گفتگو با نایب‌رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس | اعتبار و بودجه ابزار حرکت سینمای مستند است | ارائه طرحی برای افزایش بودجه سینمای مستند

114

1400/9/20

13:02


حجت‌الاسلام سیدمحمد موحد ضمن تاکید بر اهمیت توجه به حوزه مستند، از ارائه طرحی در مجلس برای افزایش بودجه سینمای مستند خبر داد.

گفتگو با نایب‌رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس | اعتبار و بودجه ابزار حرکت سینمای مستند است | ارائه طرحی برای افزایش بودجه سینمای مستند

گروه سینمایی هنرآنلاین: حجت‌الاسلام سیدمحمد موحد، نایب‌رئیس اول کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با حضور در پردیس سینمایی چارسو ضمن بازدید از پانزدهمین جشنواره سینماحقیقت و تماشای مستند «سرباز شماره صفر» به کارگردانی محمد سلیمی‌راد، در گفتگو با هنرآنلاین گفت: نفس حضور بنده در اینجا مایه خوشحالی و خرسندی است. بنابراین بسیار خوشحالم از اینکه خداوند بزرگ این توفیق را نصیبم کرده تا بتوانم در این مجموعه ارزشمند شرکت کنم. خوشبختانه امروز توانستم مستند «سرباز شماره صفر» را ببینم که کارگردان آن محمد سلیمی‌راد از فرزندان بسیار توانمند و ارزشمند استان کهکیلویه و بویراحمد است. 

وی در ادامه درباره مستند «سرباز شماره صفر» که با محوریت پرداختن به زندگی یک جانباز دوران دفاع مقدس تولید شده، بیان کرد: به اعتقاد بنده این فیلم دارای ابعاد مختلفی بوده و مخاطبین مختلفی هم داشته است. اما مخاطب هدف این اثر مسئولین و متولیان امر هستند. مسئولین باید به زندگی این عزیزان که هر چه ما امروز داریم، از حضور، جانفشانی‌ها و ایثاری است که آنها در دوران دفاع مقدس انجام داده‌اند، اهمیت دهند.

این نماینده مجلس در ادامه بیان کرد: اینکه ما نمونه‌ای از (جانبازان جنگ) را اینگونه ببینیم که با دنیایی از مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند، غیر قابل تحمل است. اگر امید و استقامت (جانباز درون فیلم) به زندگی نبود، چه اتفاقی رخ می‌داد؟ حتما دقت کردید که (این شخصیت) در جاهای مختلف به بن‌بستی می‌رسید که زندگی را خاتمه دهد اما به نظرم آن اعتقادی که او را به جبهه کشاند و وادار کرد تا برای دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی با دشمن مبارزه کند، او را دوباره به حرکت وا می‌داشت و می‌گفت درجا نزن و مایوس نباش.

نایب رییس اول کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از صحبت‌های درباره اینکه سینمای مستند و به خصوص سینماحقیقت تا چه اندازه می‌تواند در بهبود شرایط جامعه تاثیرگذار باشد، گفت: قطعا. اگر ما واقعا در راستای فرهنگمان به سینما توجه کنیم و بخواهیم برای سینماحقیقت هم فایلی باز کنیم و احساسمان این باشد که به مجموعه کارهایی که در این سینما و سینماهای مختلف انجام می‌گیرد، توجهی کنیم، قطعا به آثار خوبی می‌رسیم که نتایج خوبی در جامعه و مخاطبین مختلف و متعدد دارد.

باتوجه به تفاوت بودجه سینمای مستند و داستانی و صحبت‌هایی که در روزهای گذشته درباره این موضوع مطرح شده است، حجت‌الاسلام سید محمد موحد در پاسخ به این پرسش که آیا برای ارائه طرحی به مجلس که بتواند بودجه سینمای مستند را افزایش دهد تا به این ترتیب فرصت نشان دادن مسائل استان‌های مختلف توسط مستندسازان فراهم شود، برنامه‌ای دارد، گفت: قطعا. اگر ما بخواهیم این نوع کار در جامعه ما شدنی است. حتما استحضار دارید که فیلم «سرباز شماره صفر» توانسته در دنیا صدا کند و برای خودش مخاطبینی پیدا کرده است. اگر بخواهیم صدای آنها به همه جا، به دنیا و به مردم خودمان برسد و در کشور ما جا باز کند، باید ابزار حرکت آنها را فراهم کنیم که اعتبار و بودجه است. تا این کار را نکنیم نباید امید را هم انتظار داشته باشیم.

وی در پایان در پاسخ به این پرسش که با این تفاسیر آیا این طرح را در مجلس مطرح می‌کنید، گفت: قطعا باید این حرکت و این کار انجام بگیرد تا ما بتوانیم در این میدان به هر حال توفیقی حاصل کنیم.

حجت‌الاسلام سید محمد موحد

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو