نگاهی به پاویون آلمان در اکسپو ۲۰۲۰ دوبی

85

1400/9/20

13:02


غرفه آلمان در اکسپو ۲۰۲۰ دوبی با تمرکز بر معماری پایدار فضایی منحصربه‌فرد و متمایز را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهد.

نگاهی به پاویون آلمان در اکسپو ۲۰۲۰ دوبی

گروه معماری هنرآنلاین: معماری طراحی شده توسط LAVA(آزمایشگاه معماری بصری) برای غرفه آلمان نشان دهنده ایده محیط دانشگاهی و علمی است. به جای یک ساختمان سنتی، مجموعه‌ای عمودی از حجم‌های ساختمانی است که توسط یک عنصر اتصال احاطه شده است. دقیقا شبیه به یک پارک که به شکل عمودی ساخته شده است.

این انبوه ساختارها نشان‌دهنده سیستم فدرال آلمان، تنوع بخش‌های صنعت و تحقیقات آن کشور است. مکعب‌های روی هم چیده شده با فضاهای خالی محصور شده ترکیب می‌شوند که منجر به تناوب جذاب بین فضاهای داخلی، خارجی و بسیاری از چشم‌اندازهای هیجان‌انگیز و غافلگیرکننده می‌شوند. بین مکعب‌ها سه آزمایشگاه قرار گرفته، بازدیدکنندگان بارها و بارها خود را در آتریوم‌های باز می‌بینند، جایی که می‌توانند پردیس آلمان را با همه تنوع تجربه کنند.

دهلیز، قلب واقعی غرفه آلمان است یک منطقه سرسبز و باز که چشم اندازهای خارق العاده و مناظر پانوراما را ارائه می‌دهد. مکانی  چند وجهی، متنوع و در عین حال پر جنب و جوش که در آن بسیاری از اتفاقات همزمان رخ می دهد. بازدیدکنندگان در غرفه کاوش و تبادل اطلاعات می‌کنند و از فضای پردیس لذت می‌برند.

در واقع این مفهومی است که خود ساختمان را به بخشی از نمایشگاه تبدیل می‌کند و آن را به ابزاری برای ارتباط مردم و مکانی برای تجربه نوآوری‌های آلمانی در می‌آورد.

طراحی غرفه آلمان به گونه‌ای است که از هر زاویه می‌توان دید کامل به آن داشت، حرکت به راحتی امکان‌پذیر است و تراکم ایجاد نخواهد شد. تمامی قطعات و مواد به کار رفته در این غرفه قابلیت جداسازی دارند و بازیافت اصولی و آسان ممکن شده است.

بازدیدکنندگان از طریق آزمایشگاه انرژی، آزمایشگاه شهر آینده و آزمایشگاه تنوع زیستی  به سفری هیجان‌انگیز می‌روند. در واقع آن‌ها یک برنامه درسی را دنبال خواهند کرد، و به آنها فرصت می‌دهد تا به تدریج دانش خود را عمیق‌تر کنند. هنگامی که آنها در این سه زمینه متخصص شدند، به طور قابل توجهی به هدف زندگی پایدار نزدیکتر خواهند شد.

 اکسپو ۲۰۲۰ دوبی تا ۳۱ مارس سال ۲۰۲۲ میزبان بازدیدکنندگان است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو