حسین امیرعبداللهیان صبح امروز  در گردهمایی روسای منتخب نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در خارج کشور با تمرکز بر کشورهای همسایه با بیان اینکه نگاه به همسایگان و آسیا از اولویت های سیاست خارجی دولت است، اظهار کرد: شعار سیاست خارجی دولت، سیاست خارجی متوازن و دیپلماسی فعال ، پویا و هوشمند است و برنامه چهار ساله دولت  در همین زمینه تنظیم و برنامه ریزی شده است.

وی ادامه داد: توجه ویژه به ایرانیان خارج از کشور و از بین بردن گسست آنها با کشور از برنامه های جدی دولت است. در روزهای آینده اولین نشست شورای ایرانیان خارج از کشور را به ریاست رییس جمهور برگزار می کنیم و امیدواریم تصویب قانون حمایت از ایرانیان خارج کشور از خروجی های این نشست باشد.

امیرعبداللهیان در پایان با اشاره به ماموریت وزارت خارجه در حوزه بی اثر کردن و لغو تحریم ها، گفت: در این زمینه وظیفه داریم با رویکردی انقلابی و جهادی حرکت کنیم. توسعه پایدار اقتصادی بدون نگاه به مذاکرات وین را دنبال می کنیم با این حال وظیفه ذاتی دستگاه دیپلماسی این است که برای لغو تحریم های ظالمانه و یکجانبه آمریکا همه سعی، دانش و تجربه دیپلماتیک خود را به کار گیرد.

امیرعبداللهیان: توسعه پایدار اقتصادی بدون نگاه به مذاکرات وین را دنبال می‌کنیم