به گزارش دنیای اقتصاد به نقل از خبرگزاری مهر، وزارت دفاع ارمنستان روز جمعه از کشته شدن یک نظامی این کشور و زخمی شدن ۸ نفر دیگر در تبادل آتش در مرز جمهوری آذربایجان خبر داد.

وزارت دفاع ارمنستان در بیانیه ای اعلام کرد: در تاریخ ۱۰ دسامبر و در جریان مقابله با عملیات نیروهای مسلح آذربایجان در مرزهای شرقی (منطقه گیکارکونیک) یک نظامی یکی از یگان های نظامی وابسته به وزارت دفاع ارمنستان کشته و ۸ نظامی دیگر زخمی شدند.

این بیانیه می افزاید که حال ۶ تن از زخمی ها وخیم است و دو زخمی دیگر جراحات متوسط و خفیفی دارند.

این در حالی است که ارمنستان و جمهوری آذربایجان روز پنج شنبه هم یکدیگر را به اقدامات تحریک آمیز و بمباران مواضع نظامی طرف مقابل متهم کرده بودند.

بر اساس این گزارش، وزارت دفاع ارمنستان در بیانیه‌ای گفت: نیروهای مسلح آذربایجان روز ۹ دسامبر در اقدامات تحریک آمیز جدید، در ساعت ۱۶:۲۵ با سلاح‌های مختلف مواضع نظامی ارمنستان در منطقه گیکارکونیتسک در مرزهای دو کشور را هدف قرار دادند.

این بیانیه می‌افزاید: ارمنستان اقدامات متقابل را اتخاذ کرد و تبادل آتش تا ساعت ۱۷ ادامه داشت.

از سوی دیگر، وزارت دفاع آذربایجان هم با صدور بیانیه‌ای نیروهای ارمنستان را به اقدامات تحریک آمیز در منطقه مرزی کلبجار متهم کرد و گفت: نیروهای ارمنستانی حدود ساعت ۱۵ به وقت محلی مواضع نیروهای آذربایجان را بمباران کردند.

این بیانیه می‌افزاید که نظامیان آذربایجان اقدامات و پاسخ مناسب را در این خصوص اتخاذ کردند و اوضاع میدانی تحت کنترل کامل نیروهای این کشور قرار دارد.