10 راهکار برای روز اول سرماخوردگی

184

1400/9/20

13:02


10 راهکار برای روز اول سرماخوردگی

سلامت نیوز:روز اول سرماخوردگی با انجام کارهایی مثل مصرف ویتامین C ، قرارگرفتن در معرض آفتاب، استراحت کافی و ... روند بهبودی تان را سرعت ببخشیدآیا می‌توان به سرعت از شر سرماخوردگی خلاص شد؟ این سوالی است که همواره در شروع سرماخوردگی با خود مطرح می کنیم. قطعا ترفندهایی وجود دارد که با امتحان آن‌ها در روز اول سرماخوردگی می‌توان زودتر در مسیر بهبود قرار گرفت.


هیدراته نگه داشتن بدن
به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،با نوشیدن مایعات به هیدراته نگه داشتن بدن از یک سو و همچنین روان و گرم نگاه داشتن گلوی خود از سوی دیگر کمک کنید. دمنوش های گیاهی مانند مریم گلی، زنجبیل، لیمو، بابونه، ریشه شیرین بیان و چای سبز می تواند به کاهش درد، مشکلات بینی یا گلو کمک کند.


ویتامین C خود را افزایش دهید
این ویتامین برای مبارزه با عفونت بسیار مفید است، بنابراین در مواجهه با اولین نشانه سرماخوردگی حتما مصرف توت، مرکبات، گوجه فرنگی، بروکلی و فلفل قرمز یا حتی قرص این ویتامین را افزایش دهید.


آبگوشت یا آب پاچه میل کنید
آبگوشت استخوان مملو از مواد مغذی از جمله ژلاتین، کلاژن و مجموعه‌ای از ویتامین‌ها و مواد معدنی است که به بهبودی کمک می‌کند و شما را روی پاهایتان نگه می دارد. مصرف مقداری سیر به دلیل خواص قوی ضد ویروسی، ضد باکتریایی و مقداری فلفل قرمز هم می‌تواند مفید باشد.


در معرض آفتاب باشید
ویتامین D برای کمک به تنظیم پاسخ ایمنی ضروری است. در طول ماه‌های سرد، به دلیل در خانه ماندن بسیاری از مردم دچار کمبود ویتامین D می‌شوند. با بیرون رفتن حداقل 15 دقیقه در روز - حتی اگر هوا سرد است - در معرض اشعه‌های UVB خورشید قرار بگیرید. برای کسانی که نمی توانند این کار را انجام دهند، یک جایگزین عالی قرص ویتامین D است.


از روی استفاده کنید
سعی کنید غذاهای غنی از روی را در رژیم غذایی خود بگنجانید، از جمله دانه کدو تنبل، اسفناج، گوشت گاو، جوانه گندم و کاکائو.
به این دلیل که روی باعث کاهش دوره زمانی علایم سرماخوردگی می‌شود.


استراحت کنید
استرس را از خود دور کنید. بهتر است وای‌فای را خاموش کنید، لحاف را بردارید و استراحت کنید. این نه تنها احساس خوبی دارد، بلکه می تواند سیستم ایمنی بدن شما را نیز تقویت کند.


بخوابید
خواب واقعا امر کلیدی در مسیر بهبودی است زیرا به بدن شما کمک می کند تا سریع‌تر بازیابی شود و با عفونت مبارزه کند.


رطوبت هوا را زیاد کنید
با وارد کردن مقداری رطوبت به هوا، با خشک شدن هوا به خصوص در زمستان مقابله کنید. این کار می‌تواند به کاهش گرفتگی بینی شما هم کمک کند.


عسل بخورید
مدت‌هاست که عسل به عنوان یک درمان خانگی برای سرفه و سرماخوردگی استفاده می شود، عسل علایم، به ویژه دفعات و شدت سرفه را بهبود می‌بخشد.


دوش بگیرید
حمام آب گرم می‌تواند تب و هر گونه درد را کاهش دهد. با این کار به آرام تر شدن بدن خود کمک کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو