[اعلامیه سامسونگ] آموزش دانش‌آموز- محور با ورود فناوری به مدارس

منبع: فوت و فن

82

1400/9/20

09:22


[اعلامیه سامسونگ] آموزش دانش‌آموز- محور با ورود فناوری به مدارس

به گفته آلبر نفش مدیر ارشد بخش راهکارهای تجاری سامسونگ در ایران، یادگیری از طریق آموزش مشارکتی و تعاملی، تجربه‌ متفاوتی است که به کمک فناوری‌های روز دنیا میسر شده است. وی در جمع خبرنگاران حاضر در این همایش گفت: «امروزه دانش‌آموزان با دستگاه‌های الکترونیکی بزرگ می‌شوند و اگر این ابزارها به کلاس‌های درس و ساختار آموزشی نیز راه یابند، تأثیر مستقیمی روی روند یادگیری می‌گذارند. فناوری‌های نوین با پیشبرد روش‌های یادگیری الکترونیکی مانند یادگیری معکوس، آموزش «دانش‌آموز -محور» را ممکن می‌سازند که در این شیوه، دانش‌آموزان مشارکت فعال‌تری خواهند داشت و محیط درسی نیز جذاب‌تر خواهد شد.»

وی با اشاره به فعالیت‌های اجتماعی سامسونگ در حوزه تجهیز مدارس به فناوری‌های روز دنیا گفت: «خوشحالیم که توانستیم در کشور پهناور ایران، دستاوردهای آموزشی نوین را در اختیار تعدادی از مدارس و مراکز آموزشی مناطق محروم قرار دهیم و دانش‌آموزان این مرز و بوم را با جدیدترین ابزارهای آموزشی آشنا کنیم. بهره‌گیری از این فناوری‌ و دستگاه‌ها، تأثیر بسزایی در پیشرفت آموزشی جوامع دارد و این موضوع هم اکنون در بسیاری از کشورها با جدیت دنبال می‌شود.»

نفش با اشاره به دستاوردهای سامسونگ در این بخش گفت: «از نمایش اعلانیه‌های مدارس، جدول زمان‌بندی کلاس‌ها و دروس گرفته تا اسکن، بارگذاری، چاپ محتوا، تولید محتواهای چند رسانه‌‌ای، حضور و غیاب و… به کمک یک ساختار یکپارچه تکنولوژیک، به راحتی و به شیوه‌ای جذاب امکان‌پذیر است. به عنوان مثال دانش‌آموزان و مدرسان با استفاده از چاپگرهای چند منظوره ام‌اف‌پی (MFP)، به فضای ابری یا کلود (Cloud) دسترسی خواهند داشت و می‌توانند مطالب آموزشی شامل جدول زمان‌بندی کلاس‌ها، رئوس مطالب و تکالیف درسی را به راحتی چاپ، اسکن و کپی کنند یا به اشتراک بگذارند. به این ترتیب انگیزه بیشتری میان دانش‌آموزان ایجاد می‌شود و ارتباط مؤثرتری با معلمان برقرار خواهند کرد.»

در حاشیه برگزاری اولین همایش راهکارهای تجاری سامسونگ الکترونیکس، دوک پارک مدیرعامل دفتر کره سامسونگ در ایران نیز گفت: «سامسونگ توجه ویژه‌ای به ارائه راه‌حل‌های نوین دارد و در این میان بالا بردن کیفیت زندگی افراد برای ما اهمیت زیادی دارد. اهمیت این موضوع تا جایی است که شعار سامسونگ در بخش راه‌حل‌های هوشمند کسب‌وکار، جان بخشیدن به تجارت انتخاب شده است.»

گفتنی است اولین همایش راهکارهای تجاری شرکت سامسونگ الکترونیکس با حضور جمعی از مسئولان و مقامات دولتی و مدیران ارشد شرکت‌های دولتی و خصوصی روز سه‌شنبه ۹ دی ماه گشایش یافته و در چندین روز متوالی به معرفی دستاوردها و راه‌حل‌های حوزه کسب‌و‌کار در بخش‌های گردشگری و هتل‌داری، خرده‌فروشی، آموزش، سلامت، حمل‌و‌نقل، مالی و سرمایه‌گذاری می‌پردازد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو