۵ نکته مهم در تعمیر یخچال و فریزر که می تواند به شما کمک کند

منبع: فوت و فن

74

1400/9/20

11:20


۵ نکته مهم در تعمیر یخچال و فریزر که می تواند به شما کمک کند

حتما برای شما هم پیش آمده که در تعمیر یخچال و فریزر خود دچار مشکل شده اید. از آن جا که یخچال عضو مهمی از لوازم خانگی هر خانواده است بنابراین فرایند تعمیر و نگهداری آن بسیار ویژه و با اهمیت خواهد بود.

در این مقاله قصد داریم به ۵ نکته مهم در تعمیر یخچال و فریزر که می تواند به شما کمک کند بپردازیم. توجه کردن به این نکات نقش مهمی در کم کردن هزینه های اضافی خواهد داشت.

۱- به نگهداری از یخچالتان اهمیت دهید

یکی از مسائلی که باید به آن توجه کنید نگهداری مستمر از یخچال و فریزر است. نوع تعامل شما با یخچالتان در عمر و بازدهی آن بسیار تاثیر گذار است. سعی کنید به مواردی همچون نظافت و استفاده ی مناسب از یخچال اهمیت دهید. هر از گاهی درزگیر های پلاستیکی درب یخچال را با دستمال مرطوب تمیز کنید تا چسبندگی خود را حفظ کنند. این کار مانع انتقال هوای بیرون به داخل یخچال خواهد شد. حتی المقدور در هر ماه یکبار به تمیز کردن مسیر های تخلیه آب داخل یخچال بپردازید. مسیر آب باید تمیز و بدون جرم باشد.

۲- به عمر یخچال خود توجه کنید

یکی از مسائلی که باید پیش از پرداختن به تعمیر یخچال و فریزر خود به آن توجه کنید عمر یخچال شما است. عمر یخچال ها به دو بازه ی زمانی کمتر از ده سال و بیشتر از پانزده سال تقسیم می شود. عموما اگر یخچال هایی که عمر کمتر از ده سال دارند دچار مشکل شوند بهتر است بجای تعویض کردن تعمیر شوند. اما اگر عمر یخچال بیشتر از پانزده سال بود تعمیر کردن آن صرفه اقتصادی نخواهد داشت و احتمال دوباره خراب شدن آن بسیار است.

۳- زبان یخچالتان را بلد باشید

همه ی یخچال ها دارای یک زبان مشخص هستند که اگر آن را بلد باشید به راحتی می توانید درد یخچالتان را بفهمید و برای حل آن اقدام مناسب انجام دهید. یخچال فریزر ها برای هر عیب و خرابی یک صدای مخصوصی دارند. سر و صداهای یخچال هرکدام علت مشخصی دارند که باید به آن توجه شود. مثلا تصور کنید که از یخچال شما صدای شبیه صدای زنبور شنیده می شود و محتویات داخل یخچال نیز خوب سرد نشده اند. در این حالت به احتمال زیاد کمپرسور خراب است و باید به فکر تعمیر آن باشید.

مطالعه کنید! چگونگی عیب یابی و تعمیر یخچال فریزر

یا اگر صدای تیک تاک از یخچال می آمد می توان نتیجه گرفت که هنوز فرصت تعمیر هست و باید به سرعت فن موتور یا کمپرسور را بررسی کرد.

۴- هزینه ها را سنجیده بپردازید

سعی کنید در هنگام خرید یخچال به میزان نیاز خود توجه کنید. معمولا یک یخچال دوازده فوتی برای یک خانواده چهار نفره کافی به نظر می رسد. طبیعی است چنانچه یخچالی با ظرفیت بیشتر از آن خریداری شود هزینه ی اضافه ای پرداخته اید. علاوه بر آن در هنگام خرید همچنین به نوع فریزر اهمیت دهید. فریزر های ایستاده هوای بیشتری نسبت به مدل های دیگر رد و بدل می کنند و بنابراین مصرف برق بیشتری دارند. اگر فریزر در قسمت پایین یخچال باشد انرژی الکتریکی کمتری نسبت به زمانی که در کنار یخچال است مصرف می کند.

۵- تعمیرکار با تجربه انتخاب کنید

هنگامی که قصد تعمیر یخچال را داشتید حتما کار را به متخصص حرفه ای در زمینه یخچال و فریزر بسپارید. متاسفانه برخی از کسانی که کار تعمیرات انجام میدهند نه تنها حرفه ای نیستند بلکه قابل اعتماد نبوده و ممکن است علاوه بر درست نکردن یخچال شما به برخی دیگر از قطعات یخچال نیز آسیب برسانند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو