چرا انگلیس علی رضوانی خبرنگار صدا و سیما را تحریم کرد؟

چرا انگلیس علی رضوانی خبرنگار صدا و سیما را تحریم کرد؟


منبع: روزیاتو

106

1400/9/20

15:04


چرا انگلیس علی رضوانی خبرنگار صدا و سیما را تحریم کرد؟

چرا انگلیس علی رضوانی خبرنگار صدا و سیما را تحریم کرد؟

پارلمان انگلیس، علی رضوانی، خبرنگار جنجالی صدا و سیما را در فهرست جدید تحریم های این کشور علیه چهره های ایرانی قرار داد.

تحریم انگلیس شامل ممنوعیت سفر و مسدود کردن دارایی‌ های فرد مورد نظر در این کشور است. این در حالی است که گفته می شود رضوانی دارایی در انگلیس ندارد.

پیمان جبلی، رئیس سازمان صدا و سیما در واکنش به این اقدام پارلمان انگلیس ضمن تبریک این اتفاق به رضوانی گفت جهد و شجاعت رسانه‌ای او دولت متکبر انگلستان را عصبانی و سرگردان کرده است.

حسن عابدینی، سرپرست خبرگزاری صدا و سیما نیز در پاسخ به این سوال که چه اتفاقی افتاد که علی رضوانی از سوی پارلمان انگلیس تحریم شده، با اشاره به استاندارد دوگانه ی نظام غرب در قبال جریان آزاد اطلاع‌رسانی گفت غربی‌ها خود می گویند خبرنگاران باید به دنبال کشف واقعیت باشند، اما وقتی خبرنگاری به وظیفه‌اش عمل می‌کند که در چارچوب منافع نظام سلطه نیست، بی‌درنگ او را تحت شدیدترین فشارها قرار می‌دهند.

سرپرست خبرگزاری صدا و سیما در ادامه گفت: «همگان می‌دانند آقای علی رضوانی یکی از خبرنگاران برجسته است. او برنامه پرطرفدار بدون تعارف را دارد و در این مسیر با افراد مختلف صحبت می‌کند. این یک کار عادی است اما از آن رو که رسانه‌های غربی و به صورت کلی سیاستمداران غربی یک معیار دوگانه در برخورد با موضوعاتی چون آزادی بیان، دموکراسی، حقوق بشر و سایر مسائل دارند، اقدام به وارد آوردن فشار روی خبرنگاران می‌کنند تا آنها را مجبور به سکوت کنند.»

سرپرست خبرگزاری صدا و سیما در پاسخ به این سوال که چه اتهامی از سوی پارلمان انگلیس به رضوانی وارد شده، گفت: « این مساله‌ای است که برای بسیاری از کارشناسان، دست‌اندرکاران و تحلیلگران سیاسی و رسانه، معما شده است. زیرا او مثل ده‌ها خبرنگار دیگر که در جاهای مختلف فعالیت رسانه‌ای می‌کنند، به وظایف خودش عمل کرده و اتهامی به او وارد نیست. رضوانی یک خبرنگار تحقیقی حرفه‌ای است.»

علی رضوانی متولد ۱۳۶۳ در تهران و فارغ التحصیل رشته ارتباطات در مقطع کارشناسی است.

به گفته ی رضوانی، به تشویق خواهرش که از کارمندان باسابقه ی صدا و سیما بود در دوره های خبرنگاری این سازمان شرکت کرد و اینگونه شد که به بخش خبر صدا و سیما راه پیدا کرد.

رضوانی با گزارش های جنجالی اش در بخش «خارج از گود» اخبار ۲۰:۳۰ شبکه دو سیما به شهرت رسید که به رویدادهای ورزشی کشور اختصاص داشت.

رضوانی چند سالی است اجرای بخشی به نام «بدون تعارف» را در اخبار ۲۰:۳۰ برعهده دارد که در آن به گفتگو با افراد مختلف از جمله برخی چهره های سیاسی می پردازد.

در سال ۹۸، مستندی جنجالی به نام «مظنونین همیشگی» از تلویزیون درباره ی فعالیت بازداشت شدگان محیط زیستی از جمله کاووس سید امامی پخش شد. در این مستند علی رضوانی با یک کارشناس مسائل امنیتی به صحبت پرداخته بود. پس از پخش این مستند، فرزند کاووس سید امامی، رامین سید امامی، رضوانی را به بازجویی از مادرش به همراه نهادهای امنیتی کشور متهم کرد.

پخش مصاحبه ی جنجالی علی رضوانی با روح الله زم، مدیر کانال تلگرامی آمدنیوز، پیش از اعدامش، نیز بازتاب زیادی داشت.

مطلب برای شما مفید بود؟

به مطلب امتیاز دهید

میانگین امتیازها 0 / 5. تعداد رای: 0

تاکنون رأی داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو