انتقاد شدید مسعود فراستی از سریال زخم کاری

منبع: روزیاتو

112

1400/9/20

19:07


انتقاد شدید مسعود فراستی از سریال زخم کاری

انتقاد شدید مسعود فراستی از سریال زخم کاری

در جدیدترین قسمت از برنامه سینمایی هفت، مسعود فراستی، محمد تقی فهیم و محمدرضا مقدسیان به نقد سریال «زخم کاری» پرداختند.

فراستی نقدش را این طور شروع کرد: «ابتدای تیتراژ فیلم نوشته شده این سریال اقتباسی است از نمایشنامه مکبث شکسپیر. ولی من بعید می ‌دانم مهدویان اصلا مکبث را خوانده باشد! سوال من این است که اساساً مضمون فیلمنامه ی این سریال چیست؟ زنده باد ثروت یا مرگ بر آن؟ آینه عبرت یا نمایش مردم فریب ثروت؟ اساس زخم کاری به نظر من نه نقد ثروت بلکه ترویج آن است.»

سریال زخم کاری

وی در نکوهش بازی های جدی جواد عزتی هم گفت: «من جواد عزتی را در کمدی بیش و کم دوست داشتم؛ اما عزتی امروز را نمی ‌شناسم. عزتی که در “زخم کاری” و حتی در “ماجرای نیمروز” در نقشی جدی بازی کرد را نمی توانم بپذیرم چرا که در این نقش ها هم عکس العمل هایش کمدی است. او در “زخم کاری” از همسرش سیلی می‌ خورد، اما بهت عزتی در آن صحنه کاملاً کمدی است و نه درام و تراژیک. جواد عزتی نتوانست و به نظر من نمی تواند بدمنِ یک فیلم باشد. اما در آثار کمدی می‌تواند سمپاتیک و جذاب باشد.»

فراستی در مورد متن این سریال نیز گفت: «به نظر من فیلمنامه از نظر ساختار، توان پرداخت درست شخصیت ها را نداشته و ما در “زخم کاری” اصلا شخصیت نمی ‌بینیم و همه در قالب تیپ باقی می مانند.»

سریال زخم کاری

مسعود فراستی را همگان به نقدهای تیز و تندش می شناسند. او بارها فیلم های متعدد را به شدت کوبیده و حتی گاهی در موردشان لفظ‌های عجیب و غریبی به کار که شاید معروف ترین شان عبارتش در مورد فیلم «جرم» کیمیایی باشد.

محمدرضا مقدسیان، دیگر منتقد برنامه «هفت» نیز به نقد از فیلمنامه سریال پرداخت و گفت: «کل داستان در سطح حرکت می‌کند و هیچ عمقی ندارد. وقتی قصه بی ملات باشد، کارگردان ناچار می‌شود دائماً سیگار کشیدن و استفراغ نشان دهد.»

وی خاطر نشان کرد: «ما همیشه مشکل فیلمنامه داریم. معضلی که عده‌ای راه چاره آن را اقتباس می‌ دانستند اما مشکل این است که وقتی کسی درکی از دانش فیلمنامه ‌نویسی نداشته باشد، در اقتباس هم دچار مشکل می ‌شود. اقتباس قرار نیست ضعف ‌های تکنیکی فیلمنامه را پوشش دهد. وقتی نویسنده نتواند قصه را بفهمد، در اقتباس هم دچار اشکال می ‌شود.»

بیشتر بخوانید:

نظر مسعود فراستی درباره سریال دل: فاجعه است!

حمله شدید مسعود فراستی به فیلم «قهرمان» اصغر فرهادی

انتقاد شدید مسعود فراستی از سریال «بازی مرکب» + ویدئو

«مطرب»: اسم رمز اهانت به سینماگران! پاسخ پرویز پرستویی به اهانت فراستی

مطلب برای شما مفید بود؟

به مطلب امتیاز دهید

میانگین امتیازها 5 / 5. تعداد رای: 1

تاکنون رأی داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو