چطور با زندگی مجردی کنار بیایید و به آن خو بگیرید؟

منبع: فوت و فن

176

1400/9/20

09:22


چطور با زندگی مجردی کنار بیایید و به آن خو بگیرید؟

اگر قبلاً متأهل بودید یا مدت زمان زیادی را در رابطه عاشقانه با کسی سپری کرده و اکنون جدا شده‌اید، یا اگر تا به حال مدت زمان زیادی را تنها نبوده‌اید، ایده مجرد بودن حس شکست خوردن یا نابود شدن در شما ایجاد خواهد کرد. مجرد و تنها بودن یک نفرین شوم نیست. گاهی اوقات یک موهبت یا نعمت است؛ فرصتی برای لذت بردن از زندگی است؛ این که بنشینید و با خودتان فکر کنید که چه کسی هستید و درس‌هایی که از تجربیات گذشته گرفته‌اید را در خودتان منعکس کنید. اگر می‌خواهید خودتان را به شیوه‌ای سالم و اصولی با زندگی جدیدتان وفق دهید، مهم است قبل از شروع دوباره و قدم برداشتن به سمت جنبه‌های دیگر زندگی مجردی، زمانی را به خودتان اختصاص دهید.

زمانی برای گریه

یکی از موارد مهم این است که به خودتان اجازه دهید غصه بخورید، اشک بریزید و برای از دست دادن رابطه‌ عاشقانه خود احساس ناراحتی کنید. حتی اگر شما رابطه را به هم زده باشید، حس شما شبیه وقتی است که با مرگ کسی که عاشقش بودید روبه‌رو شده‌اید. یکی از روانشناسان بالینی به نام جنیفر کرومبرگ می‌گوید: «اگر ۵ مرحله غصه خوردن در پایان یک رابطه را رعایت کنید می‌توانید به صورت طبیعی و معمولی با ختم یک رابطه کنار بیایید.» این ۵ مرحله شامل انکار، خشم، سرزنش، ، افسردگی و پذیرش می‌شود. انکار مرحله‌ای است که در طی آن شما به اشتباه با معشوق خود تماس می‌گیرید. بنابراین، سعی کنید در این لحظات ضعف قوی باشید. علاوه بر این، اطمینان حاصل کنید که وقتی در فاز خشم هستید به معشوق سابق خود هیچ پیامی نمی‌فرستید. این زمانی است که احساسات قوی روی قضاوت شما سرپوش می‌گذارند و شما کورکورانه داوری می‌کنید. به جای این کار، احساسات خود را روی کاغذ و در قالب یک نامه به معشوقتان بنویسید اما هیچ وقت آن را برایش ارسال نکنید. آن را پاره کنید و دور بیاندازید تا ذهن و روان خود را از ناراحتی پاک کنید.

ایجاد اعتماد به نفس

جدایی بر روی اعتماد به نفس شما عوارضی بر جای می‌گذارد که بهتر است آنها را به روشی معنادار و اصولی تقویت کنید. انجام وظایف ساده یا پروژه‌های کوچک می‌تواند حس ارزشمند بودن و کمال را در شما ایجاد کند و به شما یاد بدهد که چطور در طی این فرایند متکی به خود باشید. نقاشی کردن برای زمانی که دل‌شکسته هستید بسیار درمانگر است زیرا ذهن را متمرکز می‌کند تا به شما امکان دهد سلامت ذهنی و روانی خود را بهبود ببخشید و آن را در جهت بهتر ارتقا دهید. فرایند خلاقیت در نقاشی به مردم کمک می‌کند تا علاوه بر این که درگیری‌ها و مشکلاتشان حل شود، رفتارشان نیز مدیریت شده، استرس آنها کاهش یابد، اعتماد به نفس و خودآگاهی‌شان بیشتر شود و به افق‌ها و نگرش‌هایی دست یابند.

خودتان را بشناسید

خودشناسی بعد از جدایی یعنی خودتان را به شکل یک آدم جدید و مجرد از نو بشناسید و کشف کنید. وقت بگذارید و چیزهای جدیدی را امتحان کنید زیرا ممکن است متوجه شوید که به مرور زمان علائق شما دستخوش تغییر شده باشد. به کلاس‌ بروید: سفالگری، آشپزی، یوگا یا هر چیز دیگری که از آن لذت می‌برید. نتیجه نهایی این خواهد شد که شما می‌دانید از چه چیزی خوشتان می‌آید و همین‌ها زندگی شما را پرمایه و غنی می‌کند. وقتی زندگی شما با رضایت خودتان همراه باشد دیگر برای رفتن به رابطه جدید عجله نمی‌کنید زیرا در نهایت این روابط عاشقانه نیستند که حال شما را خوب می‌کنند و نشان می‌دهند که شما چه کسی هستید؛ در واقع، این خود شما هستید که روابط را تعریف می‌کنید.

بازگشت به دوستان، بازگشت به تأهل

امیدواریم شما هم دوستان مجردی داشته باشید که بتوانید به آنها تکیه کنید و اوقات خوشی را با آنها سپری کنید. این دوستان هستند که به شما کمک خواهند کرد که خودتان را با شرایط جدید وفق دهید. اگر دوست مجرد یا مطلقه ندارید، با دوستان متأهل خود معاشرت کنید و در همان حال نیز به دنبال پیدا کردن دوستان جدید و سر زدن به آنها باشید. به گروه‌های مذهبی بپیوندید یا به گروه‌هایی که علایقی شبیه علایق شما دارند؛ مثلاً گروه‌های کوهنوردی  یا کتابخوانی. خودتان را خیلی جدی نگیرید. کمی از محدوده راحت‌طلبی خود بیرون بیایید. کمی خطر کنید و به دنبال امتحان کردن چیزهای جدید باشید. اگر معمولاً شخصی خجالتی و کم‌رو هستید، این یک شانس ایده‌آل برای شماست که به ماجراجویی‌های جدید بپیوندید و آنها را امتحان کنید تا قلمروی اجتماعی خود را گسترش دهید. کسی چه می‌داند؛ شاید یک دوست جدید شما را با عشق جدید و شریک زندگی‌تان آشنا کرد. پس، امیدوار باشید!

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو