعده راه‌اندازی یک سامانه برای تامین  ارز  مورد نیاز عموم مردم از مجاری رسمی را  داده است. با توجه به اینکه نگرانی  بانک مرکزی  در مورد  نرخ ارز  جدی است، احتمال اینکه قیمت دلار در هفته آینده تحت تاثیر اقدامات کنترلی این بانک قدری عقب‌گرد کند بالا ارزیابی می‌شود.

1

قیمت  یورو  در جهت قیمت دلار حرکت کرد

قیمت هفتگی یورو سنا و متشکل نیز مانند دلار، در هفته اخیر تغییراتی مثبت را به ثبت رساند و روی بیشترین مقادیر سال جاری قرار گرفت. قیمت یورو سنا که در هفته گذشته روی 30 هزار و 926 تومان قرار داشت، در هفته اخیر به دو کانال قیمتی بالاتر منتقل شد و 32 هزار و 155 تومان گزارش می‌شد.  قیمت یورو  متشکل نیز از 30 هزار و 542 تومان در هفته گذشته به 31 هزار و 764 تومان در هفته اخیر رسید.

2

عرضه دلار بالا رفت

عرضه دلار متشکل در هفته اخیر 55 درصد رشد کرد و روی 54 میلیون و 365 هزار قرار گرفت. هفته اخیر هفته 37 ام سال بود. عرضه دلار در هفته 35 ام روی بیشترین مقدار سال قرار داشت. عرضه در هفته 36 ام افت شدیدی داشت. برخی معتقد بودند بازار به حجم بالای عرضه عادت کرده بود و افت عرضه در هفته 36 ام برای این بود که انتظارات عرضه‌ای تعدیل شود و ابزار عرضه قدرت خود را دوباره به دست آورد. در هفته 37 ام عرضه دوباره رشد کرد، اما نتوانست روند صعودی قیمت دلار را متوقف کند. البته سناریوی مطرح شده یعنی تغییر انتظارات در طول یکی دو هفته واقع‌بینانه نیست و شاید روند قیمتی دلار در هفته‌های اخیر خیلی از عرضه در بازار متشکل تاثیر نگرفته باشد.

3

همانند دلار عرضه یورو نیز در هفته اخیر تغییرات مثبتی را به ثبت رساند. عرضه یورو در هفته گذشته یک میلیون و 930 هزار گزارش می‌شد. عرضه یورو در هفته اخیر تقریبا دوبرابر شد و روی 3 میلیون و 908 هزار قرار گرفت.

4