فشارخونتان بدون مصرف دارو کاهش دهید

106

1400/9/20

09:06


یافته‌های دانشمندان نشان می‌دهد مصرف روزانه ماست به کنترل فشار خون کمک می‌کند.

فشارخونتان بدون مصرف دارو کاهش دهید

به گزارش بهداشت نیوز، فشار خون بالا یکی از بیماری‌های زمینه‌ای خطرناک است که می‌تواند باعث بروز بیماری‌های مرگبار دیگر در افراد شود. از حمله قلبی تا سکته مغزی و مشکلات کلیوی از جمله مواردی است که فشار خون بالا ممکن است باعث آن شود.

متخصصان راهکار‌های مختلفی را برای کاهش فشار خون ارائه می‌کنند. ورزش کردن، داشتن سبک زندگی سالم، عدم زیاده روی در مصرف نمک، عدم مصرف مشروبات الکلی، و استفاده کافی از سبزیجات می‌تواند به کاهش فشار خون کمک کند. دانشمندان به تازگی به نتایج جالبی در این زمینه دست یافته اند.

دانشمندان دانشگاه استرالیای جنوبی در تحقیقات خود دریافتند مصرف روزانه ماست می‌تواند به کاهش فشار خون بالا در افراد کمک کند. در این تحقیقات که با همکاری دانشگاه مین صورت گرفت، محققان اقدام به بررسی ارتباط میان مصرف ماست، فشار خون و عوامل دخیل در بیماری‌های قلبی – عروقی کردند.

یافته‌های محققان نشان داد مصرف ماست ارتباط مستقیمی با کاهش فشار خون در افرادی که از فشار خون بالا رنج می‌برند، دارد. این موضوع خبری خوب برای بیش از یک میلیارد نفر از جمعیت جهان است که به فشار خون بالا مبتلا هستند.

بیماری‌های قلبی – عروقی یکی از اصلی‌ترین دلایل مرگ در جهان محسوب می‌شود به طوری که تنها در ایالات متحده در هر ۳۶ ثانیه یک نفر به دلیل این بیماری‌ها جان خود را از دست می‌دهد. این آمار در استرالیا هر ۱۲ دقیقه یک نفر است.

مدیر این تحقیقات می‌گوید: شواهد نشان داد مصرف ماست ارتباط مستقیمی با کاهش سطح فشار خون افراد دارد. اصلی‌ترین دلیل بروز بیماری‌های قلبی – عروقی نیز بالا بودن سطح فشار خون افراد است و بسیار مهم است که بتوانیم راهکار‌های برای کاهش آن بیابیم.

وی می‌افزاید: محصولات لبنی به ویژه ماست می‌تواند در این موضوع موثر باشد. در حقیقت محصولات لبنی دارای ریزمغذی‌های زیادی مانند کلسیم، منیزیم، و پتاسیم است که می‌تواند در تنظیم فشار خون به انسان کمک کند. در این میان ماست از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، زیرا حاوی باکتری‌های مفیدی است که باعث آزاد شدن پروتئین‌هایی می‌شود که به کاهش فشار خون کمک می‌کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو