طرز تهیه کیک سیب و ماست

کیک سیب و ماست , طرز تهیه کیک سیب و ماست , دستور پخت کیک سیب و ماست

کیک سیب و ماست یکی از انواع کیک های خوشمزه بین المللی است که معمولا برای عصرانه پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک سیب و ماست در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم کیک سیب و ماست
تخم مرغ۳ عدد
آرد۱ و ¾ پیمانه
شکر½ پیمانه
ماست¾ پیمانه
روغن مایع½ پیمانه
وانیلنوک قاشق چایخوری
بکینگ پودر۱ قاشق مرباخوری
سیب بزرگ۱ عدد
پودر دارچین½ قاشق چایخوری
کشمش و مغز گردو۵ قاشق غذاخوری
مواد لازم سس کارامل
شکر۱ لیوان
خامه صبحانه۲۰۰ گرم
کره۲۵ گرم

طرز تهیه کیک سیب و ماست

مرحله اول

برای تهیه کیک سیب و ماست خوشمزه ابتدا یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم، سپس تخم مرغ را به همراه شکر به آن اضافه می کنیم و با دور تند همزن برقی به مدت ۱۰ دقیقه مخلوط می کنیم تا مواد سفید و کش دار شود.

مرحله دوم

حالا وانیل را به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم. در ادامه ماست را به همراه روغن مایع به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم، سپس در حد مخلوط شدن مواد را با هم ترکیب می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله آرد را به همراه بکینگ پودر درون یک کاسه جداگانه اضافه می کنیم، سپس درون الک می ریزیم و ۲ مرتبه الک می کنیم. در ادامه مخلوط آرد را مجددا درون الک می ریزیم و کم کم به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم، سپس اجازه می دهیم فر به طور کامل گرم شود. در ادامه سیب را می شوییم، سپس پوست آن را جدا می کنیم و به صورت درشت درون یک کاسه رنده می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله شکر را به همراه پودر دارچین به سیب رنده شده اضافه می کنیم. در ادامه مغز گردو را با کشمش به مخلوط سیب و پودر دارچین اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم تا مواد با هم ترکیب و یک دست شود.

مرحله ششم

حالا یک قالب مناسب انتخاب می کنیم، سپس کف آن را کاغذ روغنی قرار می دهیم و مایه کیک را درون قالب می ریزیم. در ادامه مخلوط سیب را روی مایه کیک می ریزیم، سپس قالب کیک را طبقه وسط فر قرار می دهیم.

مرحله هفتم

در این مرحله اجازه می دهیم کیک به مدت ۴۵ دقیقه درون فر بماند تا کاملا بپزد. در همین حین سس روی کیک را آماده می کنیم. برای این منظور یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس شکر را درون تابه می ریزیم.

مرحله هشتم

حالا اجازه می دهیم شکر از اطراف آب شود، سپس با لیسک مخلوط می کنیم تا تمام دانه های شکر آب شود. در ادامه وقتی ذرات شکر به طور کامل حل شد کره را به آن اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم.

مرحله نهم

در ادامه یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس خامه صبحانه را درون آن می ریزیم و خامه را گرم می کنیم تا روان شود. در ادامه خامه را به مخلوط شکر اضافه می کنیم و تند تند مخلوط می کنیم.

مرحله دهم

حالا پس از گذشت ۴۵ دقیقه کیک را با خلال دندان تست می کنیم، اگر پخته بود آن را از فر خارج می کنیم، سپس تا کیک داغ است، سس را روی آن می ریزیم و اجازه می دهیم سس به خورد کیک برود. در ادامه اجازه می دهیم کیک خنک شود.

مرحله یازدهم

در نهایت وقتی کیک خنک شد آن را از قالب خارج می کنیم، سپس درون ظرف مورد نظر قرار می دهیم و به اندازه های دلخواه برش می زنیم. در پایان این کیک خوشمزه را به همراه چای سرو می کنیم. نوش جان.