اخطار دولت آمریکا درباره باگ نرم‌افزاری iOS اپل

منبع: فوت و فن

248

1400/9/20

09:22


اخطار دولت آمریکا درباره باگ نرم‌افزاری iOS اپل


خرابکاران با استفاده از این رخنه امنیتی میتوانند وارد ابزارهای کاربران شده و دادههای حساس آنها را سرقت کنند. مرکز ملی امنیت سایبری و ارتباطات آمریکا و همچنین تیم آمادگی فوریتهای کامپیوتری آمریکا در اطلاعیه ای اعلام کردند احتمال وقوع هک از طریق این رخنه امنیتی به وسیله تکنیک تازهای به نام «حمله بالماسکه» ممکن است خطرات جدی برای کاربران آیفون و آیپد پدید آورد. 
 
شرکت امنیت شبکههای کامپیوتری FireEye اوایل هفته جاری امکان انجام «حمله بالماسکه» از طریق یک رخنه امنیتی در iOS را فاش ساخت. آنها معتقدند این باگ در انجام حمله سایبری گسترده‌ای با نام WireLurker مورد استفاده قرار گرفته و پس از این هم ممکن است شاهد چنین اتفاقی باشیم.
 
به طور بالقوه هکرها با استفاده از این باگ میتوانند اطلاعات لاگین حسابهای کاربری شما را سرقت کرده و به اطلاعات حساس و مهم ذخیره شده روی ابزارهای مجهز به iOS دست پیدا کنند. و حتی از راه دور فعالیتهای کاربر را تحت نظر گرفته و کنترل کنند.
 
این گزارش میگوید در صورتی کاربران آیفون و آیپد تمام اپلیکیشنهای روی ابزارشان را تنها از طریق App Store اپل دانلود و نصب کرده باشند، تا حد فراوانی در برابر اینگونه حملات مقاوم خواهند بود.
 
کاربران هنگام وبگردی هیچگاه نباید روی دکمه install ظاهر شده در پنجرههای پاپآپ کلیک کنند. این بولتن خبری میافزاید هرگاه کاربران در برخورد با برنامه های ناشناس و نامطمئن با پیام Untrusted App Developer روی ابزار iOS خود روبرو شدند حتما عبارت Don't Trust را انتخاب کرده و بلافاصله آن برنامه را پاک کنند.
 
عباس واحدی

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو