خبرگزاری یونهاپ، واشنگتن روز جمعه این نهادها را به علت آنچه نقض قطعنامه‌های سازمان ملل که کشورهای عضو خود را از استخدام یا میزبانی کارگران کره شمالی باز می‌دارد، تحریم کرد.

وزارت خزانه داری آمریکا مدعی شد که شهروندان کره شمالی در کشورهای دیگر با هدف کسب ارز خارجی کار می‌کنند که حاکمیت کره شمالی از این درآمدها می‌تواند برای پشتیبانی از تسلیحات کشتار جمعی غیرقانونی و برنامه‌های موشک بالستیک خود استفاده کند. 

این وزارتخانه در بیانیه‌ای افزود: قطعنامه ۲۳۹۷ شورای امنیت سازمان ملل متحد که در ۲۲ دسامبر ۲۰۱۷ (۱ دی ۱۳۹۶) به تصویب رسید، از کشورهای عضو سازمان ملل می‌خواهد تا اتباع کره شمالی را که در حوزه قضایی آنها درآمد کسب می‌کنند تا ۲۲ دسامبر ۲۰۱۹ (۱ دی ۹۸) مشروط به چند استثنا، به کشورشان بازگردانند.

در این بیانیه ادعا شده است: افرادی که به طور غیرقانونی کارگران کره شمالی را به کار می‌گیرند، اغلب رفتار بدی با این کارگران صورت می‌دهند که شامل "نظارت دائمی" بر کارگران و مصادره بخش قابل توجهی از دستمزد آنها توسط رژیم کره شمالی می‌شود.

آنهایی که به تازگی تحریم شده‌اند عبارتند از: موسسه اروپایی عدالت، یک دانشگاه روسی مستقر در مسکو و استاد آن دیمیتری یورویچ سوین، که به گفته وزارت خزانه داری آمریکا صدها ویزای دانشجویی برای کارگران ساختمانی کره شمالی در روسیه مهیا کرده است.

همچنین آمریکا ری یونگ گیل وزیر دفاع جدید کره شمالی را نیز به علت آنچه نقض حقوق بشر در زمان حضورش در وزارت امنیت اجتماعی این کشور خواند، تحریم کرده است. وزارت خزانه داری آمریکا علت تحریم یونگ گیل را نقش وی در استفاده از سیستم دادگاه برای اعدام و مجازات افرادی که مرتکب اشتباهات سیاسی شده‌اند، عنوان کرد.